Skocz do zawartości

Problem z nawiewem - caly czas cieple powietrze.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

 

od jakiegos czasu - zauwazylem - ze z nawiewu po stronie pasazera -

wieje caly czas cieple powietrze - nawet przy ustawieniu temperatury na 16 stopni.

 

Podejrzewam ze jest to wentyl ogrzewania. Czy zajmowal sie juz ktos wymiana lub naprawa tego elementu ?

 

Nowy wentyl kosztuje w niemieckim salonie BMW okolo 180 Euro. Troche duzo jak na taka czesc.

 

Czy jest na to jakas rada ?

SEBEK_E38


http://jungle.ovh.org/bmw_downx.gif

Opublikowano
Elektrozawory lub ich zasilanie. Są dwa (na obie strony wentylacji) i jest to jedna część. Mi do e-32 udało się kupić nowe za 500 zł w ASO. Najpierw założyłem używane to po miesiącu też padły i kupiłem nowe. Spróbój je wyjąć i rozebrać może akurat uda się coś zrobić. Pozycja spoczynkowa dla elektrozaworów to otwarcie i dopiero po nastawach wentylacji zamykają się lub pozostają otwartę. Może w twoim przypadku nie dochodzi prąd.
Opublikowano
Heja.Ja mam ten sam problem w e36 325tds tylko że od strony kierowcy.Pisałem już na forum ale nikt mi nie dał konkretnej odpowiedzi.sprawdziłem wszystkie silniczki odpowiedzialne za kierowanie powietrza są w porządku!Czy to na pewno te el.zawory?Jeśli tak to wyjmę i pozaglądam albo kupie nowe.Jeszcze pytanko!Czy w każdej bmce są w tym samym miejscu?U mnie chyba są po stronie kierowcy koło bezpieczników.A są podłączone do dwóch gumowych węży.Czy to chodzi o to???? Z góry dzięki.POZDRO
Opublikowano
Hej.Pod tymi zaworami nie ma już nic.Wchodzą tylko te dwa węże i nic poza tym.Chyba,że od strony kierowcy pod konsolą.Chyba je wyciągnę i sprawdzę tak jak mówisz.Tylko nie bardzo rozumiem ten skrót ETK.Dzięki za odpowiedz.Narka
Opublikowano
Elektrozawory lub ich zasilanie. Są dwa (na obie strony wentylacji) i jest to jedna część. Mi do e-32 udało się kupić nowe za 500 zł w ASO. Najpierw założyłem używane to po miesiącu też padły i kupiłem nowe. Spróbój je wyjąć i rozebrać może akurat uda się coś zrobić. Pozycja spoczynkowa dla elektrozaworów to otwarcie i dopiero po nastawach wentylacji zamykają się lub pozostają otwartę. Może w twoim przypadku nie dochodzi prąd.

Dokładnie tak wyglada elektrozawór,i tak działa rowniez np w e36(piotr80 kiedys przerabiałem to w mojej e36 2,5 tds i kupilem urzywke ale pamietam ze w serwisie nowy elektozawór był juz po 270 złote a u ciebie to cewka padla) z dwustrefowym klimatronikiem. W srodku kazda cewka ma drucik grubosci włosa lub jeszcze cienszy i wlasnie ten drucik pęka w danej cewce i wowczas ta strona nie zamyka sie co powoduje bez przerwy napływ goracego powietrza niezaleznie od ustawien na panelu.Zlutowac ten drucik mozna choć to nie lada wyczyn.

 

tak piotr 80 tam za skrzynka bezpiecznikow w e36 to wlasnie ten zawor zdejmujesz wtyczke,gumy i juz go masz bo sie go poprostu wyciaga.plynu ci troche wyleci wiec sobie cos podstaw lub pozniej dolej tego samego

Opublikowano
Witam.Dziękuje ROMANEK za wiadomość i instrukcje.Sprawdzę to i zobaczę co da się zrobić ale dopiero w sobotę bo pracuje do puzna.Jeśli nie da się nic zrobić to rozglądnę się za nowym.To chyba nie będzie takie proste bo jestem w Irlandii a oni tutaj są troszkę zacofani.jeszcze napisze jak mi poszło.Pozdrawiam i dziękuje.
Opublikowano
Elektrozawory lub ich zasilanie. Są dwa (na obie strony wentylacji) i jest to jedna część. Mi do e-32 udało się kupić nowe za 500 zł w ASO. Najpierw założyłem używane to po miesiącu też padły i kupiłem nowe. Spróbój je wyjąć i rozebrać może akurat uda się coś zrobić. Pozycja spoczynkowa dla elektrozaworów to otwarcie i dopiero po nastawach wentylacji zamykają się lub pozostają otwartę. Może w twoim przypadku nie dochodzi prąd.

Dokładnie tak wyglada elektrozawór,i tak działa rowniez np w e36(piotr80 kiedys przerabiałem to w mojej e36 2,5 tds i kupilem urzywke ale pamietam ze w serwisie nowy elektozawór był juz po 270 złote a u ciebie to cewka padla) z dwustrefowym klimatronikiem. W srodku kazda cewka ma drucik grubosci włosa lub jeszcze cienszy i wlasnie ten drucik pęka w danej cewce i wowczas ta strona nie zamyka sie co powoduje bez przerwy napływ goracego powietrza niezaleznie od ustawien na panelu.Zlutowac ten drucik mozna choć to nie lada wyczyn.

 

tak piotr 80 tam za skrzynka bezpiecznikow w e36 to wlasnie ten zawor zdejmujesz wtyczke,gumy i juz go masz bo sie go poprostu wyciaga.plynu ci troche wyleci wiec sobie cos podstaw lub pozniej dolej tego samego

 

A jeśli usterka jest odwrotna, tzn. cały czas zimne? Ja tak mam. Czy to znaczy ze cewka jest ok? Czy taka sama usterka tylko w innym miejscu sie zatrzymalo?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Heja.Wszystko pięknie ale jak rozebrać tą cewkę ?Z tego co zauważyłem tam nie ma żadnych śrubek tylko nity.Proszę o jakieś wskazówki jak to zrobic?Czy po prostu roznitować a puzniej znitować na nowo?Z góry dziękuje za podpowiedz.Pozdro :norty:
Opublikowano

Do Michaela. W Twoim przypadku może być padnięta pompka elektryczna (pod zaworami) lub cały czas dostają sygnał na zamknięcie. Ewentualnie ktoś je może ręcznie zablokował.

W E-32 elektrozawory dało się rozkręcić (są śrubki).

Opublikowano
Witam.Dzięki za wasze informacje.Rzeczywiście to wina el.zaworów!Są śrubki,rozkręciłem i pozaglądałem.Nie da sie nic zrobić bo jeden kabelek jest przepalony i to jest mój problem.Teraz przynajmniej jestem pewien co mam zrobić.Tutaj{czyli w Irlandii}będzie pewnie ciężko ale jutro będę wiedział cenę w Polsce.Kupię nowy i nie będę sie bawił w lutowanie.Może wytrzyma kolejne200tyś.km bo zamierzam moją BUNIA jeszcze trochę pojezdzić .Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.