Skocz do zawartości

Mało paliwa - gaśnie


Lukaz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przeszukałem troche forum, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, aczkolwiek zdaje sobie sprawę, że bez dokładnego przeglądu ciężko wystawić konkretną tezę. Niemniej jednak ostatnio posiadam następujący problem z moją bmw 525tds (94r) - gaśnie mi gdy w zbiorniku jest już mało paliwa (ok4-5), wcześniej nie było takiego problemu (filt paliwa wymieniony).

Obiło mi się o uszy że niektórzy wstawiają jakieś zaworki, ale zbytnio nie wiem o co chodzi.

 

Mam nadzieje, że to nie wróży poważnych problemów, ale wole zapobiegać niż potem leczyć.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Witam.

Przeszukałem troche forum, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, aczkolwiek zdaje sobie sprawę, że bez dokładnego przeglądu ciężko wystawić konkretną tezę. Niemniej jednak ostatnio posiadam następujący problem z moją bmw 525tds (94r) - gaśnie mi gdy w zbiorniku jest już mało paliwa (ok4-5), wcześniej nie było takiego problemu (filt paliwa wymieniony).

Obiło mi się o uszy że niektórzy wstawiają jakieś zaworki, ale zbytnio nie wiem o co chodzi.

 

Mam nadzieje, że to nie wróży poważnych problemów, ale wole zapobiegać niż potem leczyć.

 

Pozdrawiam.

 

Tak jak poprzednik napisał.

Ja właśnie tydzień temu wymieniłem pompkę paliwa. Również jak Ty miałem na początku..później...miałem problemy z odpalaniem jak było około 20L.

Szukaj..pomki paliwowej... Ja zapłaciłem 200 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupic tds,a i jeszcze miec w baku 4 litry troche to dla mnie dziwne to tak jak niektorzy maja lpg i konczy im sie pb95 i zajezdzaja te pompy wystarczy ze zassie troche powietrza i juz po niej kiedys tak zrobilem przez nie uwage w czyims aucie i wlasnie takie objawy byly ;)
Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....bez picu przesadziles tym tematem.............zajechales pompe jak gacie w kropku.........kiedy sie zapala rezerwa to ju zpowinno si enei zwlekac z tankwaniem( chyba ze jestes gdziec na trasie i wiesz ze 20km zatankujesz na lepszej i tanszej stacji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mialem kiedys taki problem i sobie z nim poradzilem. Nieprawda jest ze pompa jest zajechana. Problem polega na mocowaniu pompy w koszu.

Otoz pompa laczy sie z reszta ukladu paliwowego za pomoca takiej gumki, ktora w pewnym momencie eksploatacji robi sie nieszczelna (wiek swoje robi), aby sobie z tym poradzic wystarczy wymioenic ten element

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mialem kiedys taki problem i sobie z nim poradzilem. Nieprawda jest ze pompa jest zajechana. Problem polega na mocowaniu pompy w koszu.

Otoz pompa laczy sie z reszta ukladu paliwowego za pomoca takiej gumki, ktora w pewnym momencie eksploatacji robi sie nieszczelna (wiek swoje robi), aby sobie z tym poradzic wystarczy wymioenic ten element

 

Możesz dokładniej opisać jak to gumka? mam jeszcze swoją pompkę którą uznałem za uszkodzoną...może mozna ją naprawić?

...mam ją przed sobą i nie widzę..jak okrśliłeś ..gumka??

proszę o podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompkę mogłeś sprawdzić, może masz jeszcze taką możliwość przez odłączenie przewodu paliwowego przed lub za filtrem paliwa i przekręceniu stacyjki w pozycję 1. Powinno ładnie lecieć paliwo.

Ja testowałem tak po odłączeniu przewodu za filtrem. Wtedy pompka ma dodatkowy opór i test jest dokładniejszy. U mnie paliwko zasuwa ładnie.

Zaworek zakłada się za filtrem paliwa. Koszt 20-25 zł. Dobierz dobre "fi".

Odnośnie stanu paliwa w baku to jednak nie należy chyba zbyt długo jeździć na rezerwie.

