Skocz do zawartości

Brak mocy 320d kombi - swieci kontorlka poduszki


birne83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupilem lekko rozbite bmw e46 320d kombi 2000r, przebieg 160 tys km. Silnik i podzespoly nie byly ruszone. Auto zostalo zrobione i okazuje sie ze nie ma mocy, jest mulowate - a tu mialo byc 136KM. Dalem do serwisu diesla, wymienili przeplywke, wycieli katalizator i autko chodzi lepiej, ale mimo wszystko nie czuc tej mocy, w siedzenie nie wciska. Jezdizlem Audi A4 1.9TDI 90KM i mialo lepszego kopa niz ta bmka.Czyscilem te filterki o ktorych mowil robertbmw i tez zadnej roznicy, ten kolo turbiny byl brudny ale i tak nic to nie zmienilo. Swieci mi sie kontrolka od poduszek, jeszcze tego nie zrobilem, ale to raczej nie ma nic wspolnego z moca. Chlopaki jak podlaczali w tym serwisie diesla to mowili ze nie wyskakuja zadne bledy. Prosze o rady. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie tej przeplywki samochod stal sie mocniejszy.... ale nie az na tyle.... nie czuc tych 136KM... po przejsciu z Audi A4 1.9 TDI 90km na BMW 136KM powinnem czuc ze mam duzo mocniejszy samochod. Co to jest za program DDE i ile cos takeigo moze kosztowac, oraz gdzie cos takiego wgrywaja? Mysle zeby jechac tym samochodem do serwisu, czy warto?? Boje sie ceny jaka mi powiedza w tym serwisie.. :/ Gdzie tu na slasku jest ktos dobry co sie zajmuje bmw? potrzebuje takze naprawic sensor od Airbag i skasowac ten blad poduszek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie tej przeplywki samochod stal sie mocniejszy.... ale nie az na tyle.... nie czuc tych 136KM... po przejsciu z Audi A4 1.9 TDI 90km na BMW 136KM powinnem czuc ze mam duzo mocniejszy samochod. Co to jest za program DDE i ile cos takeigo moze kosztowac, oraz gdzie cos takiego wgrywaja? Mysle zeby jechac tym samochodem do serwisu, czy warto?? Boje sie ceny jaka mi powiedza w tym serwisie.. :/ Gdzie tu na slasku jest ktos dobry co sie zajmuje bmw? potrzebuje takze naprawic sensor od Airbag i skasowac ten blad poduszek.

 

Ja przesiadlem sie z dci 116KM/280Nm i powiem ci ze bmw nie wciska tak w fotel jak inne tdiki. Mam wykres z hamowni i mimo kilku gratisowych Nm, auto nie zachwyca elastycznoscia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej po wymianie przepływki poroblem zanika jeśli to nie pomogło to nie przepływka Powinienneś zmienić program w DDE powinno to pomóc

pozdrawiam

Maniek

O jakim programie mowa? Mozesz powiedziec cos wiecej na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD4M napisal:

Ja przesiadlem sie z dci 116KM/280Nm i powiem ci ze bmw nie wciska tak w fotel jak inne tdiki. Mam wykres z hamowni i mimo kilku gratisowych Nm, auto nie zachwyca elastycznoscia.

 

To moje bmw to tak kolo 3 tys obrotow tak lepiej ciagnie... ale zeby sie rozpedzic 180km/h to trzeba sie troche bujac......

 

Mozesz napisac gdzie byles na tej hamowni???

Jestes moze z tego Olszytna kolo Czestochowy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kupilem lekko rozbite bmw e46 320d kombi 2000r, przebieg 160 tys km. Silnik i podzespoly nie byly ruszone. Auto zostalo zrobione i okazuje sie ze nie ma mocy, jest mulowate - a tu mialo byc 136KM. Dalem do serwisu diesla, wymienili przeplywke, wycieli katalizator i autko chodzi lepiej, ale mimo wszystko nie czuc tej mocy, w siedzenie nie wciska. Jezdizlem Audi A4 1.9TDI 90KM i mialo lepszego kopa niz ta bmka.Czyscilem te filterki o ktorych mowil robertbmw i tez zadnej roznicy, ten kolo turbiny byl brudny ale i tak nic to nie zmienilo. Swieci mi sie kontrolka od poduszek, jeszcze tego nie zrobilem, ale to raczej nie ma nic wspolnego z moca. Chlopaki jak podlaczali w tym serwisie diesla to mowili ze nie wyskakuja zadne bledy. Prosze o rady. Pozdrawiam

 

W sumie odnosze podobne wrazenie ...tzn, mam nawet tez 320d 12.2000r. tez bite lekko i tez airabgu jeszcze nie skasowalem :lol:

 

Tyle ze u mnie NIC nie robilem w silniku poza zmiana filtrow wszystkich i oleju ..katalizatora chyba nie bede wyrzucal, jest sens ?? Przbieg 100.000 km.

 

U mnie wystepuje taki efekt ze np. na 3 ciagnie bardzo ladnie i w pewnym momencie tak jakby "odcina" doladowanie, obroty rosna, ale wrecz czuc ze auto jest sztucznie hamowane jakby :duh: dzieje sie to przy ok. 2500-3000 obr. na 2 i na 3 napewno ..z tym ze tez nie zawsze.

