Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, szukałem podobnych wątków na forum, jednak finalnie mam dość specyficzny przypadek.

Pacjent: E91 318i, N46B20, 129 km.

Wymieniłem u mechanika silnik VVT na sprawną używkę Siemensa. Adaptacja przeszła bezproblemowo. Po wyjeździe z warsztatu silnik chodził jak złoto - wszystkie wcześniejsze bolączki jak brak mocy, szarpanie przy przyspieszeniu itd. ustały. 

Po kilku godzinach na postoju i sprawdzeniu kompa V-Gate przez bimmer-tool, pokazał się błąd:

2A76 - Sterowanie VVT

Skasowałem go i auto dalej jechało normalnie. Po chwili postoju przed sklepem i przy ponownym włączeniu silnika na desce zapalił się check, auto brzmiało na wolnych jak stary diesel, wyrzuciło błędy:

2A67 - Sterowanie VVT 

2A6B - VVT ograniczony pobór mocy 

Ledwo dojechałem do domu, bo silnik nie przekraczał 2 tys rpm. 

Pierwsze o czym pomyślałem, to uszczelka czujnika VVT. Sprawdziłem, wtyczka była cała w oleju. Wymieniłem uszczelkę na nową, wyczyściłem gniazdo. Zostawiłem auto na noc. Rano na zimnym silniku tylko błąd 

2A67 - Sterowanie VVT

Skasowałem auto jeździło zupełnie normalnie i po zgaszeniu na rozgrzanym motorze powtórka z rozrywki z ograniczeniem mocy i okrutny klekot.

Dzwoniłem do znajomego mechanika i mówi, że to może być kwestia wałka VVT, ale skoro to byłoby uszkodzenie mechaniczne to przecież auto nie miałoby mocy cały czas. A tak jak się odpali po ostygnięciu, do powtórnego uruchomienia chodzi jak trzeba. Nawet po nagrzaniu silnika jest cicho, równo, dobrze reaguje na gaz, wkręca się na obroty... Czy ktoś miał podobny przypadek? Nie wiem gdzie szukać przyczyny, a nie chcę oddawać auta na wymianę wszystkiego dookoła VVT. 

Edytowane przez tomtrzyk
Dodałem zdanie o pomyślnej adaptacji VVT.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mechanik do wymiany, a nie wałek VVT 😅😆😉

 

Miałem podobny przypadek w N46. Objawy jak u Ciebie: po wymianie silnika VVT (aktuatora) wszystko działało super, a potem po rozgrzaniu silnik klekocze, nie wkręca się, check engine i błędy VVT – 2A67, 2A6B, czasem 2A76. Na zimnym znowu wszystko OK.

 

To nie mechanika, tylko elektronika. Najczęściej pada:

 

silnik VVT (aktuator) – działa na zimno, na ciepło traci siłę (cewka puchnie).

 

czujnik położenia wałka Valvetronic (enkoder) – też może siadać tylko na ciepło.

 

olej w wtyczce czujnika – już zrobiłeś, dobrze.

 

 

Co sprawdzić:

 

1. Zmierz opór silnika VVT – powinno być ok. 0.4–0.7 Ohma. Jak rośnie na ciepło – do kosza.

 

 

2. Podmień czujnik położenia wałka – używka, ale pewna.

 

 

3. Zrób adaptację Valvetronic na zimnym silniku (INPA, ISTA, BimmerTool – musi być poprawnie zakończona).

 

 

4. Sprawdź napięcie zasilania na silniku VVT – na ciepło, czy nie spada.

 

 

 

Najczęściej winny jest silnik VVT, nawet jeśli "sprawny" z używki.

 

pomogła jego wymiana na nowy (oryginał). Po tym problem zniknął całkowicie.

 

Nie wymieniaj nic w ciemno – najpierw zmierz opór cewki i podmień czujnik położenia.

  • Lubię to 1

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

@lukaszewski Dzięki za szybką i wyczerpującą odpowiedź! 😀 Co do mechanika, dobrze prawisz - to była moja pierwsza i ostatnia wizyta u niego. 🤣

Sprawdzę wszystko po kolei jak piszesz. Ale najbardziej prawdopodobny jest jednak brak sprawności silniczka VVT pomimo zapewnień sprzedającego i warsztatu, który go montował... 😕 Dziś zacznę diagnozować, co nie gra. Jak będę znał rozwiązanie, wrócę z info jak poszła naprawa. 🫡

Raźniej wiedząc, że ktoś też otarł się o ten typ problemu. 😀 Dzięki!

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.