Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć! Kupiłem G20 touring, 318d, 2021. Przebieg 183. Ogarnąłem w aucie wszystko poza jednym tematem. Od około 100km/h zaczynam czuć wibracje połączone z takim delikatnym buczeniem. Czuć je wyraźnie od strony pasażera. Myślałem, że to coś z kołami więc zamieniłem przód / tył. Wulkanizator stwierdził, że jedna felga z przodu jest lekko krzywa, ale opony są ok (Conti premium7 2023). Przełożył koła. Niestety wibracje nie ustały. To, co utwierdza mnie w przekonaniu, że to nie koła to fakt, że po zamianie przód/tył nadal czuję te same jakby regularne, pływające wibracje na kierownicy. Coś jak łożysko w starszych autach. Poczytałem na zagranicznych forach, że to znany problem w G20/G30 i tyczy się piast/kołnierzy piast. Czy znacie ten problem oraz czy możecie polecić warsztat w Wawie lub Lublinie, który może to ogarnąć bez wymieniania połowy samochodu? Dzięki serdeczne i pozdrówka!

Opublikowano

Hey, ja też mam G21 i też się bujam z tym tematem, na zimowych i letnich kołach tak samo, wszyscy mówią że to wina właśnie kół, nawet teraz mam auto w serwisie i gość mi powiedział że nic nie widzi tutaj i że mi wyważy koła 🤷‍♂️
masz może linki do innych forum odnośnie tego problemu? 
tutaj np na filmie widać że wymieniają przegub elastyczny wału bo był pęknięty 

 

niestety u mnie jest on w doskonałym stanie. 
U mnie dzieje się to w zakręcie 125km+. Jak ostatnio jechałem nad morze zapakowanym autem to tego nie czułem. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Miałem to samo w F11 - od ok 90-100km/h były wibracje.. Padło na wał... była wymieniana flansza i ... było lepiej ale...

Dalej był wyważany wał (po demontażu) na maszynie ... - nic nie wykazało lub coś wykazało ale b. mało i zostało zignowowane. Pojechałem na wyważenie wału na aucie (Ząbki pod W-wą) ... i nie pamiętam dokładnie ale chyba niedoważenie wynosiło 3g - nawet ci fachowcy powątpiewali w sens wyważania ale ... zrobiono to "na zero" no i .... to było to 

Nie mam pojęcia jak to wygląda w G 

Usługa wyważenia na aucie była relatywnie nie droga by nie rzec dość tania (vs to ile pieniędzy wydałem wcześniej co nie przyniosło sukcesu)

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)
W dniu 18.05.2025 o 01:02, qbator napisał(a):

Cześć! Kupiłem G20 touring, 318d, 2021. Przebieg 183. Ogarnąłem w aucie wszystko poza jednym tematem. Od około 100km/h zaczynam czuć wibracje połączone z takim delikatnym buczeniem. Czuć je wyraźnie od strony pasażera. Myślałem, że to coś z kołami więc zamieniłem przód / tył. Wulkanizator stwierdził, że jedna felga z przodu jest lekko krzywa, ale opony są ok (Conti premium7 2023). Przełożył koła. Niestety wibracje nie ustały. To, co utwierdza mnie w przekonaniu, że to nie koła to fakt, że po zamianie przód/tył nadal czuję te same jakby regularne, pływające wibracje na kierownicy. Coś jak łożysko w starszych autach. Poczytałem na zagranicznych forach, że to znany problem w G20/G30 i tyczy się piast/kołnierzy piast. Czy znacie ten problem oraz czy możecie polecić warsztat w Wawie lub Lublinie, który może to ogarnąć bez wymieniania połowy samochodu? Dzięki serdeczne i pozdrówka!

Ogarnąłeś coś w tym temacie? Mam podobny problem. Na dwóch kompletach kol 17" i 18", nowe opony na 18", 2x wyważanie. Bije mi na kierownicy od 120.

 

Edytowane przez majlo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.