Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od 2 lat posiadam X1 23i i jestem na tyle zadowolony że chciałbym zamówić następną X1, problem mój polega na tym, że mieszkam we Francji a w ofercie tutejszego koncesjonera BMW nie jest już dostępna wersja 23i. Mógłbym zamówić np. 23d ale mimo wielu racjonalnych argumentów diesel do mnie nie gada. Nie chcę elektryka ani plug-ina nie licząć silników 3 cylindrowych pozostaje mi 35i. Poczytałem sobie trochę o tej wersji i dziennikarskie opinie są co do tej wersji niezbyt przekonywujące ale mam wrażenie,że dziennikarze chwalą wyłącznie Skody i inne Hyundaie.

No i tutaj pojawia się prośba do urzytkowników tej 300 konnej X1 o opinie na jej temat. Wiadomo, że jest szybko ale czy trakcyjnie to auto daje radę (podsterwność ?), czy skrzynia nie zamula, jak wygląda reakcja na gaz no i czy ogólnie auto daje radochę ? 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 13.06.2025 o 10:43, arckx napisał(a):

Od 2 lat posiadam X1 23i i jestem na tyle zadowolony że chciałbym zamówić następną X1, problem mój polega na tym, że mieszkam we Francji a w ofercie tutejszego koncesjonera BMW nie jest już dostępna wersja 23i. Mógłbym zamówić np. 23d ale mimo wielu racjonalnych argumentów diesel do mnie nie gada. Nie chcę elektryka ani plug-ina nie licząć silników 3 cylindrowych pozostaje mi 35i. Poczytałem sobie trochę o tej wersji i dziennikarskie opinie są co do tej wersji niezbyt przekonywujące ale mam wrażenie,że dziennikarze chwalą wyłącznie Skody i inne Hyundaie.

No i tutaj pojawia się prośba do urzytkowników tej 300 konnej X1 o opinie na jej temat. Wiadomo, że jest szybko ale czy trakcyjnie to auto daje radę (podsterwność ?), czy skrzynia nie zamula, jak wygląda reakcja na gaz no i czy ogólnie auto daje radochę ? 

+ dorzucę jeszcze pytanie z ciekawości - wiadomo co dokładnie zmieniono w M35i w stosunku do 23i, aby uzyskać 300HP?

Opublikowano
Cechy                            xDrive23i                                                                               M35i xDrive
Kod silnika                   B48A20M2                                                                            B48A20T1/T2
Turbosprężarka         Jedna, mniejsza (TwinScroll)                                         Większa TwinScroll z wyższym ciśnieniem doładowania
Układ chłodzenia       Standardowy                                                                        Zwiększony (więcej chłodnic, np. intercooler powietrze-woda)
Wtrysk paliwa             Wysokociśnieniowy, do 350 bar                                  Wysokociśnieniowy, do 350–400 bar, bardziej zaawansowana kalibracja
Wał korbowy / tłoki   Standardowe odlewy                                                        Wzmocnione elementy – inne tłoki i panewki
Głowica cylindra       Standardowa                                                                        Zoptymalizowana pod wyższe temperatury i ciśnienia
Sterowanie rozrządem Valvetronic + VANOS                                                    Takie samo, ale z ostrzejszymi mapami sterowania
Wydech                         Standardowy                                                                        Sportowy, aktywny układ wydechowy (z klapą)
ECU i mapowanie        Zorientowane na spalanie i kulturę pracy                 Sportowe mapy – maksymalne osiągi, ostrzejsza reakcja na gaz
  • Lubię to 2
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 23.06.2025 o 23:05, Majek_Marcello napisał(a):
Cechy                            xDrive23i                                                                               M35i xDrive
Kod silnika                   B48A20M2                                                                            B48A20T1/T2
Turbosprężarka         Jedna, mniejsza (TwinScroll)                                         Większa TwinScroll z wyższym ciśnieniem doładowania
Układ chłodzenia       Standardowy                                                                        Zwiększony (więcej chłodnic, np. intercooler powietrze-woda)
Wtrysk paliwa             Wysokociśnieniowy, do 350 bar                                  Wysokociśnieniowy, do 350–400 bar, bardziej zaawansowana kalibracja
Wał korbowy / tłoki   Standardowe odlewy                                                        Wzmocnione elementy – inne tłoki i panewki
Głowica cylindra       Standardowa                                                                        Zoptymalizowana pod wyższe temperatury i ciśnienia
Sterowanie rozrządem Valvetronic + VANOS                                                    Takie samo, ale z ostrzejszymi mapami sterowania
Wydech                         Standardowy                                                                        Sportowy, aktywny układ wydechowy (z klapą)
ECU i mapowanie        Zorientowane na spalanie i kulturę pracy                 Sportowe mapy – maksymalne osiągi, ostrzejsza reakcja na gaz