 

W innym wątku wyczytałem, że przewody łączące na pompie mogą nie być szczelne. Co do ich uszczelnienia to najlepiej użyć oryginalnych zamienników. Nie należy używać do uszczelnienia żadnych klejów czy silikonów, które zachodzą w reakcję z paliwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompkę mogłeś sprawdzić, może masz jeszcze taką możliwość przez odłączenie przewodu paliwowego przed lub za filtrem paliwa i przekręceniu stacyjki w pozycję 1. Powinno ładnie lecieć paliwo.

Ja testowałem tak po odłączeniu przewodu za filtrem. Wtedy pompka ma dodatkowy opór i test jest dokładniejszy. U mnie paliwko zasuwa ładnie.

Zaworek zakłada się za filtrem paliwa. Koszt 20-25 zł. Dobierz dobre "fi".

Odnośnie stanu paliwa w baku to jednak nie należy chyba zbyt długo jeździć na rezerwie.

 

W innym wątku wyczytałem, że przewody łączące na pompie mogą nie być szczelne. Co do ich uszczelnienia to najlepiej użyć oryginalnych zamienników. Nie należy używać do uszczelnienia żadnych klejów czy silikonów, które zachodzą w reakcję z paliwem.

 

możesz podać dokładniejszą inf.dot. zaworka zwrotnego?..słyszałem, że pomaga..przed cofaniem paliwa. Może masz zdjęcie?...a Ty masz założony?...czy paliwo jest "przepychane" bez problemów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki zaworek możesz kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym. Należy zamontować zaworek w odpowiednim kierunku. Powinien być oznaczony strzałką.

Zaworki ma założone wiele osoób. Kup z odpowiednią średnicą nie mniejszą niż przewód paliwowy. Przewód możesz zmierzyć suwmiarką lub linijką, mniej dokładny pomiar. Zdjęcie mogę zrobić. Wstawię wieczorem.

Ja mam założony. Był już przy kupnie samochodu. Nie mam z tym jakichkolwiek problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o ta gumke to w nia wlasnie jest wciskana pompa paliwa (podczas montazu w koszu).

Ciezko wytlumaczyc o co chodzi gdyz nie widze tej gumki w ETK.

Ale jak wyciagniesz cala pompe ze zbiornika, razem z taka plastikowa obudowa, to zobaczysz, ze na laczeniu pompy z ta obudowa jest taka malutka gumeczka i to wlasnie ona powoduje te problemy (rozszczelnia sie i zaciaga sie powietrze).

 

Jezeli chodzi o zaworek zwrotyny to zdaje on egzamin. Jednak nalezy go umiescic jak najblizej pompy wtryskowej. Najlepiej miedzy filtrem paliwa a pompa. Jest to proste urzadzenie (i tanie), nie stawia oporow plynacemu paliwu. Podczas jego montazu wystarczy przeciac tylko wezyk i wpiac go odpowiednia strona w przeciete kawalki (ma strzalke, ktora pokazuje w ktora strone ma leciec przez niego paliwo), jakbys zamontowal odwrotnie to paliwo nie dojdzie do pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No! wreszcie otrzymuję ciekawe informacje :clap:

Więc mam pytania :mrgreen: :

1. ile kosztuje taki zaworek?..dziwi mnie tylko, że nie było u mnie...a mam 7 lat i kupiłem w Holandii od pierwszego i b.dbajacego właściciela...i nigdy nie było w orginale??

..więc b.proszę kolegę o fotkę

2. nadal drążę temat "gumki"..mam tą pompkę na wierzchu...i nic nie widzę co przypomina gumkę?..może dokładniejszy komentarz?..sorry za "męczenie"

 

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o zaworek to oryginalnie jest zamontowany w pompie paliwa, jednak ten z biegiem lat przestaje spelniac swoja role i wymyslono u nas ze taki zaworek mozna wykozystac do zamontowania aby paliwko sie nie cofalo do zbiornika.

Jezeli chodzi o zdjecie to zrobie jutro i ci podesle (jak nie zapomne)

 

2. Zdjecia gumki ci nie zrobie bo nie bede rozbieral pompy. Ale jak wyciagasz pompe to jest zamontowana w takim plastiku. jak go wyciagniesz to zobaczysz ze pompe z tego plastiku sie wyciaga. Jak wyciagniesz i dobrze popatrzysz to wylot pompy wchodzi do takiego otworku i tam wlasnie jest gumka. I wlasnie o ta gumke mi chodzi.

 

Nie wiem za bardzo jak to dokladniej opisac ale mam nadzieje ze Ci to wystarczy.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.