Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moja piątka tds.ma kłopot z zapalaniem na zimnym silniku.po pierwszym przekręceniu kluczyka ani myśli odpalić.Ale za każdym drugim razem gdy kontrolka świec żarowych zgasnie pali idealnie.Czy ktoś miał już ten problem?
Pozdrawiam aris
Opublikowano
witam i podpinam sie do pytania jak sprawdzic swiece zarowe ktora jest dobra?
tylko potwierdzam cos co ktos kiedys powiedzial a mianowicie:to auto naprawde zaraża!!!!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jesli ktoras swieca lezy, to na kompie wyskoczy tylko, ze problem jest ze swiecami

 

sprawdzic, ktora jest zepsuta mozna wyjmujac je i po kolei sprawdzajac opornosc (czy cóś)

 

tak to dziala przynajmniej w e39 530d

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
witam i podpinam sie do pytania jak sprawdzic swiece zarowe ktora jest dobra?

 

KAZDA nowa swieca jest lepsza niz swieca zepusta czy tez zuzyta.

Najlepiej sprawdzic wykrecajac je i podpinac pod akumulator po 3-4 sekundach swieca bedzie GORACA. UWAGA nie trzymac ich w rekach tylko przez jakies kombinerki. Wtedy jest 100% pewnosc ze swieca jest sprawna.

Koszt rozny od 25 PLN w gore.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
bono,a jezeli komputer nie wykazal nic na temat swiec to mozliwe zeby jednak bylo cos nie tak skoro objawy wskazuja wlasnie na swiece?
tylko potwierdzam cos co ktos kiedys powiedzial a mianowicie:to auto naprawde zaraża!!!!!!!
Opublikowano

Panowie a nie ma dodatkowej kontrolki ktora pokazuje ze swiece sa ok??Kolega w E30 mial cos takiego ze po podgrzaniu swiec zapalala mu sie zielona kontrolka jesli swiece bylo ok jesli ktoras padla to sie nie swiecila.Czy jest to mozliwe??Jak to jest rozwiazane w E36 bo u mnie takiej kontrolki nie widzialem.

Pozdrawiam Krajny

Opublikowano
witam i podpinam sie do pytania jak sprawdzic swiece zarowe ktora jest dobra?

 

KAZDA nowa swieca jest lepsza niz swieca zepusta czy tez zuzyta.

Najlepiej sprawdzic wykrecajac je i podpinac pod akumulator po 3-4 sekundach swieca bedzie GORACA. UWAGA nie trzymac ich w rekach tylko przez jakies kombinerki. Wtedy jest 100% pewnosc ze swieca jest sprawna.

Koszt rozny od 25 PLN w gore.

 

A mozna zrobic tak ze dac grzanie swiec ale nie odpalac samochodu i zobaczyc palacami ktora ciepla ?

Opublikowano

A mozna zrobic tak ze dac grzanie swiec ale nie odpalac samochodu i zobaczyc palacami ktora ciepla ?

 

Hmmm jak chcesz porzadnie sprawdzic. To sprawdz swiece z wyciaganiem ich wtedy zobaczysz w jakim stanie sa fizycznie czy bardzo okopcone etc + to czy po kilku sekundach sa maksymalnie czerwone.. tylko nie trzymaj ich dlugo pod napieciem bo je spalisz.. pamietaj ze sterownik po kilku sekundach ODLACZA swiece (nie grzeja sie non stop). I aby sprawdzic czy automat podaje napiecie na swiece przekrec kluczyk na 2jke (grzanie) nie odpalaja samochodu i zobacz czy na automat wypuszcza jakas X wartosc...

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Widzę że w dziale:"mechanika,elektryka,eksploatacja i części"większe zainteresowanie przynosi temat typu-"Ile najszybciej jechałeś na wstecznym biegu."

Pozdrawiam moderatora.(Pewnie sam z niebywałym zainteresowaniem śledzi ten temat.)

Wesołych Świąt

Pozdrawiam aris
Opublikowano

do obslugi auta warto mieć książke, podstawowe narzedzia a wsrod nich miernik uniwersalny czyli taki, ktory zmierzy napiecie, opór, natezenie i co kto sobie jeszcze zyczy.

 

W przypadku swiec - trzeba znac ich opornosc i zmierzyc ja miernikiem. Zaznaczam, ze swiece grzeja wiele mocniej i szybciej niz zapalniczka i raczej nierozsadne jest sprawdzanie palcem, bo nikt nie chce przykladac palca do czegos, co rozgrzalo sie nieomal do białości.

 

Sterownik swiec jest odpowiedzialny za to, by ich praca zawiadować. Nie wydaje mi sie, by jego rola ograniczała się do włączenia swiec na kilka sekund. Nak na zdrowy chlopski rozum - spalenie mieszanki w dieslu bierze sie stąd, ze zostaje ona sprezona ilestam razy co zgodnie z roznymi prawami powoduje wzrost jej temperatury do wartosci umozliwiajacej samozapłon (kontrolowany). Mozna przyjac, ze normalna temperatura pracy silnika jest 90 stopni czyli wiekszosc elementow silnika, nie liczac wydechu, oscyluje gdzies okolo tej temp. Wtedy zapodawana mieszanka zanim wpadnie do cylindra juz ma znacznie wyzsza temperature. Dokladajac efekt sprezenia osiaga sie temperature zapłonu. Na zimnym silniku do cylindrow wpada zimna mieszanka. Swieca ma ją podgrzac, by dalszy wzrost jej temp wynikajacy ze sprezenia dal samozaplon. Wydaje mi sie, ze tuz po odpaleniu silnika, jest on tak samo zimny jak przed i nie ma racjonalnych powodow, dla ktorych mozna juz wyłączyc swiece. Moim zdaniem do poki silnik nie osiagnie odpowiedniej temperatury (byc moze nizszej niz 90 st) swiece działają cały czas, byc moze stopniowo grzeja coraz mniej ale na pewno cos jeszcze podgrzewaja. Ale to tylko moje zdanie

pozdrawiam

t.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.