Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chcialbym sie dowiedziec czy prawda jest to ze jak jade na 5 biegu ze stala predkoscia 80km/h to ekonomizer poazuje mi ze pali ok 5litrow benzyny. Mam E-30 z silnikiem 2.3 na wtrysku. :?:
Opublikowano
Jak najbardziej prawdziwe!!!! Ja jak jade 80km/h moja 535i z wlaczonym tempomatem na prostym,rownym odcinku,to pokazuje mi spalanie 7.5-8litrow na setke :cool2:
Opublikowano
Moim zdaniem ekonomizer jest w 90% prawidłowym wskaźnikiem - o ile jest sprawny. Jechaliscie kiedys "za tirem"? U mnie wychodzi 5l wtedy przy 80km/h :8) To taniej niż Tico :lol:
http://www.toya.net.pl/~yeahman/00/bmw4.jpg
Opublikowano
Moim zdaniem ekonomizer jest w 90% prawidłowym wskaźnikiem - o ile jest sprawny. Jechaliscie kiedys "za tirem"? U mnie wychodzi 5l wtedy przy 80km/h :8) To taniej niż Tico :lol:

 

Jedz tak 100km za tirem (co jest praktycznie niemozliwe) to zobaczysz ze ekonomizer wskazuje w 100% prawidlowo, przeciez ten wskaznik to SPALANIE CHWILOWE :!:

Opublikowano

Za tirem leciałem ponad 130 km :8)

A z tym chwilowym to już nie rozumiem o co Ci chodzi. Tzn że się ze mna zgadzasz czy nie że wskazuje w miarę prawdziwe spalanie?

http://www.toya.net.pl/~yeahman/00/bmw4.jpg
Opublikowano

Tak leciałem z predkością 80km/h na odcinku 130km :wink:

 

km- kilo metr - 1000 x metr - odleglosc

 

km/h - 1000 x metr przejechany przez godzine - predkosc

 

:8)

http://www.toya.net.pl/~yeahman/00/bmw4.jpg
Opublikowano
:jawdrop: o zesz w morde!!!! 94 tys.km?????? No chyba ze licznik sie skonczyl juz dawno temu,i teraz pokazuje (liczy ) :mrgreen: od poczatku
Opublikowano

Ciekawe jak dziła ten ekonomizer.. Zaglądał ktoś kiedyś ?

 

p.s. Sorry Zamen ale w Twoj przebieg to chyba nikt nie wierzy :lol: jeśli jest taki na serio to możesz powiedziec że masz prawdziwego unikata, dbaj o nia i za 50 lat dostaniesz za nia fortune.. o ile ktoś uwierzy :lol:

http://www.toya.net.pl/~yeahman/00/bmw4.jpg
Opublikowano

Zdaję sopbie sprawę z tego, że trudno w to uwierzyć aby 19-letnie auto miało niecałe 100 tyś przebiegu ale dokumentacja jaka posiadam do auta potwierdza przebieg.

A jak działa ekonomizer - o ile się nie mylę działa na zasadzie pomiaru ciśnienia powietrza w układzie dolotowym.

Jak dodajesz gazu to otwiera sie przpustnica a co za tym idzie do silnika wpada więcej powietrza i zmienia sie ciśnienie powietrza w dolocie.

I właśnie te zmiany cisnienia pokazuje ekonomizer który skale ma w litrach.

Jak się mylę to proszę o poprawkę.

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
ale dodatkowo ilość podciśnienie jest pomniejszona o prędkość jaką wskazuje prędkościomierz!!! dlatego ze jak odleciał mi kabelek z dyfra i niewskazywalo prędkości to ekonomizer też niedziałał!!!
Opublikowano

w książce do e36 jest napisane że ekonomizer oblicza ilość wtryskiwanej benzyny i na podsawie prędkości z obrotomierza oblicza chwilowe spalanie. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić bo nie mam książki przy sobie.

 

Dlatego właśnie gdy stoimy w miejscu pokazuje poza skalą (powyżej 30 litrów)

 

Nie wydaje mi sie żeby ekonomizer pobierał dane z przepływomierza bo możemy np jechać 100 km/h na różnych biegach będzie różne spalanie a prędkość taka sama...

 

Ale jak ktoś wie jak to naprawde działa niech napisze :)

Opublikowano
Nie wydaje mi sie żeby ekonomizer pobierał dane z przepływomierza bo możemy np jechać 100 km/h na różnych biegach będzie różne spalanie a prędkość taka sama...

Ekonomizer napewno pobiera dane z przepływki w e32. Mam regulowaną przepływkę i każda regulacja ma wpływ na wskazania ekonomizera.

peace & love
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ekonomizer...

 

Bez schematów i algorytmów spróbuję to zrobić :)

 

Tu akurat reoria idealnie zgadza się z praktyką (biorąc pod uwagę błąd pomiaru). Do pracy ekonomizera brane są dwie wartości:

- prędkość pojazdu (sygnał napięciowy proporcjonalny do prędkości pojazdu jest dostępny w wielu miejscach i ma sporo zastosowań: prędkość pracy wycieraczek i przełączenie mięszy trybami pracy, głośność radia itd.),

- spalanie w czasie (na komputerze pokładowym w którymś z testów jest spalanie na godzinę - o to właśnie chodzi, ta wartość jest obliczana tylko na podstawie ciśnienia paliwa i czasów otwarcia wtryskiwaczy).

 

teoria:

 

spalanie_na_godzinę / prędkość = spalanie_chwilowe

 

jednostki:

 

l/h / km/h -> l/km

wystarczy przeskalować mnożąc przez 100 i już jest l/100km,

 

praktyka:

 

analogowe lub cyfrowe dzielenie tych dwóch wartości napięć i tyle.

 

Zależność od prędkości można zauważyć w ten sposób, że jedziemy po równym, przyspieszamy i trzymamy pedał przyspieszenia cały czas w tej samej pozycji (nie na max). Mimo, że nie ruszamy pedałem, wraz ze wzrostem prędkości spalanie spada.

 

Jeszcze dowód na to, że spalanie chwilowe nie ma zależności bezpośredniej od ciśnienia w kolektorze ssącym. Hamując silnikiem, na początku wskazuje spalanie między 3-5l/100km, potem wtryskiwacze są wyłączane i spalanie spada do 0... a podciśnienie w kolektorze się nie zmieniło. Zależność istnieje pośrednio, bo dawka wtryskiwanego paliwa zależy od podciśnienia w kolektorze ssącym (obciążenie) i obrotów silnika.

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.