Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak wiadomo jazda w zmię to niezbyt przyjemna czynność. Pomóc w tym ma nam blokada mech. różnicowego. Problem w tym iż nie wiem jak ona działa. Raz załącza się raz nie.

Wiem, że w MB 124 blokada działa jeżeli koła są na wprost, a różnica prędkości lewego a prawego wynosi więcej niż ileś tam procent (coś ok 20-40%), przy czym prędkość koła nie może wynosić więcej niż 40km/h

 

Jak to jest w BMW (dokładnie w moim E32). Jak powinienem się zachowywać aby załączyć szperę ? Czy muszę wyłączyć ASC ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zwykła szpera w BMW to rozwiązanie czysto mechaniczne. Nie ma znaczenia, czy jedziesz prosto, czy zakręcasz. Zobacz, jaka jest różnica prędkości kół przy pełnym skręcie. W normalnych warunkach szpera nie ma prawa się zacząć zakleszczać. Dopiero, jeżeli któreś koło znacznie uciekać, to część momentu przenoszona jest na drugie koło tak, żeby nie zwiększać tej "zaplanowanej" różnicy prędkości.
Kai
Opublikowano
Kai ma racje szpera to czyste mechaniczne urzadzenie,zaciska mechaniz roznicowy gdy nastepuje uslizk jednego z kol, a mercedesie to jest ASD i jesto urzadzenieelektroniczno hydrauliczne.POZDR

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.