Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
siemano potrzebuje sie czegos dowiiedziec na temat łańcucha rozrzadu w e34 tds 2.5 lub jakiejs instrukcji na temat wymiany . czy jest możliwy wyciągnięty łańcuch bo ciezko mi pali na ciepłym silniku w warsztacie mowili ze to łańcuch
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmmm.Ciężko pali przez wyciągnięty łancuch :? .Z tego co wiem to TDSy maja to do siebie że ciężko palą na ciepło,szczególnie przy większych przebiegach.A odpowiedzialna jest za to elektronika pompy.łancuchy rozrządu najczęściej przetrzymują silniki bez wymiany.Ale użyj jeszcze szukajki bo wiem że na ten temat było bardzo dużo na forum.
Opublikowano

Ktos, gdzies, kiedys pisal o tym ze lancuch jak sie rozciagnie to moze byc problem z odpalaniem. Wydaje mi sie natomiast, ze nie byloby roznicy czy na ciplym czy na zimnym.

Problem, ktory opisujesz w 99% jest spowodowany uszkodzeniem sterownika pompy wtryskowej. Jego naprawa jest dosc droga (wymiana na nowy, badz uzywany, sprawny element). Mozna ewentualnie pokusci sie o to cos co wystepuje na allegro i podobno dziala.

Opublikowano
tak przeszukaj forum. temat juz byl walkowany, ale z tego co pamietam w czesci aut pomagal sposob z ominieciem czujnika temperatury ktory opowiada za podgrzanie swiec. Czyli jesli auto jest troche cieple to on juz nie podgrzewa swiec i dlatego nie odpala, a gdy jest zimny podgrzewa je i wtedy masz bez problemu. Z tym patentem, czy jest silnik zimny czy cieply, swiece podgrzewaja sie zawsze i problem znika. Ale moge sie mylic, poszukaj.

Konrad


http://www.maxmotors.pl

SKLEP MOTOCYKLOWY

Opublikowano

Ja obstawialbym nastawnik pompy wtryskowej.Mozesz sprobowac go wyczyscic i zalozyc nowe uszczelki.

Jak to nie pomoze to pozostaje ci kupno nowej pompy :cry2:

Jak chcesz troche pojezdzic to tylko nowa , cos ok.3000 z ogonkiem a jak nie to w uzywce ok. 1000 ale nie wiesz na co trawisz i twoje problemy moga zaczac sie od nowa :jawdrop:

Jest jeszcze jedna opcja - to cudo z allegro , ktore ponoc dziala

Decyzja niestety zalezy od ciebie

Zycze powodzenia i pozdrawiam

P.S.jak znajde to podesle ci link jak wyczyscic nastawnik

Opublikowano

Heh ja bym na twoim miejscu nie dotykał się do pompy tylko sprawdził ten łańcuch.

 

Niestety ubolewam bo wszyscy jak usłyszą że TDS ciężko pali na ciepłym to już napewno pompa. Ja miałem to samo pojechałem do kolesia, który robi pompy, podłączył pod kompa i powiedział że to raczej rozrząd winny. Niestety na czytałem się takich wypowiedzi jak w tym wątku i zamiast jechać wymieniać rozrząd to szukałem dziury w pompie. Dopiero po prawie roku trafiłem do bardzo dobrego warsztatu gdzie mi powiedział mechanik żebym wymienił jednak ten rozrząd. I od tej pory samochodzik pali czy ciepły czy zimny bez problemu, mniej spala paliwa, jest bardziej elastyczny, równiej pracuje.

 

A mój samochodzik na liczniku ma w sumie przebieg niewielki bo tylko 190tys

Opublikowano

po mojemu to lepiej najpierw zajrzec do pompy bo koszta niewielkie niz od razu wymieniac rozrzad

a co jezeli po wymianie rozrzadu dalej bedzie to samo ?

Opublikowano

A co jeśli po zrobieniu pompy może być tak samo?

 

Rozrząd można zdiagnozować przy pomocy kompa i nic nie trzeba odrazu wymieniać. Tylko trzeba trafić do osoby, która coś się w tej materi zna, a z ilości warsztatów jakie do tej pory objeździłem wnioskuje że z wiedzą nie jest najlepiej nawet w tych, które są tak bardzo polecane na forum.

 

Pozdawiam

Opublikowano
no to nie dziw sie ze z ta wiedza na temat rozrzadu jest tak krucho bo ja tez pierwsze slysze zeby mozna bylo zdiagnozowac rozrzad przy pomocy kompa :jawdrop:
Opublikowano

Heh nie bezpośrednio. To nie jest tak że podpinasz i bach komputer wywala ci błąd nr xxx i wiesz że jest walnięty rozrząd. Niestety aż tak dobrze nie jest, ale są pewne informacje, które w sposób pośredni nam sygnalizują że coś jest nie tak. Można odczytać taki parametr jak początek wtrysku i jeżeli przy pracy na biegu jałowym przybiera on różne wartości i odchyłki są znaczne to można wnioskować że mamy już problem.

 

Oczywiście nie mówie że awarie pomp nie są przyczyną złego palenia, jednak zwracam uwage że to nie jedyna usterka jaka może to powodować.

 

Zresztą jeżeli ta osoba była gdzieś i ktoś zdiagnozował że to rozrząd to czemu tutaj wszyscy piszą(nie widząc nawet auta) że to pompa.

 

I jeszcze jedno u mnie rozrząd nie hałasował, a mimo to po rozebraniu okazało się że napinacz już ledwo naciągał łańcuchy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.