Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

 

Po zmianie wachaczy, końcówek drążków kierowniczych a na końcu środkowego drążka kierowniczego namierzyłem pewien luz na tzw. wąsie (pozycja 10 na rysunkU). Mechanik przy mnie dociągnął śrubę mocującą (na rys 11 - 12) ten wąs to końcówki kolunmy kierownicy ale to pomogło na dzień, może dwa. Znów jest wyczuwalny luz na kierownicy. Tj, nie ma luzu "pustego" tylko jest od razu wyczuwalny opór w prawo i w lewo, nie mniej już na tym "oporze" jest wg mnie za luźno, szczególnie podczas jazdy bo podczas postoju jest dużo lepiej.

 

Czy wg WAS to tylko wąs czy może coś w przekładni - tylko jak się dostać do śrub "korekcyjnych" ?

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/n/h/4.png

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano

Witam.

Ja u siebie dość często i namiętnie wymieniam wąs nr.14 na rysunku. Pada nie wiadomo czemu , przetestowałem już wszystkie zamienniki i został tylko oryginał , zobaczymy czy ten wytrzyma dłużej - wahacze , drążki kierownicze wraz ze środkowym wymienione - i te są super a wspornik umarł.

Co do regulacji luzu układu kierowniczego było to gdzieś na forum opisane tj. jak się dostać i jak prawidłowo usunąć poszukaj.

Pozdrawiam Kanap.

Opublikowano

a dlaczego wymieniasz namiętnie nr 14 a nie np nr 10 skoro to on jest bezpośrednio przy kolumni ekierowniczej

 

ile płacisz za zamiennik (jaki) i ile za oryginał ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano

Pozwole sobie podpiac sie na marginesie z pytaniem

1/ czy aby wymienic tuleje wachacza przod( e36) da sie je bez klopotu zdjac z wachacza czy moze sa one nabite jakos w ta tuleje( rozumiem ze banko jest wprasowanasama tuleja w uchwyt nr. 6 http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA11&mospid=47434&btnr=31_0242&hg=31&fg=05 )

2/ odnosnie tylu to samo pytanie ( chodzi tu o tuleje bedaca w nr. 17 http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA11&mospid=47434&btnr=33_1004&hg=33&fg=30 )

Opublikowano

Już wiem wszytko - u mnie to nie luz (tak naprawde go nie ma) był przyczyną pływania tylko zbieżność. Po ponownym ustawianiu zbiezności - auto prowadzi sie jak po sznurku!

 

Abstra-chując od mojego problemu - zawieszenie przednie może być "luźne" w kilku miejscach.

 

Na tulejach wachacza górnego, dolnego, na sworzniach, na drążkach kierowniczych, na wąsie od układu kierowniczego.

 

Ja w poprzednim 730 wymiałem samą tuleje na wachaczu i cała operacja trwała 1h i odbyła się bez komplikacji

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano

PostWysłany: Sob Lut 10, 2007 9:01 pm Temat postu:

Już wiem wszytko - u mnie to nie luz (tak naprawde go nie ma) był przyczyną pływania tylko zbieżność. Po ponownym ustawianiu zbiezności - auto prowadzi sie jak po sznurku

 

witam.

Czy ustawiłeś zbieżnoś na wskazania fabryczne,czy własne przemyślenia?

40tys na gazie i bez problemu
Opublikowano
fabryczne, sprzet laserowo-komputerowy w ASO

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

u mnie tez sie zrobil luz na wasie - wasa juz wymienialem - jakies 2 lata temu - i znow jest luz ...

 

tym razem chyba bedzie trzeba wytargac przekladnie i cos wymyslic albo ja wymienic na jakas uzywke

 

 

a 14 - tez wymienialem - najpierw sama tulejke - wytrzymala rok - teraz kypilem caly wspornik ( zamiennik za jakies 80 zł )- zobaczymy ile wytrzyma

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.