Skocz do zawartości

Nie ma mocy


alvaro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam mały problem... :cry: Jestem od 8 miesięcy posiadaczem Bmw 525 TDS, niedawno zapaliła mi się kontrolka wtrysków na konsoli i niewiem co z tym zrobić (zaraz po kupnie auta wymieniłem wtryski i uszczelniałem pompe wtryskową ),a auto straciło na mocy!!! Do trójki jest "normalnie" ale na 4 i 5 biegu ma problem aby osiągnąć 3 tyś. obrotów. Sprawdzałem kodami świetlnymi i kontrolka mrugneła 18 razy... co to oznacza?? POMOCY... :modlitwa:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi kolego mam cos podobnego tylko ze mnie sie zapala czasami a czasami wcale tak w sumie to diabli wiedzą co tam siedzi rózne są na to teorie hyba tylko ASO wie tak do konca jak do kompa przypną w kazdym razie cos z paliwem Ajesli chodzi o warsztaty to z świeczką szukać takiego co ci prawde powie Jakby ktos sie wyspecjalizował w tds w bmw to by zarobił kupe kasy Ja poprostu tego silnika i układu ucze sie na własnych błedach i na własną odpowiedzialnośc .Pozdrawiam Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...byłem u mechanika , który zajmuje się TD i faktycznie lały mi wtryski (4 i 5)...ale mocy jak niebyło tak niema :cry2:

Czy to mozliwe aby przy wymianie pompy wtryskowej przestawili mi rozrząd?? : :duh:

Jeszcze raz sprawdzałem auto kodami błyskowymi i teraz kontrolka mruga "8 " razy i sprawdziłem że jest to czujnik ciśnienia doładowania :jawdrop: , gdzie go szukac?? :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

 

KRZYSIEK 5... Podpinałem sie pod kompa i miałem bład z wtrykami.... Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia doładowania jest najprawdopobniej OK. Problemem jest czy ciśnienie w kolektorze ssącym jest za duże lub zbyt małe. Przyczyn może być wiele. Prawdopodobnie nieprawidłowo pracuje podcisnieniowy siłownik odpowiedzialny za upuszczanie nadmiaru ciśnienia wytworzonego przez turbinę. Zlokalizowany jest on przy samej turbinie. Niestety bez wymontowania turbiny nie zobaczysz go. Czesto gdy ciśnienie w kolekotrze jest zbyt duże rozerwaniu ulega guma biegnąca z turbiny do colera. Ostatnio u znajomego był podobny przypadek tj. V max 80 km/h. Przyczyną była rozerwana guma. Rozerwanie było następstwem zbyt dużego ciśnienia w kolektorze.

Jeśli chodzi o czujnik to jest on zlokalizowany w kolektorze ssącym mniej więcej w okolicy pompy wtryskowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porter dzięki

sprawdzałem wszystkie węże i rurki i wszystkie są całe... na biegu jałowym turbina załącza sie tak jak powinna ale podczas jazdy juz jest problem bo jej niezałącza....

Rozmawiałem z paroma posiadaczami TDSów i mówią że mam przestawiony rozrząd na pompie....czy to możliwe??

Jakieś 2 miesiące temu uszczelniali mi pompe i mogli przestawić rozrząd??!! :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie robiłeś pompę? Ja w Poznaniu i mam chyba ten sam problem. W zeszłym tyg. wymieniali mi pompę z programu BX Bosha (czyli nówka). NAjpierw zauważyłem, że kabel od 4 wtrysku jest przyciśnięty kolektorem - stąd pomarańczowa kontrolka. Dzisiaj poprawili ten błąd, ale efekt jest taki, że kontrolka nie zapala sie od razu po uruchomieniu silnika tylko po przejechaniu kilku metrów. No i słabizna jest straszna - wyprzedzać nie można. Pojadę na komputer to może coś ktoś powie na ten temat. Na razie wkurzam sie strasznie bo wybuliłem 3000 i jest porażka...

 

P.S. Masz może opis kodów błyskowych do TDS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do MArio 525 TDS

Pompe uszczelniał mi "pomiarz" z Inowrocławia...ale zakładał ją inny mechanik i chyba on dał "ciała" :evil: ...teraz jestem pewnien ze mam przestawiony rozrząd :P

Dzis podnieśli mi tył auta na podnościku i jak tył był "w powietrzu" to wszystko było normalnie...wkręcał się na obroty :dance: po nowym roku jestem umówiony na ustawienie rozrządu...

