Skocz do zawartości

Czy to prawda co pokazuje Ekonomizer??


Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem ekonomizer jest w 90% prawidłowym wskaźnikiem - o ile jest sprawny. Jechaliscie kiedys "za tirem"? U mnie wychodzi 5l wtedy przy 80km/h :8) To taniej niż Tico :lol:

 

Jedz tak 100km za tirem (co jest praktycznie niemozliwe) to zobaczysz ze ekonomizer wskazuje w 100% prawidlowo, przeciez ten wskaznik to SPALANIE CHWILOWE :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekonomizer pokazuje mi dobrze w odróżnieniu od mojego komputera ktory w porownaniu ze sprawdzaniem przy dystrybutorze pokazuje mi o dwa litry wiecej na 100km.Moj nowy rekord to 7,5 litra na wycieczce do Wisly :P Predkosc 90-100km/h.

oo= [] []= oo BokiemMuszeWchodzic

http://img514.imageshack.us/img514/9429/pic03097wo4.jpg

Diesel Driver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak dziła ten ekonomizer.. Zaglądał ktoś kiedyś ?

 

p.s. Sorry Zamen ale w Twoj przebieg to chyba nikt nie wierzy :lol: jeśli jest taki na serio to możesz powiedziec że masz prawdziwego unikata, dbaj o nia i za 50 lat dostaniesz za nia fortune.. o ile ktoś uwierzy :lol:

http://www.toya.net.pl/~yeahman/00/bmw4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sopbie sprawę z tego, że trudno w to uwierzyć aby 19-letnie auto miało niecałe 100 tyś przebiegu ale dokumentacja jaka posiadam do auta potwierdza przebieg.

A jak działa ekonomizer - o ile się nie mylę działa na zasadzie pomiaru ciśnienia powietrza w układzie dolotowym.

Jak dodajesz gazu to otwiera sie przpustnica a co za tym idzie do silnika wpada więcej powietrza i zmienia sie ciśnienie powietrza w dolocie.

I właśnie te zmiany cisnienia pokazuje ekonomizer który skale ma w litrach.

Jak się mylę to proszę o poprawkę.

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

w książce do e36 jest napisane że ekonomizer oblicza ilość wtryskiwanej benzyny i na podsawie prędkości z obrotomierza oblicza chwilowe spalanie. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić bo nie mam książki przy sobie.

 

Dlatego właśnie gdy stoimy w miejscu pokazuje poza skalą (powyżej 30 litrów)

 

Nie wydaje mi sie żeby ekonomizer pobierał dane z przepływomierza bo możemy np jechać 100 km/h na różnych biegach będzie różne spalanie a prędkość taka sama...

 

Ale jak ktoś wie jak to naprawde działa niech napisze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi sie żeby ekonomizer pobierał dane z przepływomierza bo możemy np jechać 100 km/h na różnych biegach będzie różne spalanie a prędkość taka sama...

Ekonomizer napewno pobiera dane z przepływki w e32. Mam regulowaną przepływkę i każda regulacja ma wpływ na wskazania ekonomizera.

peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekonomizer...

 

Bez schematów i algorytmów spróbuję to zrobić :)

 

Tu akurat reoria idealnie zgadza się z praktyką (biorąc pod uwagę błąd pomiaru). Do pracy ekonomizera brane są dwie wartości:

- prędkość pojazdu (sygnał napięciowy proporcjonalny do prędkości pojazdu jest dostępny w wielu miejscach i ma sporo zastosowań: prędkość pracy wycieraczek i przełączenie mięszy trybami pracy, głośność radia itd.),

- spalanie w czasie (na komputerze pokładowym w którymś z testów jest spalanie na godzinę - o to właśnie chodzi, ta wartość jest obliczana tylko na podstawie ciśnienia paliwa i czasów otwarcia wtryskiwaczy).

 

teoria:

 

spalanie_na_godzinę / prędkość = spalanie_chwilowe

 

jednostki:

 

l/h / km/h -> l/km

wystarczy przeskalować mnożąc przez 100 i już jest l/100km,

 

praktyka:

 

analogowe lub cyfrowe dzielenie tych dwóch wartości napięć i tyle.

 

Zależność od prędkości można zauważyć w ten sposób, że jedziemy po równym, przyspieszamy i trzymamy pedał przyspieszenia cały czas w tej samej pozycji (nie na max). Mimo, że nie ruszamy pedałem, wraz ze wzrostem prędkości spalanie spada.

 

Jeszcze dowód na to, że spalanie chwilowe nie ma zależności bezpośredniej od ciśnienia w kolektorze ssącym. Hamując silnikiem, na początku wskazuje spalanie między 3-5l/100km, potem wtryskiwacze są wyłączane i spalanie spada do 0... a podciśnienie w kolektorze się nie zmieniło. Zależność istnieje pośrednio, bo dawka wtryskiwanego paliwa zależy od podciśnienia w kolektorze ssącym (obciążenie) i obrotów silnika.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.