Skocz do zawartości

Przy ruszaniu słysze jakis płyn - to normalne?


mike1422

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzisiaj zauwazylem taka rzecz. Wyjezdzam od siebie, samochód stal cala noc w garażu, przy pierwszym dodaniu gazu tak do 2tyś słysze wyraźnie pod maską tak na wysokości kierowcy przelewający się jakis płyn, tak jest tylko raz a potem jest ok. Auto nic nie szarpie, kiedys troche szarpalo ale ten płyn troche mnie zaniepokoił bo wczesniej nic takiego nie slyszalem. Samochód to 316i coupe, 94, benzyna.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, mimo że jak na razie raczej mało się znam ale wypowiem się bo jakiś czas temu miałem podobne objawy w mojej niuni. Odgłos bulgoczącej, przelewającej się wody gdzieś za kierownicą (trudny do zlokalizowania). Proponuje żebyś po prostu sprawdził czy przypadkiem nie brakuje ci płynu w chłodnicy. I sprawdź czy ci ogrzewanie działa, bo jak zapowietrzysz układ chłodzenia to ogrzewanie dmucha zimnym ponieważ w przewodach o które ogrzewa się powietrza tłoczone do kabiny nie mam ciepłej cieczy która je normalnie zagrzewa. U mnie to było powodem. Trochę się zagapiłem i miałem za mało płynu niż ma być i silnik mi zassał trochę powietrza - stad to bulgotanie w moim przypadku. Na szczęście szybka dolewka i odpowietrzenie układu załatwiły sprawę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak czasami mi sie zdarza, ale generalnie jak doleje plynu do chlodnicy...aha a zapowietrzonego nie mam na 100% bo leci cieple powietrze a z odpowietrznika na rozgrzanym silniku leci plyn... Edytowane przez kisiel23

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za Wasze opinie. Sprawdzilem i faktycznie plynu troche bylo za malo wiec dolalem ale potem na zimnym silniku tez to slyszalem:/ Obawiam sie ze u mnie moze byc tak ze dostaje sie lewe powietrze do ukladu, weze od chlodnicy sa dosyc mocno twarde...

 

Jak najlepiej zdjagnozowac to czy to uklady dostaje sie powietrze? Watpie zeby to byla sprawa odpowietrzenia bo zupelnie niedawno byl odpowietrzany. A czy jeżeli okaze sie ze to lewe powietrze bedzie sie dostawac to czy oznacza to uszczelke pod glowica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy nie kopci na bialo, jak wyglada olej???Spokojnie, nie panikuj za wczesnie...posprawdzaj weze, ich laczenia sama chlodnice...gdzies Ci uciekac moze...odpowietrz dobrze :cool2: i powinno dzialac, co do wezy to maja byc twarde ale nie tak jak skaly, powinny sie ugiac jak je zlapiesz, tak bynajmniej czytalem na forum :) A tez kilka razy poruszalem sprawe wezy :wink: ...Jak Ci samochod chodzi jak powinien, ma przyspieszenie to nie zawracal bym sobie tym glowy... :cool2:

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy nie kopci na bialo, jak wyglada olej???Spokojnie, nie panikuj za wczesnie...posprawdzaj weze, ich laczenia sama chlodnice...gdzies Ci uciekac moze...odpowietrz dobrze :cool2: i powinno dzialac, co do wezy to maja byc twarde ale nie tak jak skaly, powinny sie ugiac jak je zlapiesz, tak bynajmniej czytalem na forum :) A tez kilka razy poruszalem sprawe wezy :wink: ...Jak Ci samochod chodzi jak powinien, ma przyspieszenie to nie zawracal bym sobie tym glowy... :cool2:

 

Powiem tak, kopcenia zadnego nie ma, olej bez zarzutu, zreszta wymieniany był ostatnio na przegladzie. Weze mam wrazenie sa twarde jak kamien, ledwo co sie zginaja. Nie zauwazylem tez zeby był gdzies nieszczelny, tak samo chlodnica. Plam pod samochodem w kazdym badz razie nie mam. Natomiast zauwazylem wczoraj ze w zbiorniczku jak jest ta kreseczka z napisem COLD to na zimnym silniku poziom plynu zmniejszył sie gdzies o ok 2cm, a pare dni wczesniej bylo rowno z ta kreska. Tak jak pisalem plam pod samochodem nie mam. A jezeli chodzi o przyspiesenie coz to jest 1.6 :d wiec ciezko powiedziec, ale mimo wszystko czuje delikatna roznice, ze jest gorzej niz wczesniej albo mi sie tylko wydaje. Co moglibyscie mi doradzic? Najprawdopodobniej przejade sie do MAG-POLu do Piaseczna

