Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam grupę

Potrzebuje pomocy z moim bmw e36. Mianowicie jeżdżąc samochodem zauważyłem że mam coraz niższe ładowanie (mam transmiter z pomiarem i zawsze się zgadza z tym co jest w rzeczywistości) a kontrolka na liczniku się nie zapaliła ani razu podczas jazdy. Postawiłem samochód w garażu i na drugi dzień już nie odpalił więc wziąłem kable i chciałem odpalić z kabli ale się nie udało i po tym podczas włączania na zapłon przestała się pojawiać kontrolka od akumulatora i ciśnienia oleju. Auto nie kręci nie reaguje w ogóle na próbę odpalenia. Naładowałem akumulator ale to nic nie zmieniło. Podpiąłem komputer diagnostyczny i pojawiły mi się błędy od centralnej jednostki elektronicznej:

Błąd 3E - Automatyczny wyłącznik cieplny FH FT zadziałał lub nadajnik impulsów silnika

Błąd 15 - Silnik FH strona pasażera z tyłu : bezpiecznik zwłoczny, silnik FH lub przewody

Alternator w tamtym roku robiony wymienione szczotki i regulator napięcia.

Bardzo proszę o pomoc bo pomysłów brak

Opublikowano

Jak rozumiem błędy skasowałeś i więcej się nie pojawiają? Słyszałem o przypadkach że po rozładowaniu akumulatora lubi się rozsynchronizować immobilizer. 

Opublikowano
W dniu 13.04.2025 o 19:15, Hubalczyk napisał(a):

Jak rozumiem błędy skasowałeś i więcej się nie pojawiają? Słyszałem o przypadkach że po rozładowaniu akumulatora lubi się rozsynchronizować immobilizer. 

Tak słyszałem o tym ale ona cały czas odpalała i po próbie odpalenia z kabli zakręcila i nie odpaliła. Przy następnej próbie już nie kreci i nie ma kontrolki akumulatora 

Opublikowano
W dniu 13.04.2025 o 19:25, yeti19 napisał(a):

Sprawdzałeś czy masy mają dobrą przewodność?

Główna masa od podłużnicy do silnika została wymieniona rok temu 

Opublikowano
W dniu 16.04.2025 o 07:13, yeti19 napisał(a):

A połączenie budy z minusem akumulatora? 

Sprawdzane 

Opublikowano (edytowane)

Kurcze, ciekawa sprawa. Sprawdzałeś jaką sprawność ma akumulator? 

A może uwaliło gdzieś przewody zasilania? Bywa, że miedź utlenia się pod otuliną i przewodzenie powoli spada. Wiem, że zgaduję - ale nic innego nie przychodzi mi do głowy. E36 raczej nie ma osobnego modułu ładowania...

Edit. 

To raczej robota dla elektryka będzie. Moim zdaniem warto posprawdzać wiązki - mogło coś przygnić choćby pod nogami kierowcy, co się zdarza nie tylko w e36. Zapewne gdzieś tam jakiś krasnoludek siedzi.

 

Edytowane przez yeti19

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.