Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Na imie mam tomek. Nie jestem posiadaczem BMW, coprawda, ale zastanawiam się nad zakupem silnika V12 z 750, albo i całego samochodu dla tego silnika.

 

Potrzebuje mocnego, niedrogiego i lekkiego silnika do ciężarówki terenowej. W zasadzie cięzarówka to duże słowo. Masa własna 3 tony i nie przewiduje ładunków. Tylko zabawa w terenie, może później sport. No i pomyślałem o tym właśnie silniku. Oczywiście sprzęgło, flansza i skrzynia od czegoś innego, ale sam silniczek.

 

Na forum terenowym strasznie mi odradzają ten silnik ze względu na wysoką awaryjność i skomplikowanie. (ale coś podejrzewam, że poprostu sami mają mniejsze silniczki ;)

 

No więc jak jest? Czy warto myśleć o tym silniku (przebieg 200-250tys - no chyba że w podobnej cenie coś mniej exploatowanego trafie)?

 

Straczyli mnie, że żeby odpalić ten silnik potrzeba 4 sterowniki (przepustnica+skrzynia biegów+2xsterownik dla 6 cylindrów)

Czy jest to jedna skrzynia z komputerem czy rzeczywiscie są cztery oddzielne pudła?

Jak jest z możliwością wywalenia klimatyzacji, ABS itd.. z komputera? To jest oddzielny komp czy ten sam który steruje silnikiem?

 

 

pozdrawiam

tomek

Opublikowano

Sterownik ABS i sterownik komputera wtrysku to na pewno dwa osobne pudła!!!!!!!!

a poza tym na czym niby polega awaryjność tego silnika ? ja osobiście od strony mechanicznej nie mam z nim problemów!! u mnie przebieg to 252 tyś.! o te silniki trzeba dbać nie lubią brudnych filtrów , starych świec czy przewodów , nie mówiąc już o oleju!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano (edytowane)
Tak dokladnie popieram zdanie przedmowcy sa to silniki ktore potrafia sie odwdzieczyc pieknymi przyspieszeniami i kultura pracy ale w zamian za dbalosc o nie jak go lekko zapuscisz zemsci sie i to z nawiazka M70 to bardzo delikatny motor trzeba z nim dzialac niemalze jak z kobieta delikatnie a zarazem stanowczo a satysfakcja gwarantowana Edytowane przez Mirek374

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Opublikowano

Używałem już search, zeby coś o silniku tym znaleźć, ale przewaznie była to awantura o tym, że jedemu pali w trasie 9/100, a inni na to że to niemożliwe, albo że v8 pali wiecej, lub jednak v12 pali więcej. Albo, że silnik v8 jest bardziej awaryjny lub mniej od v12.

 

Znalazłem, że v12 lubi olej spalić powyżej 300tys przebiegu. I w sumie niewiele wiecej. Może przeoczyłem jakiś temat, więć jakbyś pamiętał, gdzie coś ciekawego napisano to prosze podaj, zaraz jeszcze raz spróboje przeszukać.

 

Jeden temat ciekawszy był o tuningu v12, ale to już przewałkowałem :)

 

pozdro

Opublikowano
Wiesz kazde BMW bierze troche oleju jak by tak nic nie bralo to by sie zatarlo z tym ze czy ilosc tego oleju miesci sie w normach przegladow jezeli tak to nie ma problemu ale wiekszosc BMW ma tendencje do brania oleju taka technologia silnika a czy po wyzej 300tys bierze duzo nie wiem poprzednia ktora mialem nie ukrywam dopuki nie wymienilem jej stwardnialych uszczelniaczy potrafila jednak ponad norme go zjesc ta ktora mam obecnie ma 313tys i miesci sie w normach brania oleju ale po takim wnikliwym badaniu narazie nie stwierdzilem radykalnych ubytkow oleju ale napewno tez cos tam bierze taka jej uroda pewnie jeszcze uszczelniacze pierscienie i ogolna kondycja silnika jest Dobra a tak mowiac szczerze To wszystko ma znaczenie gdzie i jaki silnik kupisz i do czego ma byc stosowany i w jakich warunkach Jak ktos bardzo sie uprze to i Nowy zajezdzi

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Opublikowano

A jak z uszczelkmi jest? Można np. kupić zestaw uszczelek na cały silnik? Ile to może kosztować?

 

Jak bym źle trafił, to pewno bym wziął drugi silnik i próbował złożyć coś sprawnego, tylko jak za każdą uszczelke przyjdzie np po 200pln zapłącić to spazmów dostane.

Opublikowano

pewnie i tak spazmow dostaniesz :wink:

 

teraz czesci do e32 wreszcie zeszly do normalnego poziomu - ale jak kupilem samochod ( jakiej 3-4 lata temu ) to :duh: zamiennikow prawie nie bylo .... np za lusterko chcieli w serwisie 2tys zl , za visco 1900zl :shock:

Opublikowano
A jak z uszczelkmi jest? Można np. kupić zestaw uszczelek na cały silnik? Ile to może kosztować?

 

Jak bym źle trafił, to pewno bym wziął drugi silnik i próbował złożyć coś sprawnego, tylko jak za każdą uszczelke przyjdzie np po 200pln zapłącić to spazmów dostane.

 

Róznie z tym tu jest.... nowe uszczelki pod kolektor ssacy kosztuja tyle co cały silnik z demobilu ale to akurat prawie wszyscy ,,zainteresowani,, wiedza jak przeskoczyc.Napewno warto zmienic uszczelniacze zaworowe by opanowac branie oleju,,,poprawic,, wspomniane uszczelki pod kolektorem ssacym co wiele znaczy dla tego silnika oraz przy okazji uszczelki pokrywy zaworów (ostatnio kupilem obie produkcji Reinza za 170 pln,komplet uszczelniaczy goetza 40 pln)Zadbany silnik odwdzieczy sie tym co w nim drzemie i na tyle na ile pozwoli mu jego eksploatacyjny stan.Mam rozumiec,ze o zużycie Pb po zamontowaniu go w swoim ,,bolidzie,, nie pytasz??? :twisted2:

Opublikowano

Nie, nie pytam :wink: . Mój oryginalny silniczek na trasie OES'a wciąga 120l/100km, wiec cokolwiek by nie spalił v12 to i tak bede zadowolony.

Licze, że przy ostrej jeździe w 60 sie zamknie, a jak nie to trudno.

Opublikowano
Jezeli chodzi o uszczelki kolektora ssacego to spsoby sa dwa kupno Nowych co jest nie malym wydatkiem badz tzw robota samemu i Silikon wysokotemperaturowy troche pracy oczyscic wyrownac stare pow starych uszczelek bez demontazu z silnika posmarowanie kolektora oczywiscie bardzo cienka warstwa silikonu tak zeby nie dostalo sie to do silnika naddatek wychodzacy pod wplywem docisku kolektora za pomoca srub jak dociagasz go pozniej i To juz

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Opublikowano
Jezeli chodzi o uszczelki kolektora ssacego to .....wyrownac stare pow starych uszczelek bez demontazu z silnika .......

 

...dlaczego bez demontazu,a druga strona uszczelek pod kolektor bez silikonu,?

Opublikowano
Bez demontazu uszczelek z samochodu robisz to na aucie na silniku zdejmujesz tylko kolektory ssace

 

A co jesli uszczelka ,,bierze,, lewe powietrze od spodu??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.