Cześć , jak Ty taki ogarnięty w temacie to może mi podpowiesz e jednej kwestii 😄 

1. Mam x1 23i , na zimę mam koła 

Star Spoke 880M R18, M Performance

18 cali 

2. zamiawiam x1 35i , pytanie czy te koła wejdą do 35i ?? Czy wymiary tego koła nie są za małe ?

dodam że w X1 35i nie będę zamawiał w konfigu tylko hamulców 19 cali , wklejam konfig poniżej 

 

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configure/U11/11EF/FKTNL,P0C31,S01AG,S01CB,S01DF,S01EK,S0230,S0248,S02PA,S02TE,S02VB,S02VD,S02VF,S0302,S0322,S033B,S03AC,S03M2,S03MC,S03MF,S0402,S0413,S0420,S0428,S0430,S0431,S0459,S0478,S0494,S04FD,S04GQ,S04H2,S04NW,S0548,S0552,S05AC,S05AU,S05AV,S05DN,S0610,S0654,S0674,S06AE,S06AF,S06NX,S06PA,S06U3,S0711,S0754,S0760,S0775,S07CK,S07EW,S07LK,S07M9,S07N7,S0851,S0879,S08KA,S08R3,S08R9,S08TF,S09T1,S09T2,S09TA,S09TB

 

więc moje pytanie czy felgi od 23i będą pasowały do tego konfigu 35i ?

z góry dziękuje za pomoc ....

 

Teraz do autora wątku . 

Mam 23i , zamawiam 35i , różnice są spore 35i to nie rasowa emka , na pewno jak zależy Ci na komforcie to będzie bardziej twardo , wyposażenie to samo w tym i tym praktycznie , jedynie 35i bardziej dynamiczne , inne brzmienie ( choc 4 cylindrów nie oszukasz mimo że w f30 330i miałem wydech od mg ) , z wyglądu bardziej drapieżne , aczkolwiek myślę że do codziennej jazdy będzie oki , to nie m3copm które i tak na co dzień mi odpowiada a dla niektórych jest to "taczka" 

Więc główne i praktycznie jedyne różnice to osiągi i wygląd 

 

 

male-bmw-2.png
Opublikowano

To, że ma lepsze osiągi to oczywiste, to że nie prowadzi się jak M3 to też raczej dla nikogo zaskoczeniem nie jest. Z tym dżwiękiem to podobno jest słabo a szkoda bo np. w takim  Golfie GTI udało się wykrzesać bardzo przyjemne brzmienie. Wiem, że w 35i jest szpera ale zastanawiam się w jakim stopniu ona pomaga zniwelować podsterowność która w 23i jest niestety bardzo wyczuwalna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
21 godzin temu, arckx napisał(a):

To, że ma lepsze osiągi to oczywiste, to że nie prowadzi się jak M3 to też raczej dla nikogo zaskoczeniem nie jest. Z tym dżwiękiem to podobno jest słabo a szkoda bo np. w takim  Golfie GTI udało się wykrzesać bardzo przyjemne brzmienie. Wiem, że w 35i jest szpera ale zastanawiam się w jakim stopniu ona pomaga zniwelować podsterowność która w 23i jest niestety bardzo wyczuwalna.

myślę że w niewielkim stopniu 😄 , ja tam wstawię końcowy mg z klapami i może coś z tego będzie 😄 

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
21 godzin temu, arckx napisał(a):

To, że ma lepsze osiągi to oczywiste, to że nie prowadzi się jak M3 to też raczej dla nikogo zaskoczeniem nie jest. Z tym dżwiękiem to podobno jest słabo a szkoda bo np. w takim  Golfie GTI udało się wykrzesać bardzo przyjemne brzmienie. Wiem, że w 35i jest szpera ale zastanawiam się w jakim stopniu ona pomaga zniwelować podsterowność która w 23i jest niestety bardzo wyczuwalna.

myślę że nie ma się nad czym zastanawiać

1. konfig 23i 
308 200 zł

2. konfig 35i 

347 600 zł

 

przy rabacie kilkanaście % różnica robi się 30 tysięcy , uważam że warto choćby właśnie dla wyglądu i prowadzenia 🙂 

male-bmw-2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.