Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
I nie wiem co robić , po prostu nie poszukałem dokładnie a było bo wiem teraz że do mojej skrzynki wlewa się TEXACO ETL 8072b - co teraz ? jakie konsekwencje mogą być z tego ? czy zmieniać a jak tak to czy filter,uszczelki również ?? ehh :mad2:
Opublikowano

Czy stwierdziles fizycznie jaki masz model skrzyni zainstalowany w swoim E46? Czy jest to transmisja ZF-a czy moze GM-a? Najlepiej podaj dokladny symbol skrzyni ktory odczytales bezposrednio z niej, dopiero na tej podstawie bedzie mozna na 100% stwierdzic jaki olej powinien byc tam wlany.

 

Czytajac ten PDF upewnisz sie czy faktycznie popelniles blad.

Dodatkowy pdf opisujacy skrzynie automatyczne i stosowane oleje.

Opublikowano

Tak , wczoraj dokładnie to sprawdzałem , mam skrzynie GM konkretnie

AUTOMATIC TRANSMISSION EH A5S 390R - WX

i wiem, że zbyt pochopnie postapiłem kupując ESSO do niej , nie czuję róznicy w jeżdzie , chodziła wcześniej płynnie i teraz też tak jest ale jeżeli będę musiał wymienić to wymienię tyle że wolał bym zaoszczędzić na filtrze,uszczelce bo to już 250zł kosztowało

Opublikowano
ostatnio rozmawialem z gosciem w servisie automatycznych skrzyn na ul.spokojnej w warszawie..powiedzial mi ze nie ma znaczenia czy wlejesz olej czerwony,esso,texaco..oby byl do przekladni automatycznej...troszke powiem szczerze mnie to zdziwilo..ale ja uparty jestem i leje taki jak powinien byc..esso lt :|

a ja nie sprzedaje swojej 7ki.


odpowiem na kazde pytanie zwiazane z felgami,oponami.

Opublikowano
Spokojnie,najpierw porównaj te oba oleje.Bardzo prawdopodobne,że to są takie same oleje tylko inni producenci.ZF bierze olej od Esso a GM od Texaco.
Opublikowano
Trochę się uspokoiłem jak to czytam , właśnie nie mam jak porównać , co do ESSO to mam parametry , poza tym może to tylko taki marketing jak z castrolem do silników ? naprawdę,koszty są duże jak miał bym zmieniać na np Dexron III nie wspomnę już o czasie przedświatecznym , powtórnym zamawianiu filtra i uszczelki , szkoda pisać nawet , właśnie co widzę w specyfikacji to do skrzyń ZF leje się ESSO a do GM już nie i to mnie denerwuje jak looknąłem dokładnie na PDF od Łukasza , normalnie załamka od wczoraj - skrzynia pracuje tak jak wcześniej przed wymianą czyli płynnie i nie czuć przejścia między biegami a jedynie na obrotomierzu - jezeli ma ta samą specyfikacje to OK - poza tym chciałem jechać na chip dlatego zmieniłem ten olej ale teraz już sam nie wiem , skrzynia wytrzymuje 410Nm , fabrycznie mam 330 a będzie ok 380 ale ten olej :mad2: nie mogę nie myśleć o tym
Opublikowano

teraz porównałem je i widzę że gęstosć jest identyczna natomiast lepkość Esso ma 7,3 a DexronIII 7,7 w tych samych temperaturach i normach DIN a kolor jest identyczny.

Jeszcze coś znalazłem na stronie ESSO - Esso ATF jest zalecany do smarowania automatycznych skrzyń biegów pojazdów osobowych i ciężarowych, do których zalecane jest stosowanie płynów spełniających wymagania jakościowe GM Dexron III :mrgreen: więc może niepotrzebnie się dołuje ?

Opublikowano
Nie porównuj Dextrona III do Esso tylko TEXACO ETL 8072b. Wydaje mi się, że Esso jak i Texaco to oleje w pełni syntetyczne a Dextron III to chyba minerał lub półsyntyk. Znajdź dobry opis Texaco i porównaj z Esso.
Opublikowano
Dzwoniłem do kilku ASO i radzą żeby zalać oryginalnym olejem jaki mają w cenie 36zł/litr a jest to ETL 7045E , nie wiem ale radzą mi również wylać ten ESSO ATF 71141 bo nie mają go nawet w dokumentacjach - dziwne :duh:
Opublikowano
własnie dlatego dziwi mnie info z ASO i to z kilku bo dzwoniłem do trzech , jednoznaczna odpowież że do mojej ETL 7045e a ja widze w PDFie ze to żółta linia więc nie moja skrzynia - jestem już normalnie tak zakręcony że szok !! nawet tymi telefonami do ASO
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
chciał bym po roku dopisać że wszystko jest OK , nic nie nawala , skrzynka super , kompletny brak jakiegokolwiek wyczucia przejścia między biegami - wspomnę tylko że auto miało w styczniu 2007 zaserwowany chip u Masters'a :twisted2: a na dzisiaj ma 263tyś km :mrgreen:
  • 5 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podpinam się pod temat żeby nie zakładać nowego wątku.

Właśnie wymieniłem olej w automacie, mam ETL 7045 E, kupiłem olej w serwisie BMW, co ciekawe zapłaciłem za litr 27zl, tylko ze musiałem kupić beczkę 20l. mniej nie sprzedają, wiec zostało mi jakieś 11-12 litrów, jeżeli będzie chętny to odsprzedam resztę w tej cenie. Posiadam rachunek, mogę zeskanować i wysalać na Emila.

Ciekawy jestem ile sobie liczą za filtr w Polsce, ja tutaj zapłaciłem ok. 210zl.

Pozdrawiam
Opublikowano

dopisz jeszcze skąd jesteś bo Monachium nikomu chyba na rękę nie jest , cena ciekawa jak również i to że na litry nie chcieli sprzedać , ja płaciłem po 36zł/litr za 7 litrów - daj ogłoszenie na dział cześci jeszcze.

Max jakie może wejść do tej skrzynie to 7 litrów , tak upchane chyba że nowa skrzynia to wtedy 8,1 litra więc powinno Ci zostać jakieś 13,5 litra

Opublikowano
Nie sprawdzałem ile tam dokładnie zostało więc pewnie masz racje że powinno być ok. 13,5l. Jestem z Monachium, ale mogę olej wysłać do Polski, a w sierpniu sam się wybieram wiec mogę go zabrać.
Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.