Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pojawił się taki problem:

 


Jak w temacie  ;)  Nosił wilk razy kilka ... czyli:
To ja w największe mrozy użyczałem znajomym prądu (BETI NIGDY NIE ZAWIODŁA)

To ja szarpałem Kenicka do elektryka gdy jego rozrusznik zaliczył zawiechę (po szarpaniu elektryk nie był potrzebny)

To ja holowałem kilku znajomych przy ogólnym padzie elektryki.
Dziś dopadło i mnie.

Objawy:

1.Od kilku dni radio BLAUPUNKT CALGARY MP35 zaliczało regularne resety ... tj w ułamku sekundy wyłączało się, po czym włączało się.

2.Dziś radio dostało świra i od rana resetowało się co ca 5 minut ... (Zwaliłem na radio i postanowiłem pchnąć na allegro)

3. Podczas wieczornego odpalania auta pod pracą przeżyłem dziwne zdziwienie - po załączeniu ogrzewania tylnej szyby NIE SZARPNĘŁO całym autem ... (zawsze odkąd pamiętam przy podłączaniu "mocniejszego" odbiornika prądu szarpało autem - jak włączałem długie na postoju - szarpało, jak włączałem grzanie tylnej szyby - szarpało, jak podpinałem na kable inne auto - szarpało, etc ...) Dziś nie szarpnęło i podświetlanie przycisku grzania szyby świeciło ca na 60 % mocy świetlnej) ...]

3. Spaliłem fajkę i ruszyłem ... Radio resetowało się co ca 30 sekund

4. Nagle zaczęła żarzyć się kontrolka ładowania (czyli przygasała i wzmacniała świecenie ale nie do max tylko gdzieś do połowy w cyklu kilkunastu razy na sekundę)

5. Zapaliła się nagle kontrolka AIR BAG

6. Zapaliła się nagle kontrolka ABS

Tu stwierdziłem, że jest coś nie halo, i pojechałem w stronę STATOILA (dobrze oświetlony, łatwo zajrzeć pod maskę)]

7. Po zgaszeniu auta i próbie odpalenia stukanie pod maską ala zawieszony bendix ...

8. Równocześnie kontrolki świrują - wszystko przygasa, a do tego na przemian migają KONTROLKA WTRYSKÓW i KONTROLKA ŚWIEC ŻAROWYCH

9. Po dopięciu dodatkowych odbiorników prądu deska przygasa - np po załączeniu długich deska przygasa o 70 % a długie świecą na ciemno brązowo.

Objaw jak przy braku masy, albo "lekkim zwarciu" gdzieś na instalce.

Po wyjęciu wszystkich bezpieczników i przekaźników (po kolei) z tych z "obsługowerj skrzynki" objawy nie zanikają - więc to nie jest wina IMHO jakiegoś konkretnego urządzenia (największy bezpiecznik to bodaj 40 A)

Generalnie aut puka i stuka zamiast kręcić - Po włączeniu awaryjek, przekaźnik od nich zamiast pukać to "wyje" i "jęczy" ...


I tu 2 pytania:

a) Co to może być (wypowiedzi "znawców" BMW mile widziane) ???

b) Kto zna dobrego elektryka od BMW we Wrocku nie opodal pl. Strzegomskiego


Pytanie dodatkowe: Czy mój tok rozumowania jest słuszny: Auta z automatem (DIESEL) nie da się odpalić na pych (tak jak w przypadku skuterów) - kto wie dlaczego pytam ten wie (myślę o szarpnięciu na linie)

Moje i Kenicka podejrzenia są 2: Zawiecha bendixa czy jak to tam się nazywa w rozruszniku (a co za tym idzie i zwarcie)

Definitywny pad Alternatora. Pod koniec "zabaw" nie było już prawie prądu w AKU bo ledwie domykał i otwierał el. okna.

