Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem posiadaczem E38 750 5.4 - miałem małe zdarzenie drogowe i wylądowałem na dachu. Teraz autko stoi sobie na podwórku - był u mnie elektromechanik, pokasował wszelkie błędy no i próbowaliśmy ją odpalić. Nie za bardzo idzie. Próbowałem obrócić silnikiem za pomocą klucza i jedno pewne silnik nie zatarty bo sie obraca ale w pewnym położeniu podczas krecenia klucze stawia duży opór ale czuję sie na kluczu że popuszcza jakby ciśnienie (chyba sprężania) i po chwili można dalej nim obracać - udaje sie wykonać cały obrót, jednak przy nastepnej próbie odpalenia silnik troszke obrócił i znowu gdzieś się zaczął blokować. Czy to mozliwie że autko jak leżało na dachu mógł sie przestawić rozrząd - silnik ten ma popychacze hydrauliczne.

Kontaktowałem sie z jenym z mechaniorów i pierwsze co mi powiedział jak usłyszał że nie chce palić i leżała na dachu - mówi rozrząd przestawiony... Podajcie swoje opinie na ten temat - może nawet ktoś z Was miał podobny przypadek....

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Po takim salcie należy zacząć od wykręceniu świec i pokręceniu na sucho , aby wydostać olej który mógł się dostać nad tłoki, w sprawę rozrządu trudno uwierzyć.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Najprościej będzie sprawdzić nastawy rozrządu i stwierdzić czy się przestawił czy nie. Znajomy mechanik z duzym doświadczeniem stwierdził kiedyś, że jest to mozliwe choć mi się wydaje mało prawdopodobne.
Opublikowano
To w takim razie Marcosz co może się w nim blokować ... Skoro silnikiem idzie obracać (zatarcie wyeliminowane) a przy oracaniu nagle pojawia się duży opór (prawie jakby był zablokowany) a za chwilę czujesz że to coś odpuszcza i możesz śmiało krecić dalej. Przecież to nie żaden super hiper silnik - kurna budowa silnika jest znana od wieków blok - koło zamachowe - tłoki z cylindrami - wał - rozrząd - no i jeszcze wchodzi w rachube spotkanie sie tłoków z zaworami...
Opublikowano

Witam!

Zrób tak kolego jak napisał Ci Marcosz .Odkręć świece i olej który jest w cylindrach musi się wydostać ma inne właściwości i dlatego czujesz opór .Po Prostu nie można go sprężyć.A tak pozatym to każdy porządny mechanik powinien o tym wiedzieć ze auto po dachu przed odpaleniem powinno miec odkręcone swiece.

pozdrawiam i napisz czy pomogło!

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Witam!

Zrób tak kolego jak napisał Ci Marcosz .Odkręć świece i olej który jest w cylindrach musi się wydostać ma inne właściwości i dlatego czujesz opór .Po Prostu nie można go sprężyć.A tak pozatym to każdy porządny mechanik powinien o tym wiedzieć ze auto po dachu przed odpaleniem powinno miec odkręcone swiece.

pozdrawiam i napisz czy pomogło!

 

Wykrecenie swiec pomogło silniczek odpalił ale ktos mnie nastraszył ze jak cokolwiek oleju dostanie sie do katalizatora to moge je potracić bo sie zapchać. jak odpaliłem autko to strasznie dymi z rur - mysle ze olej sie powoli wypala ale ile mam tak go trzymać odpalonego. i druga sprawa coś mi syczy w tylnej czesci kolektora dolotowego lewego - co to ?

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
siemka! chciłbym pociągnąć temat rozrządu do M62 3.5iV8 Czy wiecie gdzie można taki zdobyć.Poszedł mi dolny napinacz było słychać stuki. teraz chciałbym sprawdzić czy wszystko jest na swoim miejscu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.