Skocz do zawartości

Sonda lambda czy pompa paliwa? Co do wymiany?


Chopek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. mam problem z odpalaniem ciepłego silnika w moim samochodzie. gdy jest zimny to jest pieknie, ale jak sie chwile pojeździ i zgasi na chwile to potem jak odpalam to nie chce wejsc na obroty, tylko sie dławi jakby dostawał za duzo paliwa. zdania na ten temat są podzielone, jedni mowią sonda, inni pompa, koszt wymiany dwóch podzespołów to 400zł, a to dla mnie sporo... Edytowane przez Chopek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo :cry2: Tylko i wyłącznie ruszenie z piskiem opon bo inaczej wogole nie chce jechać. Ale nie wiem czy jest to wina czujnika czy jakiegos reulatora wolnych obrotów, ktrówy znajduje sie przy silniku od strony szyby. Odpiąłem raz tam wtyczke, popsikałem czymś do przewodów elektrycznych i pomogło na 2 czy 3 uruchomienia silnika :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze nie jestem sam... :-( wymieniłem wszystkie filtry, świece, płyny i problem jest nadal. spróbuje jeszcze na przewodach od świec kolegi to zrobic, bo moje nie ciekawie wyglądają. do wymiany zostal mi filtr paliwa. ustawiałem obroty bo mialem za niskie ale to tez nic nie daje bo po odpaleniu ciepłego i tak jest 300-500obrotów i go krztusi. a moze cos na wydechu go dławi? katalizator?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem ostatnio u znajomego. Zdjal pokrywe od przeplywki i cos tam mi przesunal o jakis kat i auto czasami odpala bez problemu na benzynie jak jest ciply silnik. Choc teraz czasem jak wrzuce luz to obroty spadaj troche nizej i silnik proboje lekko zgasnac ale na szczescie nie gasnie :) Obawiam sie, ze to moze byc przeplywka. Ale troche sie nagromadzilo podejrzen. Nidlugo oddam auto powaznego sprawdzenia. Bo juz mnie to bardzo wkurza :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem ostatnio u znajomego. Zdjal pokrywe od przeplywki i cos tam mi przesunal o jakis kat i auto czasami odpala bez problemu na benzynie jak jest ciply silnik. Choc teraz czasem jak wrzuce luz to obroty spadaj troche nizej i silnik proboje lekko zgasnac ale na szczescie nie gasnie :) Obawiam sie, ze to moze byc przeplywka. Ale troche sie nagromadzilo podejrzen. Nidlugo oddam auto powaznego sprawdzenia. Bo juz mnie to bardzo wkurza :evil:

Witam

Prawdopodobnie naciagnal ci sprezyne,boniektorzy twierdza,ze z biegiem czsu ona sie rozciaga i przeplywka traci parametry.Ja tez tak kombinowalem,ale sie okazalo,ze jest dobra a generalnie bylo do wymiany kilka rzeczy!

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

panowie i nadal jesteście pewni ze to pompa paliwa? Bo nie chce kupić i okaże sie, że to nie to :/

Ciepły silnik = brak mocy po odpaleniu, dławi sie pierwsze 100metrów jazdy, potem sie oddławia i gwałtownie i jest but. tak jest zdławiony na poczatku ze nawet z piachu ciezko zeby zamielił kołami...

 

zimny silnik= GIT wszystko LUX, jedzie jak należy i jest cacy. dopoki nie zgasze cały czas tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Belgusa:

Może napiszę za ostrym tonem ale już mnie to wnerwia-po co nabijasz sobie posty,chłopaki mają realny problem,ty napisałeś dwa posty nic nie wnoszące,chwalisz się ze miałeś podobny problem i zamiast podac rozwiązanie to się mądrkujesz.Napisz jakie" kilka rzeczy" to to może komuś pomoże !!wogóle widzę że to jest generalny problem tego forum-co z tego że szukajka znajdzie 100 postów z opisanym problemem jak w żadnym nie ma odpowiedzi jak usunięto usterkę!!A wkurzam się bo sam mam ten problem,na forum pytałem kilka razy i nikt nie raczy odpowiedzieć co u niego pomogło.Pozdrawiam i bez urazy

Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tematu-ja owe zmulenie w m40b18 mam od dwudziestu tysięcy kilometrów-więc nie sądze że to pompa-wydaje mi się że strownik przestawia kąt zapłonu i dlatego prycha i muli,potrafi nawet strzelać w dolot!!,Tak jak mówicie przygazówka albo jazda z wciśniętym gazem wdeske przez 50 metrów pomaga,zmółka przechodzi.Ja to robię tak że po zapaleniu czekam 10 sek,potem przygazówka do 4500 obr,puszczam gaz ,jak go trzęsie to jeszcze raz do4500 i przechodzi-z takim autem zrobiłem jednorazową trasę 900 km bez gaszenia i nic mu się nie działo,więc wg mnie to absolutnie nie pompa.A i tak-kable,świece,czujnik położenia wału wymienione na nowe,sonda po odpięciu nie eliminuje problemu,w przyszłym tygodniu ktoś zczyta mi błedy zobaczymy co jeszcze w nim siedzi,jak znajdę usterkę to napiszę co było,solennie obiecuję,zresztą zawsze tak robię ,pozdrowionka
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

 

Panowie, ja mam coś podobny problem, ponieważ:

jeżeli samochód jest zimny odpalam i jade około 10 km, i poxniej silnik sie nagrzeje i przestaje mi autko jechać, dodaje mu gaz a on sie muli i prawie zaczyna stawać, wogóle traci moc. Poźniej jeżeli wyłącze silnik i włącze jeszcze raz to spada mi z obrotów i wogóle gaśnie, a gdy spobie postai z 5 minut, to dalej oge nim jechać z 1km, bez żadnych problemówi zachwile to samo, co to może być. pomocy :mad2:

 

zapomniałem dodać, ja to mam w e36 1,8is coupe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Belgusa:

Może napiszę za ostrym tonem ale już mnie to wnerwia-po co nabijasz sobie posty,chłopaki mają realny problem,ty napisałeś dwa posty nic nie wnoszące,chwalisz się ze miałeś podobny problem i zamiast podac rozwiązanie to się mądrkujesz.Napisz jakie" kilka rzeczy" to to może komuś pomoże !!wogóle widzę że to jest generalny problem tego forum-co z tego że szukajka znajdzie 100 postów z opisanym problemem jak w żadnym nie ma odpowiedzi jak usunięto usterkę!!A wkurzam się bo sam mam ten problem,na forum pytałem kilka razy i nikt nie raczy odpowiedzieć co u niego pomogło.Pozdrawiam i bez urazy

Witam przepraszam,ze jestem czasemtaki lakoniczny :modlitwa:

ale staram sie wychwycic istotne przyczyny.Jezeli mam jakas wiedze dot:problemu.to ja przekazuje dokladnie.Moje posty dotyczyly osprzetu i jako przykald podam,ze czujnik temp silnika bardzo rzadko pada i wbrew pozorom sonda lambda rowniezA na forum juz jest niewiele nierozwiazanych problemow.Problemem jest ich znalezienie ze wzgledu na wyszukiwarke,ktora nie jest czlowiekiem i pewnych rzeczy nie

kojarzy :P

Jezeli kogos wnerwiam ,to przepraszam,bo nie robie tego elowo.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleś pojechał :D

No pewnie że chodzi o ten wspaniały silnik m40.A co do odpowiedzi w temacie to faktycznie przekopłem całe forum i tylko "Gracusowi7" udało się problem gaśnięęcia ponoć rozwiązać,ale on wymienił wszystko tj czujniki sondy ,tps,zrobił podciśnienie i na koniec wymieniał czterokrotnie przepływomierz!!Więc Belgus napisz proszę co ty wymieniłeś.Pozdrowionka

Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry... że podpinam śię do tematu, ale mając swego czasu escorta miałem ten sam problem, zimny odpalal a po rozgrzaniu długo kręcił żeby odpalić, wymieniłem czujnik temp.cieczy silnika i problem znikł ,ciepły-zimny odpalał za pierwszym razem. pozdro.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam. mam problem z odpalaniem ciepłego silnika w moim samochodzie. gdy jest zimny to jest pieknie, ale jak sie chwile pojeździ i zgasi na chwile to potem jak odpalam to nie chce wejsc na obroty, tylko sie dławi jakby dostawał za duzo paliwa. zdania na ten temat są podzielone, jedni mowią sonda, inni pompa, koszt wymiany dwóch podzespołów to 400zł, a to dla mnie sporo...

 

Złe ciśnienie w regulatorze ciśnienia na listwie wtryskowej? Nie wiem jak w 1.8 ale u mnie w 2.0 ma miec 3 BAR. Zobacz na realOEM.com, potem sprawdz w jakimś zakładzie. Uważaj na oczy jak będziesz odpinał cokolwiek :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.