Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

szpera była opcjonalnie w każdej cywilnej wersji, więc jeśli ktoś w salonie sobie zażyczył, to teraz masz

 

na forum powinieneś znaleźć instrukcję jak sprawdzic czy jest szpera

 

nie wiem od jak dawna masz to auto, ale jeśli się rzeczywiście okaże, że jest i jeszcze trzyma (najlepiej sprawdzić podnosząc jedno tylko koło), to wymieniaj szybko olej

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano
Podnies jedno koło tylne w góre i jak bedzie sie ciezko krecić to znaczy ze masz szpere a jak bedzie szło normalnie jak w kazdym aucie to znaczy ze nie masz :cool2:
Opublikowano

Było na forum ale napiszę jeszcze raz. Jeśli przytrzymasz jedno koło lub podniesiesz auto tylko jedną stroną i włączysz na luz to kręcąc drugim kołem czujesz wyraźny opór gdy jest szpera, jakby ręczny był częściowo zaciągnięty i z dyfra słychać tarcie. Piszę to bo widziałem przypadki że nie było szpery a koła kręciły się w jedną stronę z powodu ciężko pracującego mechanizmu różnicowego. Tak było m.in. w moim oplu rekordzie a szpery on nie miał.

Co do wymiany oleju to oczywiście lej olej tylko przeznaczony do LSD bo jeśli nalejesz zwykłego przekładniowego to lepszy od niego będzie ten stary.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.