Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Tydzień temu zakupiłem BMW E39 3.0d z 2003 roku (manual). Dziś zauważyłem, że wskazówka temperatury silnika jest delikatnie przesunięta w prawo od środka. Wszedłem w menu serwisowe licznika i temperatura płynu chłodzącego pokazywała 101°C. Samochód był użytkowany przez chwilę w ruchu miejskim, temperatura zewnętrzna wynosiła ok. 15°C.

Zostałem poinformowany przy zakupie, że wiskoza jest spięta "na sztywno" – czyli działa cały czas. Dla porównania, posiadam również drugie E39 z tym samym silnikiem (automat), w którym temperatura nigdy nie przekroczyła 98°C – nawet w o wiele gorszych warunkach.

Od czego najlepiej zacząć diagnozę? Czy taka temperatura (101°C) powinna już niepokoić, zwłaszcza przy spiętej wiskozie?

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano

Trochę za wysoko. Jak będzie na zewnątrz +30C to go ugotujesz. Termostat otwiera przy 88C, a przynajmniej powinien. Pytanie jest: jaka temperatura jest podczas normalnej jazdy ?

Przyczyn może być wiele, na przykład mało płynu 🙂. Ja bym zajrzał czy chłodnica klimy nie jest zasypana liśćmi, co się dzieje między chłodnicami, w jakim stanie płyn i czy faktycznie wisko jest sztywne, a jeśli tak to trzeba je usprawnić. Potem zdjąć wisko i paski, sprawdzić luz na pompie i czy nie ma wycieków. Być może bym ją wymienił profilaktycznie, nie wiadomo w jaki stanie jest wirnik, a na pewno termostat. Przed wymianą jakiś środek do płukania chłodnicy. Jeśli jest chłodniczka EGR to razem przy takiej operacji zmienić na wersję gdzie jej nie było, bo to kolejny awaryjny element i utrudnia odpowietrzanie.

Sprawdź też czy wentylator klimy jest sprawny, bo on awaryjnie powinien się włączyć przy przegrzaniu silnika. 

 

Opublikowano
2 godziny temu, Fuser napisał(a):

Trochę za wysoko. Jak będzie na zewnątrz +30C to go ugotujesz. Termostat otwiera przy 88C, a przynajmniej powinien. Pytanie jest: jaka temperatura jest podczas normalnej jazdy ?

Przyczyn może być wiele, na przykład mało płynu 🙂. Ja bym zajrzał czy chłodnica klimy nie jest zasypana liśćmi, co się dzieje między chłodnicami, w jakim stanie płyn i czy faktycznie wisko jest sztywne, a jeśli tak to trzeba je usprawnić. Potem zdjąć wisko i paski, sprawdzić luz na pompie i czy nie ma wycieków. Być może bym ją wymienił profilaktycznie, nie wiadomo w jaki stanie jest wirnik, a na pewno termostat. Przed wymianą jakiś środek do płukania chłodnicy. Jeśli jest chłodniczka EGR to razem przy takiej operacji zmienić na wersję gdzie jej nie było, bo to kolejny awaryjny element i utrudnia odpowietrzanie.

Sprawdź też czy wentylator klimy jest sprawny, bo on awaryjnie powinien się włączyć przy przegrzaniu silnika. 

 

okej, dziś postaram się wszystko sprawdzić oraz przejechać trasę i dam znać co i jak. wczoraj inpy wyszło mi że jest uszkodozny wentylator klimatyzacji. na dniach go wymienię

Opublikowano

Problem rozwiązany, bardzo dziękuję za pomoc! totalnie zapchana była chłodnica wody. chyba nikt tam od nowości nie zaglądał. teraz po "mocniejszej jeździe" 89'c to max.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Mimo wszystko płyn i tak warto wymienić. Zużyty potrafi się krystalizować w postaci białego osadu na łączeniach elementów i zaczynają się wycieki. Te nowe mają dłuższą żywotność niż kiedyś i będzie już na lata.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.