Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Losowo mam brak prądu, nie dało się odpalić raz zgasł podczas jazdy.

Udało mi się w końcu to wyśledzić już na skrzynce bezpieczników gdzie dochodzi Plus na mierniku jest 2,3 V.  odkręciłem masę bo myślałem że będzie zgnita ale nie wygląda tragicznie. To będzie główna przyczyna ? Bo widziałem gorsze masy??
Co jeszcze przejrzeć. Problem pojawia się losowo i po chwili znika sam. Tzn, nie robiąc nic za kilka kilknanaście minut - różnie, wszystko działa

IMG_20250724_092607641_HDR.jpg

IMG_20250724_092610659.jpg

IMG_20250724_092616114.jpg

Edytowane przez fold
  • Moderatorzy
Opublikowano

Z elektryką E36 będzie problem, bo nie ma schematów w wersji elektronicznej, przynajmniej ja nie znalazłem.

5 godzin temu, fold napisał(a):

już na skrzynce bezpieczników gdzie dochodzi Plus na mierniku jest 2,3 V.  odkręciłem masę bo myślałem że będzie zgnita

To wszystko zależy względem jakiej masy mierzyłeś. Trzeba było wtedy od razu porównać z napięciem względem masy na kołku aku. W ten sposób określisz czy jest problem z masą. Ten kabel ze zdjęcia wygląda całkiem dobrze chyba, że jest jakaś butwa pod izolacją na zaciśniętych tulejkach. To jest kabel masy od aku ? Jest jeszcze gdzieś masa z silnika na karoserię.

Opublikowano

To jest kabel masowy do silnika ten od dołu. 
Ten od aku wygląda jeszcze lepiej. 
Mierzyłem fusebox -> kielich , fusebox -> masa na aku. Około 2.3 v
Gniazdo zapalniczki 2.3v
Na aku 12v
Antykuna wpięta w aku plusem, gnd z karoserii działała - świeciła.
Tylko tyle dałem radę zmierzyć zanim się  "naprawiło" 

Teraz tak myślę, kabel plusowy z aku do skrzynki ? 
Zanim go wyrwę, zmierzyć spadek napięcia? Nie wiem jeszcze gdzie + się rozdziela ale z aku wychodzi około 20-25 mm2 a do skrzyniki dochodzi 10 mm2? Po drodze gdzieś idzie na starter/alternator i może gdzieś jeszcze. 
 

Do tej pory usterka była tak rzadka że uznałem że jej nie ma 😄  Zniknął prąd na parkingu i zaraz jest, raz na parę miesięcy. Ale teraz 2 razy w tygodniu się zdarzyło. Dobrze że miałem miernik. 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Raczej problem z kablem plusowym. Po drodze jest jakiś bezpiecznik F97 i punkty rozdzielające zanim trafi do skrzynki z bezpiecznikami. Nie mam pojęcia gdzie jest F97, ale potem jest B+ terminal point G6430 i trzeba po kolei sprawdzać... niestety.

image.thumb.png.e052fe0b95f529eefe2a03b85e7ff416.png

image.png.b11303e2f7d4bc9a6bbaa9792a794551.png

https://elektronikabmw.pl/wp-content/uploads/2020/08/1998_BMW_E36_316i_318i_318is_320i_323i_328i_m3_318tds_325td_325tds_schematy_elektryczne_instrukcja.pdf

  • Moderatorzy
Opublikowano

Albo jakieś wrażliwe miejsca na zalanie tak jak jest w E39 skrzynka bezpiecznikowa pod nogami pasażera.

Opublikowano

Zacząłem od akumulatora po kolei rozebrałem te przewody. Wrzucam zdjęcie jak wygląda fuse link w E36. Osteteczn przyczyną była zupełnie luźna nakrętka w skrzynce bezpieczników 😐 Gdybym zaczął od drugiej strony byłoby mniej pracy 

IMG_20250725_200104733.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano
6 godzin temu, fold napisał(a):

Gdybym zaczął od drugiej strony byłoby mniej pracy

Życie... 😄

6 godzin temu, fold napisał(a):

Wrzucam zdjęcie jak wygląda fuse link w E36

On jest pęknięty w połowie ? Jakoś nie mogę sobie wyobrazić co przedstawia to zdjęcie.

Opublikowano

To jest taki rodzaj bezpiecznika na pełne zwarcie w razie wypadku czy coś. Z Obu stron dochodzą grube kable są zagniecione tą blachą i zalane cyną. Pośrodku jest wąskie gardło, jest blacha ale stosunkowo jest mniejsze przejście które powinno się przepalić przy pełnym zwarciu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.