Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,jaka jest roznica pomiedzy silnikiem w ukladzie rzedowym a V-ka (po za budowa oczywiscie) ? Chodzi mi miedzy innymi o kulture pracy,wytrzymalosc,itp

http://img237.imageshack.us/img237/9199/avako1.png

Przedni napęd jest dla dziewczynek. . . :twisted2:

Opublikowano

Kultura pracy jest wyzsza w R6, niz w V6. Ogolnie, gdyby nie to, ze V6 zajmuje sporo mniej miejsca niz R6 (czesto mniej wiecej tyle, co R4), to pewnie wiecej producentow robiloby R6 - ale np. w jankeskich FWD typu Ford Taurus bylyby problemy z jego poprzecznym upchnieciem.

W tej chwili R6 robi juz chyba tylko BMW i niektore firmy japonskie (np. Lexus). Kiedys rowniez Mercedes robil R6 (np. W123 280/280E, typ silnika M110), potem przerzucil sie na V6.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
O taka odpowiedz mi chodzilo,dziekuje pozdrawiam

http://img237.imageshack.us/img237/9199/avako1.png

Przedni napęd jest dla dziewczynek. . . :twisted2:

Opublikowano

Znalazłem dość ciekawy artykuł dokładnie opisujący konstukcje silników

poczynając od R2 a na V12 kończąc.

Tu jest link:

http://www.hondapl.org/technika/engine/smoothness.html

 

Podsumowując z naukowego punktu widzenia najlepsze jest R6/B6 (rzędówka/boxer ) oraz V12 (czyli 2 razy R6).

 

pozwolę sobie zacytować:

...

a więc rzędowy silnik sześciocylindrowy jest prawie idealną konfiguracją

....

Jednak BMW pozostaje wierne swoim rzędowym szóstkom. Koniec końców są one wydajniejsze i pracują bardziej gładko niż silniki V6. V6 mają większe straty mocy ponieważ posiadają dwie głowice i dwa zestawy zaworów (co powoduje wzrost oporów tarcia), a dwa rzędy powodują większe straty cieplne.

...

Główną wadą wału krzyżowego w V8 są paradoksalnie właśnie przeciwwagi - nie tylko zwiększają wagę silnika ale przyczyniają się również do większej bezwładności, przez co silnik nie wkręca się zbyt chętnie na obroty, ma mniejszą moc i niższe obroty maksymalne. Większe przeciwwagi wymagają większego wału co z kolei podnosi wagę i, co najważniejsze, środek ciężkości silnika.

...

Wał płaski:

Powoduje to wibracje pomiędzy rzędami, więc cała jednostka nie pracuje tak gładko i cicho jak V8 z wałem krzyżowym. Jednak w samochodach sportowych nie jest to wielki problem. Co więcej, zazwyczaj krótki skok tłoka w sportowych V8 zmniejsza poziom wibracji.

...

V12:

Teoretycznie jest to najlepsza konfiguracja do użytku praktycznego. Jest to po prostu zdublowana rzędowa szóstka (a więc osiąga tę samą idealną równowagę) z odpowiednimi tłokami w przeciwnych rzędach połączonymi na wspólnych wykorbieniach. V12 jest lepsze od rzędowej szóstki ponieważ ma więcej cylindrów, a więc zapłon odbywa się dwa razy częściej, co poprawia płynność w dostarczaniu mocy.

  • 9 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.