 

Opisz jak cos zdzilas birne83 :mrgreen:

 

pozdro

piotres

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

a wiec odpisuje,

 

pojechalem do warsztatu gdzie specjalizuja sie w bmw (sa to ludzie ktorzy pracowali w serwisie bmw) i gosc mowi ze po wymianie przeplywki trzeba wgrac nowy program do komputera, spowodowane jest to tym ze obecnie nowe przeplywki roznia sie charakterystyka od tych oryginalnych co producent montowal (sa podobno 2 rodzaje z BOSCH), i pod kazda jest inny program.

 

 

Obecnie jest tak ze bmka przez moment ciagnie i puszcza....

 

Jestem umowiony na wtorek na wgranie nowego programu, mam nadzieje ze wszystko bedzie dzialac tak jak powinno.

 

Z tym katalizatorem to raczej nie ma sensu go wycinac przy takim przebiegu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

birne83, nie chce Cie martwic, ale niestety te silniki takie sa, ze gdzies ginie im ta moc katalogowa. Nie jestes pierwszy(i pewnie nie ostatni) ktory pisze o tym problemie. Jeszcze nie spotkalem sie z konkretna odpowiedzia co jest nie tak w tych silnikach ze nie maja mocy. A wiez mi przeczytalem, nasluchalem i najezdzilem sie bardzo duzo. Niedawno sprzedalem taka beemke z takim silnikiem i powiem szczerze ze szybciej ja sprzedalem niz kupilem:). Powodem tego byl wlasnie silnik- brak mocy. Na poczatku turbina zaczela wyc, pozniej przeplywka do wymiany, na koniec jeszcze elektrozawory, itp. Te ostatnie radzilbym Ci sprawdzic, szczegolnie elektorawor przy turbinie. Najgorsze jest to ze i tak po naprawie tych wszystkich elementow nie zauwazylem znaczacej poprawy mocy. Tych silnikow chyba nie da sie naprawic:)) Przynajmniej ja nie moglem:))

Teraz jezdze tym 150konnym dieslem i jest o niebo lepiej!!!!! Samochod przyspiesza w prawie calym zakresie obrotow. Nie jest tak bardzo odczuwalna "dziura turbinowa" Poprostu czuje sie ten moment obortowy i te 150koni pod maska. Testujac oba te silniki powiem jedno: jezeli chodzi o 2litrowego diesla to tylko ten 150konny!!!

Dozbieraj troche $$ i kup sobie BMW z silnikiem M47N, a gwarantuje Ci ze bedziesz mile zaskoczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Obecnie jest tak ze bmka przez moment ciagnie i puszcza....

 

Wydaje mi sie ze u mnie jest identyczny efekt ...tzn. na dwojce w sumie ciagle tak samo, a na trojce 1700-2300 obr. ciag, a potem nagle obciecie :duh: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze 4 miesiace i sprzedam ta bmke. Napalilem sie na wieksza moc, na te 136KM. Myslalem ze jak przesiade sie z Audi A4 1,9TDI 90KM na bmke to bedzie super, a tu porazka. Chodzi mi po glowie Audi A4 albo A6 z 2000r 2.5TDI 150KM ;)

 

A co powiecie o BMW 330D, jak tam jest z ta moca???

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze 4 miesiace i sprzedam ta bmke. Napalilem sie na wieksza moc, na te 136KM. Myslalem ze jak przesiade sie z Audi A4 1,9TDI 90KM na bmke to bedzie super, a tu porazka. Chodzi mi po glowie Audi A4 albo A6 z 2000r 2.5TDI 150KM ;)

 

A co powiecie o BMW 330D, jak tam jest z ta moca???

 

Pozdrawiam

 

jak szukasz oszczednosci to z 2,5tdi nie znajdziesz-dowiedz sie np jaki jest koszt zmiany rozrzadu... :mrgreen:

IMO twoj samochod nie jedzie jak trzeba-poszukaj db mechanika

pozdrawiam Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum był temat odnośnie tego "zwalniania" auta, o zaworkach również pisał chyba robertbmw, więc może warto rzucić okiem, nie wydaje mi się że KM powinny znikać same z siebie, jakas przyczyna musi być.

 

 

A jeśli chodzi o 2,5 TDI też były już ciekawe wypowiedzi na tym forum i nie tylko, wystarczy poczytać o wycierajacych się wałkach itp. ogólnie słyszałam że to niezbyt udana konstrukcja.

 

Poszukaj przyczyny w swoim aucie, pojedź na hamownie, lub zmodyfikuj program u speców, wyjdzie Ci taniej niż zmiana auta, ale warunek - musiałbyś trafić ze swoim autem w dobre ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licze ze zmiana programu spowoduje ze odnajda sie te zagubione KM :)

Byli pracownicy serwisu BMW powini sobie z tym poradzic.

 

Swiecila mi sie lampka Airbag, na kompie wyszlo ze mata walnieta, blad mi skasowano, wlutowal elektornik diode miedzy przewody idace do maty i sie udalo. Lampka sie nie zaswieca mimo iz sie siada na fotelu.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

problem ze spadkiem mocy mojej bmki zostal rozwiazany. Po wymianie przeplywki nalezalo wgrac najnowszy program do komputera. Teraz samochod ma moc, przyspieszenie, nie szarpie przy ruszaniu. Czyszczenie filterkow przy elektrozaworkach w tym przypadku nic nie dalo.

 

Rozwiazanie problemu zawdzieczam fachowcom z firmy M-Auto Katowice.

POLECAM.

 

Wreszcie czuje ze jade :) :) :)

 

Pozdrawiam wszystkich

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.