Skocz do zawartości

Falujace obroty na gazie i benzynie tylko na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Na temat falujacych obrotow wiem juz chyba wszystko(oczywiscie z tego forum)..lecz nie moge sobie poradzic z moim problemem! U mnie..obroty faluja tylko na zimnym silniku..szczegolnie rano gdy auto stalo cala noc na dworze. Gdy sie nagrzeje..wraca wszystko do normy choc lepiej pracuje wtedy na gazie. Gdy jest nagrzany co jakis czas rowniez potrafi poskakac na obrotach (bez roznicy czy gaz czy benzyna choc na benzynie mocniej faluja). Coz to mzoe byc? Sonda lambda? A moze cos z ukladem dolotowym? Silinik krokowy czyszczony kilka razy! Swiece wymienione na nowe! Prosze doradzcie mi cos! Dzieki!

P.S.

Musze jeszcze dodac ze falowanie jest wieksze gdy w aucie mam wlaczonych wiecej odbiornikwo pradow np radio..nawiew..swiatla..gdy je powylaczam falowanie jest zdecydowanie mniejsze.

Opublikowano
sprawdz czy masz odpowiednie napiecie na aku. moze brak odpowiednigo byc przyczyna jakis zaklucen-ja tez mam cos takiego ale jak kilka dni auto stoi-odpalam na Pb i czasem faluja , czekam w tedy z pookora kilka minut az wskazowka przekroczy niebieski pole alebo i czasem do 90 i dopiero przelaczam gaz-zeby nie wprowadzac w blad zadnych czujnikow zmoiana mieszanki
Opublikowano

W sumie masz racje!Nie pomyslalem o tym..hmmm a wiesz moze jakie te napiecie ma byc? Mam akumulator bezobslugowy.

dzieki piekne

Opublikowano

Obroty mogą ci falować na zimnym silniku bo się jeszcze parownik nie rozgrzał i źle rozpręża gaz... Na ciepłym jest już wszystko ok... problem z mieszanką.

Na akumulator to raczej bym nie stawiał - zresztą po odpaleniu i tak jest ładowany i nie czerpie się z niego pradu (kontrolka gaśnie)... co innego przy zapalaniu - ale z tym chyba nie masz problemów ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

Witajcie ponownie!

Wiec akumulator sprawdzony. Jest chyba ok. Na zgaszonym silniku ma 12,2V a na zapalonym skacza (tak samo jak faluja obroty) od 12 do 13,3V

Opublikowano

Witam ponownie! Wiec magluje temat dalej bo te falujace obroty nie daja mi spokoju..bylem na kompie..wykazal trzy bledy..blad nr 32 wtryskiwacze grupa 2- przerwa/zwarcie do masu, blad 3 nr wtryskiwacze grupa 1- przerwa/zwarcie do masy oraz blad nr 100 stopnie sterown. z element. wykonaw. Czy wie kts co oznaczaja te bledy? Czy moga byc one powodem falujacych obrotow? Czy s to powazne problemy? Jak sie do tego zabrac i ile kasy szykowac na naprawe?

Dzieki!

Opublikowano
A czy slyszysz przy przegazowce, pod maska jakies lewe powietrze, czy cos w tym stylu? Jest wiele przyczyn, ktore powoduja falowanie na wolnych. Jedna z najrzadziej wykrywanych jest brak czesci uszczelki na kolektorze dolotowym. Kilku mechanikow nie moglo znalezc przyczyny, az sami to znalezlismy :) u znajowmego.
Opublikowano

........wykazal trzy bledy..blad nr 32 wtryskiwacze grupa 2- przerwa/zwarcie do masu, blad 3 nr wtryskiwacze grupa 1- przerwa/zwarcie do masy oraz blad nr 100 stopnie sterown. z element. wykonaw. Czy wie kts co oznaczaja te bledy?

Dzieki!

 

jezeli masz typowa instalacje z parownikiem, dwa pierwsze bledy to standard - nawet po wykasowaniu wroca po pierszym przelaczeniu na zasilanie LPG

tak jak pisze BrzeszczoT - poszukaj nieszczelnosci w dolocie, dodatkowo sprawdz sonde tlenu

Opublikowano
Faktycznie mam instalacje typowa z parwonikiem...lecz przelacza ona mi sie sama na gaz gdy temperatura silnika przekroczy 30 stopni i obroty przekrocza 2200obr/min. Sonda tlenu? A coz to takiego? Nie slyszalem nigdy o czyms takim? Gdzie jej szukac? Za co jest odpowiedzialna?
Opublikowano
Dolot szczelny! Psikalem na wszystkie gumowe weze WD-40 i sluchalem pracy silinika..niestety nie znalazlem lewego powietrza..z drugiej zas strony w jednym miejscu waz jest troszke popekany (na laczeniu z przeplywomierzem) lecz gdy spryskalem to miejsce WD-40 nie bylo zadnej zmiany w pracy silnika!
Opublikowano
Faktycznie mam instalacje typowa z parwonikiem...lecz przelacza ona mi sie sama na gaz gdy temperatura silnika przekroczy 30 stopni i obroty przekrocza 2200obr/min. Sonda tlenu? A coz to takiego? Nie slyszalem nigdy o czyms takim? Gdzie jej szukac? Za co jest odpowiedzialna?

 

sonda lambda innymi slowy

bylo o niej 1001 razy - w najwiekszym skrocie pomaga w poprawnym doborze stosunku powietrze - paliwo

Opublikowano

..... w jednym miejscu waz jest troszke popekany (na laczeniu z przeplywomierzem) lecz gdy spryskalem to miejsce WD-40 nie bylo zadnej zmiany w pracy silnika!

 

sprobuj raczej zlikwidowac te pekniecia

Opublikowano

Sonda lambda jest ok..byla sprawdzana na komputerze w czasie rzeczywistym (odczyt napiecia z sondy..nastepnie stworzenie wykresu- mechanik powiedzial ze pracuje dobrze).

A co do zlikwidowania pekniec to bede kupywal nowy waz ( w sumie to jest jakies 8cm idacych od przeplywki do klapki antywybuchowej).

Opublikowano
te bledy o ktorych pislaes wczesniej to moze bys zawieszanie sie wtryskiwaczy-ale z drugiej strony skoro byles u goscia co podlacza ci komputer pod auto to powiniene po wykazaniu bledow powiedziec ci co one znacza a nie sypnie ci haslo i idz pan w ch....powinien miec cala rozpiske do bledow i to od razu sprawdzic
Opublikowano
Szczerze mowiac to zaluje ze do tego mechanika pojechalem bo nic sie nie dowiedzialem..uslyszalem tylko ze nie jestem madry poniewaz odlaczylalem (w celu wprowadzenia auta w tryb awaryjny i wyeliminowania uszkodzenia danego elementu) sonde labda, przeplywke oraz krokowy. Zawieszenie wtryskiwaczy? Hmm a to nie powinien wtedy silnik zle pracowac na benzynie? Powtarzam ze problem tylko wystepuje na zimnym aucie! Nagrzeje sie i jest wszystko ok- na PB i LPG.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.