Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak dokładnie wyjąć silniczek vvt z silnika , pokrywę zdemontowalem i odkręciłem te dwie śrubki , ale co dalej ?

Ludzie na filmikach go jakoś kręcą lub ruszają lewo w prawo żeby wyszedł z tego koło zębatego ,

 

Jak dokładnie się to robi, żeby niczego nie rozwalić? 😁

 

N46 w E90 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobra, skoro masz już zdjętą pokrywę i odkręcone te dwie śrubki silniczka Valvetronic (VVT), to jesteś blisko – ale teraz trzeba uważać, żeby nic nie uszkodzić.

 

Jak wyjąć silniczek Valvetronic (BMW N46): krok po kroku

 

1. Ustaw pozycję, żeby silniczek nie był pod naprężeniem

 

Najlepiej przekręć wałek excentryczny ręcznie, żeby silniczek nie był wciśnięty pod kątem.

 

Można to zrobić np. za pomocą klucza 10 mm na samym końcu wałka przez otwór w głowicy (czasem trzeba ruszyć wałkiem przez inne narzędzie – zależy od dostępu).

 

Nie musisz trafić w konkretną pozycję – chodzi o to, żeby zębatki nie były maksymalnie wysunięte ani wciśnięte.

 

 

2. Delikatne poruszanie – w lewo i prawo

 

Złap silniczek ręką i lekko poruszaj nim w lewo/prawo (obrotowo), jakbyś chciał go odkręcić, ale NIE siłuj się – on ma delikatne zęby.

 

Te ruchy pomagają odłączyć zębatkę silniczka od zębatki wałka – jak się dobrze ustawią, silniczek sam „puści”.

 

 

3. Jednoczesne wysuwanie

 

Gdy czujesz, że zaczyna "luzować", to delikatnie wyciągaj go na zewnątrz, cały czas poruszając obrotowo.

 

Trzymaj prosto, bo jeśli pójdziesz pod kątem, możesz uszkodzić łożysko lub plastikową zębatkę.

 

 

4. Sprawdź gwint i oś

 

Po wyjęciu sprawdź, czy:

 

zębatka nie ma ułamanych zębów

 

gwint na osi nie jest wyrobiony

 

ośka chodzi płynnie (lekki opór sprężynki to norma)

 

 

 

 

---

 

Czego nie robić

 

Nie podważaj niczego śrubokrętem – można łatwo uszkodzić gniazdo

 

Nie wyrywaj siłą – jak nie chce wyjść, to coś jest zaparte. Ustaw inny kąt excentryka i spróbuj ponownie.

 

Nie kręć silniczkiem przy podłączonym zasilaniu – bez sensu, a możesz rozjechać pozycję.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.