 

Po wielu testach jest sytuacja taka:

 

Auto odpaliło ... ładowanie - raz jest , raz nie ma ... Wygląda na pad altka/regulatora napięcia ...

 

Tak mentalnie to wydaje mi się, że PADŁY SZCZOTKI, znaczy się, że ich nie ma ... był też sugestie, że to regulator napięcia.

 

TU pytanie: gdzie jest regulator napięcia ???? Oglądałem altek od góry i go nie widzę . Myślałem, że to ta czarna puszka z tyłu altka ... a to tylk osłona kabli.

 

Pytanie nr 2 - czy regulator napięcia jest zintegrowany ze szczotkami ???

 

Jeśli nie - jakie szczotki tam włażą, i jak się je wkłada/wymienia ???

 

Pomóżcie, bo beti stoi ;/

Edytowane przez olej-opalowy-w-tds
Opublikowano
Witam padł ci alternator a puzniej akumulator ,to pukanie iprzygaszanie kontrolek to nic innego jak słaby prad - sprubuj odpalic auto na kable i zmież ładowanie alternatora.Poz.
Opublikowano

I jeszcze jedno pytanie ;/

 

Tu jest obrazek regulatora który widać w etk:

 

http://www.rafalgil.pl/bmw/regulatoretk.jpg

 

Tu jest obrazek regulatora jaki można kupić za ponad 100 PLN w intercars:

 

http://www.rafalgil.pl/bmw/regulatorintercars.jpg

 

A tu jest obrazek regulatora jaki można kupić na allegro, i ponoć dedykowany jest on do wszystkich alternatorów bosh :

 

http://www.rafalgil.pl/bmw/regulatorallegro.jpg

 

 

Który z tych 2 to jest ten z etk ???

Opublikowano

Witam!

Sprawdż czy alternator w Twoim samochodzie to Bosch czy Valeo najlepiej go zdemontuj bo wymiana będzie łatwiejsza przy okazji obejrzyj pierścienie na wirniku może wymagają wymiany( komutator ) .

Jeśli Twój alternator jest firmy Valeo to regulator z linku 2 jeśli Bosch to z linku 3.

Opublikowano
Wizualnie różnią się tym że Valeo ma obudowę żebrowaną to znaczy że przez jego obudowę można dostrzec uzwojenie tak jak na tym rysunku z etk.Bosch natomiast ma obudowę pełną.[/img]
Opublikowano

Sugeruje wykręcić alternator i dać do zakładu zajmującego się jego naprawą. Nie zawsze to muszą być szczotki, może być padnięte uzwojenie albo coś innego. Jeżeli jesteś pewien, że to szczotki to wykręć je i w zakładzie zajmującym się alternatorami dolutują Ci takie za 10 zł

Co do regulatorów to Ty się nimi nie przejmuj ja w MB 124 300D miałem od Malucha zamontowany, ale koleś powiedział, że oryg. nie ma a ten podejdzie i faktycznie przez 2 lata był spokój.

Do E34 myślę, ze powinni mieć odpowiedni regulator (jakiś zamiennik)

Opublikowano
Wizualnie różnią się tym że Valeo ma obudowę żebrowaną to znaczy że przez jego obudowę można dostrzec uzwojenie tak jak na tym rysunku z etk.Bosch natomiast ma obudowę pełną.[/img]

 

Hmmm ... mam żebrowaną ... No i wsio jasne ;)

Opublikowano

Problem rozwiązany. Dla potomnych zostawiam rozwiązanie w archiwum.

 

Problemem były szczotki - a raczej ich definitywny brak.

 

Mam alternator VALEO - i regulator napięcia wraz ze szczotkami siedzi w środku ... więc "wymiana" taka że otwieram maskę i wymieniam odpada. Po rozkręceniu altka okazało się, że nie ma zupełnie szczotek ... poszły w cholerę. Wszystkie inne elementy altka ok ... Założono nowy regulator ze szczotkami - sytuacja wróciła do normy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.