Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mialem dzisiaj kolizje na drodze -podczas wyprzedzania samochodu, pojazd wyprzedzany stwierdzil ze zmieni pas ruchu - i mi przywalil w moj bok ..

 

byla policja, orzekli wine goscia, spisali protokol, ja sobie pojechalem

i teraz wiadomo likwidacja szkody :

 

mam uszkodzone : blotnik przedni wgiety i przerysowany, drzwi przerysowane, tylni blotnik (coupe) lekko wgiety i przerysowany, listwy M-pakiet przerysowane, lusterko (M3) obite i nie dziala .. ogolnie rzecz biorac to mozna powiedziec ze kosmetyka - ale niestety caly bok do malowania i dosc droga kosmetyka ..

 

co zrobic przed ogladaniem rzeczoznawcy zeby na tym nie stracic ?? ewentualnie o co sie klocic, co mowic mu ??

 

dodam ze samochod jest (byl) bezwypadkowy i ma przebieg stosowny do lat ...

pewnie pierwsza rzecz - korekta stanu licznika .. co pozniej ?? z gory dzieki za wszelkie odpowiedzi

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
Kiloff stary współczuje ci , ja w takie sytuacji najpierw bym lał w łeb a potem z gosciem gadał , taki już jestem niestety, jedyne co ci moge powiedizeć na pocieszenie to będziesz mieć przynajmniej 10 cali :mrgreen:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

odwiedź aso - powinni móc zrobić wycenę naprawy. Dla mojego opla

kosztowało to 50 zeta, ale taka wycena stanowi bardzo dobry argument do

rozmowy z likwidatorem (wymiana maski i przedniej szyby w 13 letnim oplu

wycenione na 1600PLN ;] )

Opublikowano
PZM też jest niezależną instytucją która może Ci wystawić kosztorys napraw. Ja Ci powiem tak, jeśli chcesz auto odpicować na idealne, to bierz naprawę bezgotówkową najlepiej w ASO BMW. Fakt grosza nie dostaniesz, ale nie będziesz się stresował tym, za mało kasy Ci oddali, a potem szukaj dobrego i taniego lakiernika itp. Co innego jak w auto masz powypadkowe, lakier popękany itp.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Są trzy drogi (z autopsji, nie raz):

 

- czekasz na opinię likwidatora z TU, nie ruszaj nic z autem, puki nie zrobią zdjęć, te cholery potrafią nawet zignorować i podważyć notatkę policji (autopsja, PZU). Potem zobaczysz, jaką kasę Ci zaproponują i rozpatrzasz sprawę dalej,

 

- oddajesz auto do na przykład ASO i masz to zrobione bezgotówkowo, rozliczenia Cię nie interesują. Wada jest taka, że robią to najmniejszym kosztem, żeby im zostało jak najwięcej :/

 

- robisz auto w zaprzyjaźnionym zakładzie, ale musisz mieć na to fakturę (bliską realnemu kosztowi, nie ma co przesadzać parokrotnie). Oddajesz wszystkie faktury do TU i żądasz pełnego zwrotu kosztów.

 

Ja wybieram trzecią drogę. Absolutnie nie twierdzę, że masz wydymać TU na superkasę! Ważne, żebyś się nie dał wydymać Ty! Nie nastawiaj się, że tak od razu oddadzą wszystko. Odbierz część kasy, którą chcą zwrócić bez problemu, NIE PODPISUJ UGODY przy odbiorze gotówki!!! Zrób odwołanie, wtedy już przeważnie miękną, jeżeli nie - sprawa w sądzie - tego się nie bój!

 

NIE AKCEPTU żadnych "rabatów" typu amortyzacja części ze względu na wiek auta, procentowy Twój udział w likwidacji szkody. POWTÓRZĘ: MAJĄ ODDAĆ PEŁNE KOSZTY BRUTTO, CO DO GROSZA! To się da wyegzekwować,

 

Odnośnie kosztów i faktur. Ja osobiście uważam, że oprócz zwrotu PEŁNYCH KOSZTÓW, poszkodowanemu należy się pewne zadośćuczynienie za stracony czas, brak auta, nerwy, spadek wartości. Najłatwiej to wyegzekwować podnosząc wartość faktury z trzeciego przypadku. Nie uważam tego za oszustwo (jeżeli jest to sensowna "premia", a nie koszty realne razy 10), to naturalna droga w Europie, niestety u nas na takie coś robią wielkie oczy i kłopoty...

 

Wytrwałości życzę!

Kai
Opublikowano

jestem po pierwszych rozmowach z likwidatorem ..

 

wstepne ogledziny - blotnik do wymiany, drzwi i tylni blotnik jakos tak opisywal - 0,5 + lak - wtf ??, listwy komplet na strone nowe, kierunkowskaz na drzwiach do wymiany, poza tym kazal mi podjechac do warsztatu i zobaczyc co sie stalo z lusterkiem - bo moze tylko sie wyrwal przewod .. grrr ... jakby nie to ze pojutrze obrona pracy magisterkiej i czasu nie mam to sam bym mu to rozebral i pokazal ze pasowaloby wnetrze wymienic ..

 

jutro pewnie podskocze do znajomego lakiernika i moze mi powie mniej wiecej koszt tej naprawy ..

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano

wiec sprawa sie ma tak :

 

policzyli mi koszt na 1850 zlotych ... :duh:

 

np komplet listw - od M3 wg nich kosztuje 250-300 zlotych (nowy !!) i tak dalej i tak dalej ..

 

blotnik - policzyli mi na 300 zlotych - no bo przeciez mozna dac zamiennik lub uzywany ..

 

klamka przerysowana - wg nich nie podlega naprawie poniewaz jest za malo przerysowana - "ewentualnie mozna ja polakierowac" - dodam ze klamka jest plastikowa czarna

 

co do naprawy w ASO - kategoryczne "nie" bo jest to wg nich "ekonomicznie nieuzasadnione" .. i tak dalej i tak dalej ..

 

w tej chwili robi mi wycene gostek z ASO fiata (maja tam najlepsza lakiernie w regionie) - na wstepnie powiedzial mi ze napewno bedzie ze dwa razy wiecej ..

 

co robic dalej ?? wszelkie pomysly mile widziane .. bo jak nie dostane conajmniej dwa razy tyle to im podziekuje i oddam do tego fiata na naprawe bezgotowkowa (chyba ze jednak jakos mi sie uda oddac od aso BMW) ...

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano

w tej chwili robi mi wycene gostek z ASO fiata (maja tam najlepsza lakiernie w regionie) - na wstepnie powiedzial mi ze napewno bedzie ze dwa razy wiecej ..

 

co robic dalej ?? wszelkie pomysly mile widziane .. bo jak nie dostane conajmniej dwa razy tyle to im podziekuje i oddam do tego fiata na naprawe bezgotowkowa (chyba ze jednak jakos mi sie uda oddac od aso BMW) ...

 

Możesz próbować jeszcze z PZM-otem, żeby Ci wycenili naprawę. Jaka to ubezpieczalnia ? Spytaj się o wykaz firm z którymi naprawiają bezgotówkowo. Powinno tam być ASO BMW. Jak nie to bierz w najlepszym zakładzie w okolicy naprawę bezgotówkową i poproś tylko o oryginalne części. Nawet jeśli to ASO Fiat, ale zrobią Ci spoko to nie masz czym się martwić. Nie ma napraw "ekonomicznie nieuzasadnionych" jeśli nie oszacowali szkody całkowitej to podlega przywróceniu autu stanu z przed kolizji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.