 

Dot P.S. mam niektóre kody jak chcesz to podaj maila i wyśle Ci to co mam... Pozdro :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrowionka panowie widzę ze drążycie temat ostro i bartdzo dobrze może wkońcu wreszcie dowiemy sie jak to wszystko naprawde działa z drugiej strony ten co wymyslił ten układ to naprawde łepski facet tu chyle czoła dla działu badań i rozwoju BMW Moja tds-ka jakos jezdzi narazie i mam nadzieje ze do wiosny przetrzymam potem rwie wsztkie flaki i doprowadzam to do poprawnosci powoli do celu Njapierw silnik potem klima i webasto Odkąd go mam zakochałem sie w BMW i teraz niczym innym jeżdził nie bede.Pozdrtawiam wszystkich życząc pogodnych i spokojnych świat.I drązmy temat dalej bo chyba dobrze Idzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam w Nowym roku....

zawiozłem moje auto do mechanika który zna dobrze silniki TDS'a te montowane w BMW jak i w OMEGACH i co się okazało....koleś który mi uszczelniał pompe wtryskową odwrotnie zamontował głowiczke w pompie (obrócił ją o 180 stopni):jawdrop: i podawała źle paliwo na wtryski... :mad2: ale sprawa już jest prawie opanowana :cool2: ...zostało jeszcze przejrzenie całego silnika i będę mógł sie upajać jazdą 525TDS :dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło to słyszec ze ktos sie jednak zna to żadki objaw u naszych mechaników przewaznie boją sie tego jak ognia ale tak włąsciwie to sie im nie dziwie sam bym chetnie wymieniał tylko olej i filtry i dłubał przy zawieszeniu ale do tego mi mechanik nie potzrebny .Moze i mi cos pomoze na ten zapalający sie wtrysk osobiscie uwazam ze to pompa wspomagająca ale czort go tam wie do końca jak bedziesz znów u niego zapytaj sie o ten aspekt było by fajnie dowiedziec sie czegoś innego Pozdrawiam i też życze wszystkiego dobrego w nowym roku niech nasze silniki grają jak zegarki wszystkiego dobrego w 2007 roku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj byłem odebrać moje autko...zrobione, chodzi ciuchutko, odpala na dotyk ale........cały czas niema mocy :cry2: Przejzeli mi cały silnik i wszystko jest OK, węże całe nigdzie nic niecieknie i niewiadomo co jest nie tak :mad2:

Macie moze jakies pomysły :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi mój kolego moze poprostu przebieg i zuzycie tego silnika jest takie jakie jest i trzeba sie do tego przyzwyczaić niestety mnie tze sie kiedys wydawało ze z tego sielnika mozna niewiem jakie kopyto uzyskac z bezynki owszem ale dizel potrzebuje sie roskulac i nic na to sie nie poradzi pytanie tylko co ty jako własciciel uwazasz za brak mocy bo mi sie tez ydaje ze mógłby byc mocniejszy ale jedzie 210 bez praoblemu wsztko wiec jest wzgladne zalezy kto jak co odczuwa wsumie ten samochodzik ma 1520 kilogramów jak niejeden dostwaczak Ale trzeba szukac moze jeszce jakis feler tam siedzi kto to wie Moze podzielisz sie z nami swoimi przemysleniami i odczuciami z jazdy to cos porównamy pozdrawiam Krzysztof.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki sorry, że tu pytam ale ma ktoś te kody błędów i jak je sprawdzić... > przepraszam, że tu śmiece ale nie moge tego znaleźć. Też mam TDS i chcę sprawdzic jak z moim jest.. jeśli ktoś by mógł sie odezwać to prosze na gg 2323544 lub e-mail florek127@o2.pl..

 

Z góry dziękuje no i przepraszam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o to co mam na mysli piszac że "niema mocy" to chodzi o to że jest problem aby silnik wkrecic na 3 tyś obrotów i niezałącza turbiny, predkosc max jaka moge osiagnac to 130 km/h...ale znów na biegu jałowym wszystko jest normalnie, wkreca sie na obroty , turbina delikatnie syczy.... i niemam pojecia co jest nietak

Jak ją kupiłem to wszystko było normalnie, przyspieszało, Vmax=215km/h, ale po uszczelnieniu pompy wtryskowej jest tragedia...wymieniłem juz wtryski, uszczelke pod głowicą, wszystkie filtry, olej i płyny, pompe wodną i pompe paliwa oraz przewody paliwowe...

Chciałbym sie cieszyc jazda moją Bemką ale jak narazie niemam powodów... Jeśli macie jakieś pomysły piszcze :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: POMOCY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj odebrałem autko... wszystko jest :cool2: :cool2: :cool2:

Okazało się ze jest odwrocona głowiczka w pompie wtryskowej i przestawiony rozrząd...dlatego tak "klekotał"...oraz niebyło obiemki na wężyku ciśnieniowym dochodzącym do turbiny i dlatego niemiał mocy ale teraz wszystko jest tak jak powinno :twisted2: :twisted2: :twisted2:

Wielki szacunek :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: dla Artura..Arczi jesteś WIELKI :clap: :clap: :clap: DZIĘKI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM!

Jestem od niedawna posiadaczem bmw 5.25 tds mam chyba taki sam problem z jakim się uporałeś ,aby się upewnić mam kilka pytań.

1.na 1,2,3 biegu auto normalnie przyśpiesza a na 4 do 3.5 tys. obrotów ,a na 5 do 3tys..

2.Jak mam w zbiorniku poniżej 30 l ON to muszę długo kręcic zanim odpali.

3.jak samochód jest zimny to zaraz jak odpali to zgaśnie jak nie dodam gazu (niezależnie ile mam ON w zbiorniku)

4.do prędkośći 130 km/h rozpędza się ciężko, ale powyżej już za bardzo nie chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.