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz się martwić to załatw sprawę do końca z tym płynem tz. dolej go i KONIECZNIE odpowietrz układ chłodzenia. Pamiętaj że nie wystarczy nalać płyn pod kreskę tz. jeżeli miałeś za mało płynu i silnik pociągną ci powietrza to te przewody muszą się napełnić płynem a ty jeżeli dolałeś pod kreskę i zatkałeś korek to wlałeś tylko część płynu który jest ci potrzebny. Jak odpaliłeś auto i nadal bulkało to może znaczyć że ten płyn wszedł w przewody a w zbiorniczku masz go nadal za mało. Pamiętaj że jak z zaworu przelewowego poleci płyn to znaczy ze masz układ poprawnie zalany. Dopiero wtedy możesz lać pod kreskę bo masz pewność że tam już niema powietrza. Potem zagrzej silnik i sprawdź czy ogrzewanie działa jak należy. Jeżeli mimo dolania płynu i odpowietrzenia układu nadal będziesz słyszał tą przelewającą się wodę i przy tym (ewentualnie bo nie koniecznie od razu) ogrzewanie ci padnie (nie napisałeś czy działa czy nie) to albo masz nieszczelny układ chłodzenia (zaobserwuj czy płynu nie ubyło) albo masz większy problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy nie kopci na bialo, jak wyglada olej???Spokojnie, nie panikuj za wczesnie...posprawdzaj weze, ich laczenia sama chlodnice...gdzies Ci uciekac moze...odpowietrz dobrze :cool2: i powinno dzialac, co do wezy to maja byc twarde ale nie tak jak skaly, powinny sie ugiac jak je zlapiesz, tak bynajmniej czytalem na forum :) A tez kilka razy poruszalem sprawe wezy :wink: ...Jak Ci samochod chodzi jak powinien, ma przyspieszenie to nie zawracal bym sobie tym glowy... :cool2:

 

Powiem tak, kopcenia zadnego nie ma, olej bez zarzutu, zreszta wymieniany był ostatnio na przegladzie. Weze mam wrazenie sa twarde jak kamien, ledwo co sie zginaja. Nie zauwazylem tez zeby był gdzies nieszczelny, tak samo chlodnica. Plam pod samochodem w kazdym badz razie nie mam. Natomiast zauwazylem wczoraj ze w zbiorniczku jak jest ta kreseczka z napisem COLD to na zimnym silniku poziom plynu zmniejszył sie gdzies o ok 2cm, a pare dni wczesniej bylo rowno z ta kreska. Tak jak pisalem plam pod samochodem nie mam. A jezeli chodzi o przyspiesenie coz to jest 1.6 :d wiec ciezko powiedziec, ale mimo wszystko czuje delikatna roznice, ze jest gorzej niz wczesniej albo mi sie tylko wydaje. Co moglibyscie mi doradzic? Najprawdopodobniej przejade sie do MAG-POLu do Piaseczna

 

Pozdrawiam

Skoro olej jest normalny i nie kopci BARDZO mocno na bialo to nie jest najgorzej...co do silnika tez mam 1.6 a chodzilo mi o to czy na wolnych nie kuleje, wkreca sie normalnie, do odcinki...ja kilka dni temu zrobilem sobie maly test (chociaz nie jestem zwolennikiem takich metod :nienie: :nienie: ) sprawdzilem samochod do odciecia na 3 i 4 i normalnie ciagnal...moze to zaden test ale wiem,ze nie zamula na wyzszych obrotach :mrgreen: :norty: , ale w sumie nie wiem czy ten test cos pomoze Tobie :worried: :worried:

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz się martwić to załatw sprawę do końca z tym płynem tz. dolej go i KONIECZNIE odpowietrz układ chłodzenia. Pamiętaj że nie wystarczy nalać płyn pod kreskę tz. jeżeli miałeś za mało płynu i silnik pociągną ci powietrza to te przewody muszą się napełnić płynem a ty jeżeli dolałeś pod kreskę i zatkałeś korek to wlałeś tylko część płynu który jest ci potrzebny. Jak odpaliłeś auto i nadal bulkało to może znaczyć że ten płyn wszedł w przewody a w zbiorniczku masz go nadal za mało. Pamiętaj że jak z zaworu przelewowego poleci płyn to znaczy ze masz układ poprawnie zalany. Dopiero wtedy możesz lać pod kreskę bo masz pewność że tam już niema powietrza. Potem zagrzej silnik i sprawdź czy ogrzewanie działa jak należy. Jeżeli mimo dolania płynu i odpowietrzenia układu nadal będziesz słyszał tą przelewającą się wodę i przy tym (ewentualnie bo nie koniecznie od razu) ogrzewanie ci padnie (nie napisałeś czy działa czy nie) to albo masz nieszczelny układ chłodzenia (zaobserwuj czy płynu nie ubyło) albo masz większy problem.

 

nie no bez przesady układ odpowietrzylem dzisiaj, a ogrzewanie działa jak należy. Mi caly czas po glowie chodzi ta uszczelka, bo jezeli jest peknieta to zapewne od tego dostaje lewego powietrza jezeli sie nie myle? I mam pytanie czy w takim układzie mozna sprawdzic to kompresja czy nie obejdzie sie bez wiekszego dlubania w silniku???

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.