Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A jak wygląda sprawa z tłokami kłutymi?

 

Nieraz się spotkałem z reklamą ów w czasopismach samochodowych...

myśle że chodzi ci o tłoki KUTE a kłute,chyba sama nazwa wyjaśnia,nie sa odlewane tylko odkuwane i maja (teoretycznie )większą wytrzymałość ale według mnie to bajer.pozdro

Opublikowano
Tloki KUTE to sie zaklada do bardziej podrasowywanych silnikow bo maja wieksza wytrzymalosc (teoretycznie i praktycznie) Do motoru o nominalnej mocy nie ma sensu bo cena takiego tloczka jest wysoka
Opublikowano
Jeżeli chodzi o próg to nawet nie doświadczony mechanik wyczuje palcem zużycie 0.02-0.03mm. A tłoki nie muszą być popękane lub opalone aby zakfalifikować je do wymiany.

 

 

Po pierwsze nie wyczujesz takiego ubytku chyba z byka spadles hehehe....

po drugie tloki tez sie wydzieraja jak pierscienie sa do wymiany to tloki tez sa do wymiany. nie zmienia ich prawie nikt bo robia remonty co 30 000 bo gdzies tyle to pochodzi po wymianie tylko pierscieni...

Opublikowano
A jak wygląda sprawa z tłokami kłutymi?

 

Nieraz się spotkałem z reklamą ów w czasopismach samochodowych...

myśle że chodzi ci o tłoki KUTE a kłute,chyba sama nazwa wyjaśnia,nie sa odlewane tylko odkuwane i maja (teoretycznie )większą wytrzymałość ale według mnie to bajer.pozdro

 

Bajer???

Kute elementy silnika (tłoki, korbowody) stosuje się w wyczynowych silnikach, szczególnie turbodoładowanych, gdzie wystepuje duże ciśnienie doładowania. Normalny zestaw nie wytrzymałby temeratury spalania powstającej przy wysokim ciśnieniu.

Opublikowano

Przeciez tlok nie jest elementem uszczelniajacym wiec nie ma takiego tarcia zeby trzeba bylo go czesto wymieniac (chyba ze silnik byl mocno przegrzany lub zatarty bo wiadomo ze wtedy przy wysokiej temperaturze sie rozszerzy i go "złapie"to wtedy trzeba szlif zrobic i wymienic). Pierscienie pelnia funkcje uszczelniaczy chodza po tulei i one sie najbardziej zuzywaja z tych dwoch czesci wiec po jakiego grzyba wymieniac tlok ktory jest jeszcze praktycznie dobry

A wybicie kanalow w tloku??? to juz chyba w silniku ktorego przebieg sie liczy w milionach kilometrow bo przy normalnym przebiegu nie sadze zeby tamtedy przepuszczal olej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak pisałem, jeżeli jest wystukana powierzchnia tuleji lub rowki pierścieniowe to ok.

 

Właśnie, o czym my tu rozmawiamy :) Czy jest ktoś, kto robił kapitalkę z prawdziwego zdarzenia w silniku R6 BMW? Jak robił, to musi być bardzo bogaty...

Kai
Opublikowano
Tłok kuty wytrzyma o wiele więcej niż zwykły odlewany, podobnie jest z wałami korbowymi, alufelgami i innymi cześciami.
Opublikowano
Tłok kuty wytrzyma o wiele więcej niż zwykły odlewany, podobnie jest z wałami korbowymi, alufelgami i innymi cześciami.

Tylko poco taaaakie wytrzymałości w aucie nie wyczynowym,jesli fabryka montuje to co montuje i ludzie robią na tym po 400tyś to po co ci to potrzebne w aucie uzywanym na co dzień?dlatego uważam że do zwykłych aut -to zwykły bajer.pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.