Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W moim BMW wymieniłem uszczelniacze zaworowe odmę i nadal jest bardzo duży pobór oleju, odma febi. Mianowicie spalanie to 1l /500km. Kompresja po 12bar

Opublikowano

Kamera inspekcyjna w cylindry. Sprawdzić gładzie cylindrów, chociaż pewnie i tak pierścienie. Co zrobisz jak nic nie zrobisz... BMW się zachciało XD

Opublikowano

Jeśli Ci się nic nie poci jakoś intensywnie , to witamy w BMW w którym olej był wymieniany według zaleceń producenta co 30k km i przez to masz zasyfione pierścienie, u mnie w N53 jest około 400 ml/1000 km w zależności od stylu jazdy 😅 Ja auto mam od roku i przy pierwszej wymianie oleju dałem płukankę, a potem według zaleceń dolałem płukankę na długi dystans, pojeżdżę jeszcze z 2/3k km żeby dobić do tych 6/7k km i zlewam olej, wątpię, że to sprawi, że moje spalanie zmaleje, ale mam nadzieję, że chociaż zatrzyma jego wzrost 😅

Opublikowano

Głowica była ściągana z powodu wymiany zaworów, gładzie cylindrów są idealne. Ale czy jest możliwe że aż tyle przez pierścienie idzie? Po rozgrzanie silnika dość mocno, na zgaszonym jak się odkręci korek wlewu oleju to wydostaję się dymek. Na odpalonym dość mocno zasysa korek. Może lepiej wymienić odme na orginal?

Opublikowano

A swoją drogą jest to moja 3 bramka, z którą mam najwięcej problemów. Tamte śmigają aż miło, zero poborów oleju i błędów.

Opublikowano

A jaki to dokładnie silnik? Pewna era silników już się skończyła i można już tylko powspominać XD ja też miło wspominam swoje M57 z E39, które miało 320k km nalotu i totalnie czysty silnik od środka, od wymiany do wymiany ani ml dolewki nie było - ale zachciało mi się E60 z benzyną 😄 

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Luzny991 napisał(a):

. Może lepiej wymienić odme na orginal?

Szkoda kasy. Zużyte pierścienie, rowki w tłokach. Pierścień działa jak pompka i przeciska olej do komory spalania. Albo zanagarowany pierścień olejowy.  Ale to wszystko teoria.  Jeździć obserwować. Pchanie kasy w remonty silnika w tak stary samochód nie bardzo ma sens według mnie.

Zrobisz silnik, nie wiadomo co poleci za 3 miesiące? Skrzynia, rozrusznik, alternator, a może chłodnica?

Ja w swoje e60 gdyby nie to że dłubie przy niej sam wydałbym już może z 10k na mechaników. Na wiosnę rozrusznik 400zł, a teraz CCC. Ciągle coś...

A i jeszcze jedno. Przy robieniu rozrusznika też wymieniłem odmę na febi i wszystko działa, bierze tyle samo oleju co brała.

Edytowane przez malos86
  • Lubię to 1
Opublikowano

No ja także dłubie w niej sam i od zakupu czyli kwietnia włożyłem 6k.😒 więc szkoda mi troszkę odpuszczać.. silnik N52B25AF 218KM

Opublikowano

W najgorszym wypadku wymienie silnik ale też nie wiadomo na co się trafi.. w E90 udalo mi się kupić w idealnym stanie i jestem zadowolony po wymianie.

Opublikowano

A... jeszcze jedno

Przypomniało mi się. Jest taki jutuber Autobachus się nazywa. Chłop sprzedaje jakiś wynalazek/miksturę do zalewania na tłoki. Jemu podobno to pomogło. Przy tak dużym poborze nic nie tracisz. Warto spróbować jak dłubiesz sam. Z tego co pamiętam u niego zużycie spadło do 200ml/1000km.

Poszukaj na jutubie, ma o tym kilka filmików. Ja bym próbował. I są jeszcze jakieś piany marki forte, też do zalania na tłoki.

Na to wydasz 200zł? a na silnik pewnie 5k. Warto spróbować

Opublikowano (edytowane)

Zamówiłem u nich tzw. "nagarozaur"😛 i zestaw do modyfikacji odmy zobaczymy co to przyjdzie😁 opinie zaskakujące 

Edytowane przez Luzny991
Błąd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.