Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

szukam twardszych sprezyn do e32 na przod - mam oryginalne czarne ...

 

z tego co pamietam to byly inne - czarne z roznymi paskami - czerwonym , zoltym i chyba zielonym - kto wie dokladnie co one oznaczaja

 

czy e32 ze stabilizatorem oznaczonym zoltym paskiem ma zawieszenie m-technic ?

Opublikowano

W E36 stabilizatory nie są oznaczone kolorami a jedynie mają różną grubość. W E36 z przodu z silnikami 6cyl standardowy ma 24mm a m-technik 25,5mm a w 4cyl standard to 24mm a m-technik 26mm. z tyłu natomiast w 6cyl standard to 17mm a m-technik to 18mm a w 4cyl odpowiednio 15mm i 18mm.

Ze spreżynami sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana ale przykładowo M-technik to czarna sprężyna z trzema brązowymi paskami.

Wątpię abyś znalazł jakąkolwiek analogię do E32 poza tym ze w m-techniku stabilizatory są grubsze.

Opublikowano

w e32 - stabilizatory - standatd to 24mm , z EDC 25mm , m-technic to 26mm ...

 

ze sprezynami to totalne zamotanie bo w ETK np moj samochod nie ma sprezyn - odsyla mnie do modelu z 91 roku , a do 750 jest chyba 5 rodzajow sprezyn

Opublikowano

Najważniejsze są sprężyny i amortyzatory. Stabilizatory nie odgrywają takiej ważnej roli i np. M3 3,0 ma z przodu cieńszy niż inne modele bo 22,5mm a M3 3,2 ma 23mm. Większa różnica jest z tyłu bo M3 3,2 ma 20mm a M3 3,0 19mm ale to o niczym nie świadczy bo ten sam jest stosowany też w modelach 316.

Zawieszenie to pewien zestrojony układ i wymiana pojedynczych elementów może popsuć prowadzenie auta i nie zawsze im grubsze i twardsze tym lepsze.

Opublikowano

Pomysł dobry pod warunkiem że tamto auto ma dobre amortyzatory, bo jak masz dokupować do tego kompletu nowe amortyzatory to interes może być dość drogi biorąc pod uwage ich cenę w oryginale i trudną dostępność m-technika w zamiennikach.

Moze lepiej byłoby dokupic do tych amortyzatorów i stabilizatorów co masz zestaw sprężyn Eibacha lub Weiteca nieco obniżających i utwardzających które do E36 kosztują w granicach 450 zł/kpl (Weitec) lub około 750 zł/kpl (Eibach) a do E32 nie znam cen i nie wiem czy będą analogiczne.

Zresztą pogadamy jak się zobaczymy bo ta dyskusja na forum toczy się tylko między nami więc szkoda zaśmiecać.

Opublikowano

dzis moze bede wiedzial cos wiecej na temat tego zawieszenia ...

 

 

chcialbym w razie co zalozyc go do moich amortyzatorow - bo z przodu mam nowe ( sachs ) , i na trzepaczkach mam tyl i przod po 80% ...

 

 

widze ze ludzie jakos malo wiedza na ten temat :wink:

 

pogadamy jak sie spotkamy - do zobaczonka :)

Opublikowano

Odgrzewam temat. Mam e36 coupe i pociekl mi prawy amortyzator z przodu. Z VINu wychodzi ze zawieszenie jest M SPORT. Na amorku stoi 1 090 462.1 i 14 1500 115 264 czyli jak nic M SPORT. Nie jestem pewien czy sprezyny sa oryginalne? Jak to najlepiej sprawdzic? Maja jakies oznaczenie?

Mozna do tego bezpiecznie wlozyc normalne amortyzatory? Czy szukac tych m-sport? Polecacie jakies dobre sklepy? Fota i IC strasznie zdzieraja - 700zl/szt za goly amortyzator (sachs advantage) :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.