Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po ostatniej wymianie pociła mi się skrzynia, wymieniany był też simering przy konwerterze. Chciałem sprawdzić poziom oleju. Jednak temperatura po 5 minutach jazdy była zbyt wysoka pięćdziesiąt kilka stopni. Po dobie stania temperatura skrzyni to 35 stopni 🤔 W garażu około 20, temp cieczy 22. 

Podczas jazdy dłuższej, temp doszła do 90 stopni. Po odstaniu 7 godzin, temp na zewnątrz 22, silnika 33, skrzyni 46.

Możliwe że czujnik przekłamuje? Na "zimnej"  z uchylonym tyłem do góry po odkręceniu korka leje się olej ciurkiem. To moja druga skrzynia 😛 w pierwszej napewno stygła do ok 20 stopni, do 30 chwilę się rozgrzewała a potem temperatura dosyć szybko rosła.

 

1. Wydaje mi się że mam za dużo oleju a błąd wynika ze złego pomiaru temp. Po upuszczeniu i umyciu prawie się nie poci teraz ale za mało przejechałem.

2. W którym miejscu jest czujnik temp, pod miska? Mam druga skrzynie to przeloze.

3. Jak zalać na oko poprawny poziom dopóki nie przeloze czujnika

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnik znajduje się nad mechatroniką, leży na niej. Nie jest to jakiś osobny czujnik z wtyczką, tylko rezystor wlutowany w wiązkę. Poziom oleju sprawdzamy na włączonym silniku, inaczej zawsze poleci olej ze skrzyni po odkręceniu bocznego korka, no chyba że jest go sporo za mało.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano (edytowane)

To przy jakiej temp mierzyć w moim orzypadku? Albo ile musi postać po jeździe? Wczoraj po przejechaniu 15 km, temperatura skrzyni 75. Po  godzinie czekania spadła ledwie na ~60-65. Temperatura miski 40-45 stopni - zmierzone pirometrem. 

Wydają mi się te odczyty za wysokie, te na postoju.

 

Chyba wolałbym nie wymieniać wiązki, to pewnie jest razem z tą wtyczka w obudowie i może potem lać? Wiązka jest na wierzchu cała po zdjęciu miski?

Edytowane przez fold
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wygląda na to że czujnik zawyża temperaturę, z tego co pamiętam to temperatura 40 stopni przy sprawdzaniu poziomu. Do wymiany czujnika musisz odkręcić mechatronikę bo nie podejdziesz. Masz starą skrzynię to na spokojnie sobie sprawdzisz, po prostu przelutuj czujnik do nowej skrzyni.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

A jest szansa że były różne czujniki i jest to na przykład kwestia kodowania sterownika skrzyni po wymianie?

Trochę mi się nie podoba lutowanie czujnika który pływa w oleju chyba wolałbym całą wiązkę wymienić. Płyte odkręce bez problemu bez rozbiórki prawda? Żadnych uszczelek nie będę musiał tam zmieniać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Cała wiązka jest zanurzona w oleju, tak samo jak lutowany czujnik, olej nie przewodzi prądu.

Pod płytą nie ma żadnych uszczelek, wypinasz jedną wiązkę i wkładasz drugą, potrzeba ewentualnie uszczelka miski. 

Nic nie wiem o jakiś różnicach w kodowaniu. Jedyne co można sprawdzić bez ściągania miski to rezystancję czujnika, gdzieś mam opis które to piny w okrągłej wtyczce. Jak znajdę to podrzucę.

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Nie widzę tego. Ten czarny to wygląda jak czujnik obrotów ale nie jestem pewien. Dwupinowy. Obejrzę jutro dokładnie

 

Poboczne pytanie co to za element się rozleciał w tej skrzyni, kosz? Jakby ktoś potrzebował części to zapraszam 😛 będę to zlomowalIMG_20250726_231423872_HDR.thumb.jpg.2532386749622c0274949d0e4a60d44b.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tutaj

 

IMG_20250727_073643.jpg

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Czego może się lać pomiędzy skrzynią a silnikiem olej ze skrzyni. Leje się nie za dużo ale zostawia kropki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skrzynia na wyjściu walka do konwertera ma zimering i stąd leje.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety , tu tylko magia kluczy zadziała.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.