Skocz do zawartości

Jak powinien pracowac silnik M30B35 (dylemat po wypadku)


guziq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak powinien pracowac ten silniczek?

Mój pracował troche nierówno (obroty nie falowały ale słychac było wyraznie nierówna prace) i w okolicach 3000 obrotów mial gwłatowny przeskok na 3500. Ciagnał wg. mnie bardzo dobrze (nie wiem jak powinien jechac ten silnik w stanie idealnym wiec jest to moje subiektywne odczucie). Przy zapalaniu zimnego silnika mijała chwila zanim złapał cisnienie oleju (jakies 5 sekund). Po dodani gazu, a w zasadzie musinieciu pedlu gazu na biegu jałowym (nie wazna temperatura silnika) silnik dopiero po jakims czasie załapywał (wchodził na obroty jakby z opóźnieniem)

Na co wskazuja te objawy?

 

W zwiazku z wypadkiem i rozwaleniem (bo to chyba tylko micha) miski olejowej i krótkim przejazdem bez cisnienia oleju zastanawiam sie:

1. Czy jesli cos sie zatarło to czy opłaca sie go remontowac?

2. Czy jesli nic sie nie stało to czy opłaca sie go jakos podregulowac/odnowic?

3. Jesli byłby przytarty i nie opłacałyby sie go remontowac to może lepiej było by sciagnac z niemiec jakas M50B25 i przełozyc wszystko co potrzebne?

4. To samo co wyzej tylko M30B35?

 

Jak wyglada porównanie tych dwóch silników (M50B25 i M30B35)?

Który wiecej zniesie?

Czy różnica w osiągach jest znaczna?

Który ma przyjemniejsza charakterystyke?

Który ma lepsza reakcje na dodanie gazu?

Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam

 

ile przejechales bez cisnienia oleju?

 

ja bym go sprawdzil tak: zalal full syntetyk, rozgrzal na maxa i sprawdzil czy bedzie sie swiecic cisnienie oleju na wolnych obrotach. slychac aby stukala panewka?? jesli z panewkami jest wszystko ok to nie powienien byc zatarty.

 

duzo przyjemniej sie jezdzi z m30b35 :) duzo wiekszy moment obrotowy, super ciagnie z dolu, mniej przerobek itp. do m50b25 musialbys kupic silnik, skrzynie, komputery, wal, dyfer...a tak tylko silnik. m50b25 mniej pali..i tylko to przemawia za tym silnikiem..pozatym swiece drozsze, mniej zniesie..ale fajniej sie wkreca na obroty :) co jest padniete w tym m30 to nie wiem..ale podlaczylbym go do kompa, powymienial swiece, sprawdzil przeplywomierz, kable WN i co wazne...czesto w starych m30 jest do wymiany kopolka i palec zaplonu...a to duzo psuje...moze tez byc padnieta pompa paliwa...niby jest ok...ale moze byc tak ze szwankuje niekiedy.. :)

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.