Skocz do zawartości

dziwne zachowanie przy przełączaniu na gaz


73-PIOTR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Przy przełączaniu na gaz ( II generacji ) zawsze zgaśnie. Muszę uruchomić go ponownie na benzynie i przełączyć jeszcze raz ( i gęsto kopać w pedał gazu) i wtedey załapie na gazie . Dalej jest już normalnie ( pracuje równo i nie faluje). Im zimniejszy silnik tym trudniej się przełącza.

Mam tak od ok. miesiąca. Sprawdziłem silnik krokowy gazu, sondę lambdę. Myślałem że może gaz ale filterek gazu był czysty( profilaktycznie go wymieniłem ) Zauważyłem że nie mam emulatora tylko dwa przekaźniki 30A ( wymieniłem je ale nic nie pomogło)

Poratujcie :modlitwa:

BMW... and nothing else matters
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw spuść syf z reduktora gazowego (na rozgrzanym). Jak nie pomoże regulacja składu mieszanki lpg, pewnie jest za uboga...

Przy jakich obrotach masz przełączenie? Jak poniżej 2tys. gaz może nie zdążyć dopołynąć. W niektórych autach może być 1,6tys i już łapie (jak gaz ma blisko od wlotu do przepustnicy), a niektóre muszą mieć i 2,5tys przełączenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syf( olej pogazowy) z reduktora spuszczony był i mieszanka wyregulowana też . Zawsze miałem mikser przed przepływomierzem (m30b30) i było dobrze . Przełączanie odbywa się ok 2,5 tyś. , ale teraz żeby załapał muszę kręcić ok 4 tyś a i tak nie chce zawsze załapać .

Może spóźnia się elektronika i nie nakałada gazu na paliwo???

BMW... and nothing else matters
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak być. Ja w swojej instalacji na śrubę rozwiązałem to bardzo prosto: kondensator elektrolit (nie pamiętam jaki, dobrany metodą prób) podłączony do przekaźnika odpinającego wtryski, dawał opóźnienie około 1s i przechodzi płynnie na lpg ;) już przy 1,6tys obrotów. Ja musiałem to zrobić bo był reduktor podciśnieniowy :shock: a on zawsze reaguje z opóźnieniem dużym. Można ewentualnie rozpędzić się na benie na np. 2 biegu do 40km/h, noga z gazu i pstrykamy na lpg- zawsze zaciągnie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymień centralkę gazową na taką z tzw. nakładką paliw i po sprawie

autko po przełączeniu na gaz przez chwile pracuje na obu paliwach powoli odłączając całkiem benzyne i jest OK

Ja mam tak u siebie i nigdy nie gaśnie przy przejściu

Montaż alarmów, blokad, el. szyb BMW i inne TANIO (Możliwość dojazdu) ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie myślałem o takiej centralce, a słyszałem jeszcze o przekaźniku z regulacją ( pewnie " bardziej kulturalne" rozwinięcie pomysłu kolegi lewy_lowicz)

Co do pomysłu z rozpędzeniem do 40 odpada ( automat) .

Pogrzebię w poniedziałek przy tym temacie i dam znać co wypłodziłem :?:

A czy taką centralka będzie kompatybilna z danym kompem od gazu (czy jest uniwersalna ?) Ja mam stefanelli telgas 5000.

I odrazu czy wszystkie silniki krokowe ( na cztery piny) są współzamienne czy dedykowane do konkretnego kompa ?

BMW... and nothing else matters
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem w cudzysłowiu :wink: czyli z przymróżeniem oka

Nie czuję się na siłach , bo nie zanam się na elektronice ( nie wiem do jakich końcówek dolutować kondensator i czy do jednego kondensatora czy do dwóch ( domyślam się że jeden odcina mi trzy wtryski i drugi trzy)

BMW... and nothing else matters
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.