Skocz do zawartości

Problemy z bmw e36 1.8 m40 lpg


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problemy z bmw e36 1.8 m40 lpg, którą kupiłem większy tydzień temu.. Samochód strasznie nierówno chodzi i ogromnie faluje na obrotach o jakieś 500-600 obr/min,szok..

A poza tym na benzynie od ok 900-1700 obr/min pojawiają się jakieś dziwne mocne drgania całej budy, tłumik nigdzie nie dotyka nadwozia, więc odpada..

Aha i jeszcze świece są czarne,i ma zbyt bogatą mieszanke, bo jak się go odpali w małym garażu to można się udusić :)

 

Oto rzeczy, które już sprawdzałem:

Kable do świecy, świece, kopułka była już wymieniana, węże są w miare dobre,więc nigdzie lewego powietrza nie powinien łapać, kable wysokiego napięcia nie świecą w ciemnościach :)..

To chyba wszystkie rzeczy,które już sprawdzałem.

Dodam,że silnik nie chodzi głośno, nie klekocze, nie pali oleju, nie kopci..

Gaz jest od 2005r, przebieg na liczniku 230tys...

Zastanawiam się nad kupnem przepływomierza, sondy lambda, może listwy wtrysków, nie wiem..

PROSZĘ O POMOC BO NIE WIEM CO MAM ROBIĆ...

Z GÓRY DZIĘKUJE I CZEKAM NA ODPOWIEDZI...

POZDRAWIAM

 

Lub jak co to proszę o smsa na nr 513397356 to oddzwonie..

Opublikowano
Sprawdź czy jest szczelny dolot powietrza oraz przeczyść silniczek krokowy - to nic nie kosztuje. Tak na dobry początek. Mi narazie nic nie przychodzi do głowy, może jeszcze ktoś coś napisze.
Opublikowano
Witam! Miałem bardzo podobne dolegliwości. Sprawdż gume (uszczelke) na przepływomierzu. Jest tam taka guma założona na przepływomierz ,która spełnia rolę bezpiecznika. Musi ona szczelnie zamykać (otulać)dostęp powietrza do przepływomierza.Zazwyczaj po strzale(ekslozja w przepływomierzu) podwija się od spodu!!! Nie jest to widoczne z góry ,więc musisz to sam,namacać dłońmi. pozdro
Opublikowano
a jak wyglada u ciebie filtr powietrza?? Powiem ci tak mialem to samo w dodatku na benzynie go zalewalo i lipnie szedl opjechalem na diagnostyke wyskoczyla lambda skasowali mi ten blad przez dzien bylo dobrze no i potem znowu to samo pojechalem za pare dni znowu na diagnostyke nie wywalilo juz mi lambdy....ale mimo wszsytko zakupilem nowa boscha i nie zaluje....autko chodzi jak nowe :) a tez mi lekko rzucalo i ciezko mi sie wkrecala w obroty :)
Opublikowano

Witam.

Filtr jest ok, no nie jest nowy, ale jest dobry..

Właśnie ostatnio grzebałe przy sondzie, tam są 4 kable, 2 białe, czarny i siwy... U mnie zaraz przy sondzie były odciete i ktos zastosował taka kombinacje: 2 białe połaczył normalnie, siwy z czarnym, a czarny zaizolował i w ogóle nie był podłączony.. Ja wszystko odłączyłem i podłączyłem z powrotem wg koloró, tak jak oryginalnie powinno być...

Ile kosztuje taka sonda?

Opublikowano
no to prawdopodobnie znalazłeś już przyczyne ! Tylko jedna uwaga!!!!!: Napisałeś że zakleiłeś taśmą izolacyjną tą gume przed przepływomierzem!!??!! Jeżeli piszemy o tym samym czyli bezpieczniku TO ODKLEJ JĄ JAK NAJSZYBCIEJ!!! Jeżeli gaz szczeli w przepływomierzu to będziesz miał kolejny wydatek.narta. :duh:
Opublikowano
Witam.

Filtr jest ok, no nie jest nowy, ale jest dobry..

Właśnie ostatnio grzebałe przy sondzie, tam są 4 kable, 2 białe, czarny i siwy... U mnie zaraz przy sondzie były odciete i ktos zastosował taka kombinacje: 2 białe połaczył normalnie, siwy z czarnym, a czarny zaizolował i w ogóle nie był podłączony.. Ja wszystko odłączyłem i podłączyłem z powrotem wg koloró, tak jak oryginalnie powinno być...

Ile kosztuje taka sonda?

 

100% sonda,na pewno jest źle podłączona jak nie uszkodzona,

kabel czarny daje sygnał zasilający sondę,szary daje masę,a 2 białe to zasilanie grzałki w sondzie i te dwa podłanczasz obojętnie jak,

skoro miałeś czarny odłaczony to tak jak by wogóle nie było sondy dla kompa.

Opublikowano

Witam.

Tak, chodziło mi o ten bezpiecznik ;-). Ale mniejsza z tym..

Co do tej sondy to jak mogę się upewnić czy ona jest uszkodzona?

Tą calą magię z tymi kablami już opisałem.

Dzis byłem pod kompem, po pierwszym podłączeniu okazało się że jest 5 błedów, głownie z przepływomierzem (ale to przez to,że jeździłem na odłączonej przepływce), po jego podłączeniu zaczął nierówno chodzić (jak zwykle), ale żadne błedy nie wyskoczyły... Samochód cały czas chodził, gdy odłączyłem i z powrotem podłączyłem przepływkę to znowu wyskoczył ten błąd,lecz to normale, bo chwile nie było przepływki... Gdy wszystko było podłączone jak należy (przepływka, silnik krokowy) to żadne błedy nie wyskakiwały,więc zupełnie uszkodzone nic nie jest...

Boogy e36 co o tym myślisz? Na 100% uważasz że to sonda? Mam zaryzykować i kupić? Proszę o odpis, lub podaj nr tel to do Ciebie zadzwonie, bo chciałbym żeby to moje kino zaczeło chodzić...

Czekam na odp i pozdrawiam.

Opublikowano

Witam.

Wymieniłem przewody do świec, przełożyłem przepływomierz, cewkę i silnik krokowy od innego BMW i nie ma żadnej zmiany...;-(.

Właśnie jestem na etapie sprawdzania wtrysków, wg mnie to zostały jeszcze 3 możliwości:

-sonda lambda,

-komputer pojazdu

-wtryski..

Pomożcie, bo chyba zwarjuje... ;-(...

Opublikowano
Przecież masz dowód że kolo poprzednik kombinował przy sondzie to od niej zacznij ,jak bedziesz jezdzil z odłączoną przepływka to tez nic sie nie stanie tyle ze motor pracuje w trybie awaryjnym ,mam u siebie kolesia co tak jezdzi ze trzy lata i auto chodzi.pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.