Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

Posiadam F20 120d 184KM z 2012 roku. Już od jakiegoś czasu mam problemy z przepływem powietrza / egr. Okazyjnie wyskakujący check engine i czasem zdarza się coś w stylu przyduszenia przez ułamek sekundy. 

W ISTA mam dwa błędy: 

255B00 - zbyt zamknięty zawór EGR

290900 - różnica w ilości powietrza obliczonej a rzeczywistej 

Wyciągnąłem zawór, wyczyściłem dokładnie wszystko chodzi w porządku. 

Chciałem się zapytać czy brać się za wymianę na nowy czy to może być coś innego? 

 

Z góry dziękuję za odpowiedź 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wyczyściłeś zawór, a zrobiłeś test czy działa płynnie? (pozycja zadana/rzeczywista)

spacer.png

Opublikowano (edytowane)

Ostatecznie wymieniłem zawór na nowy oryginalny. Oba błędy zniknęły i niby wszystko pięknie ale:

Pomiędzy 1800 a 2100 obrotów tak jakby delikatnie przerywa i szarpie samochodem. Jest tak już z półtorej miesiąca ale byłem przekonany że to kwestia EGR. Ista nie pokazuje żadnych błędów. 
Wydaje mi się że jest to tylko na 3 i 5 biegu - mam 6 biegowy manual

Może to być kwestia skrzynii albo sprzęgła? Nie wydaje mi się że to silnik ale na 100% pewien nie jestem. 

Ewentualnie poduszka pod skrzynią? Przy odpalaniu w sumie dość mocno trzęsie lewarkiem 

Dziękuje bardzo za pomoc!

Edytowane przez mikolajzbb

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.