Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Wymieniłem termostat główny oraz termostat egr,układ zalany i odpowietrzony. Moje pytanie brzmi: czy jest to normalne że po dłuższej trasie dolny wąż który wychodzi z chłodnicy jest zimny? Samochód się nie przegrzewa. Temperatura na zegarach w pionie, temperaturę jaką pokazuje w inpie to 86stopni. Ogrzewanie w samochodzie jest. 

Silnik m47, termostaty nowe z firmy BEHR

  • Moderatorzy
Opublikowano

Temperatura otwarcia 85C. Według mnie jest to możliwe, bo układ pracuje na granicy otwarcia/zamknięcia czyli nie ma naddatku ciepła. Możesz podczas jazdy ustawić temp w menu ukrytym na zegarach i będziesz widział co się dzieje.

Nie pomogę za wiele z tym silnikiem, jest mało popularny w E39. Jak nie uzyskasz tu więcej informacji to jeśli chcesz mogę przenieść temat do działu E46. W tych modelach M47 to była popularna jednostka.

Opublikowano (edytowane)

Pojezdziłem trochę z włączonym testem nr.7 na zegarach i max temperaturę jaką udało mi się odnotować to 87stopni przy wyłączonym ogrzewaniu..Po zakończonej jezdzie dolny wąż nadal jest zimny i chłodnica jest tylko w połowie swojej powierzchni ciepła.. 

Edytowane przez tomo204
  • Moderatorzy
Opublikowano

Według mnie tak powinno być. Za tydzień będzie cieplej na dworze to sprawdź wtedy. Możesz jeszcze sprawdzić czy webasto jest sprawne (o ile w ogóle masz zamontowane) jeśli rozgrzewanie trwa bardzo długo. Powinno się załączać w okolicach temp 5C.

Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie.Ile jest w sumie odpowietrzników w układzie chłodzenia w tym silniku? Szukałem informacji w sieci na ten temat i wszędzie inne info podają..

  • Moderatorzy
Opublikowano

Magistrala wody, chłodnica EGR i obok zbiorniczka płynu hamulcowego jeśli jest Webasto.

Opublikowano

Posiadam webasto,ale nie potrafię zlokalizować tego odpowietrznika..Dziś zrobiłem dłuższą trasę i w teście nr.7 pokazało temperaturę cieczy 93 stopni. Dolny wąż chłodnicy zimny..Wychodzi na to,że nowy termostat jest fabrycznie uszkodzony i nie otwiera się..

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ciężko powiedzieć. Niestety nie wiem jaka powinna być temperatura tego silnika. Odpowietrznik to ta bulwa na wężu.

Zrzutekranu2025-04-12231823.png.0deae7e9bb42a96e294a00cce9740e01.png

Opublikowano

Dziękuje za odpowiedz.Na pudełku z termostatu piszę temp. otwarcia 85C..Dokładnie to sprawdziłem i jest wąż obok zbiorniczka z płynem hamulcowym który idzie do webasto,ale nie ma na nim żadnego odpowietrznika..Jest to możliwe żeby go nie było?

  • Moderatorzy
Opublikowano
7 godzin temu, tomo204 napisał(a):

Jest to możliwe żeby go nie było?

On wygląda trochę inaczej niż ten na magistrali. Przynajmniej u mnie jest to mała metalowa śrubka, ale jeśli twierdzisz, że go tam nie ma to ja to przyjmuję. Możesz sprawdzić na realoem po vin, może akurat ta wersja ma jakieś inne rozwiązanie. Zresztą ten odpowietrznik będzie istotny jeśli demontowałeś webasto, żeby je dobrze odpowietrzyć. W innym wypadku tam nie powinno zebrać się powietrze.

Co do termostatu to musiałbyś jeszcze rozeznać z budowy pompy, w którą stronę płynie woda, bo całkiem możliwe, że tym dolnym wpływa już schłodzona. Ja się nad tym nigdy nie zastanawiałem. Na koniec można zagotować termostat w garnku mierząc temperaturę otwarcia. Więcej przypadków dotyczy zbyt wczesnego otwarcia niż jego braku. 

Opublikowano

Sprawdziłem dokładnie i rzeczywiscie nie ma żadnego odpowietrznika webasta..Nawet na realoem nie występuje on.Odpowietrzniki są tylko dwa o których wcześniej wspomniałeś- na magistrali i na chłodnicy egr. Webasto nie demontowałem aczkolwiek z tego co sprawdzałem to one i tak nie działa.. 

Dziwna sprawa w tym silniku z tym otwieraniem termostatu..Teoretycznie niby wszystko jest w porządku z temperaturą.Nie przegrzewa się,temp w kabinie jest,tylko dziwi mnie fakt ,że chłodnica jest zimna i wąż dolny nie jest nawet letni przy temperaturze na zegarach 93stopni.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Znalazłem taki oto obrazek

image.png.8c8b6965a441888bd79a986f3edecef2.png

Co prawda jest to chłodnica w M62, ale podejrzewam, że we wszystkich będzie tak, że dolnym wężem napływa schłodzona woda do silnika. Jak dobrze chłodzi to woda jest zimna 🙂

Opublikowano

Dzięki za podpowiedz 😄 Tak musi być jak piszesz. Wczoraj jeszcze przyjrzałem się temu układowi i gdy ściskałem ten dolny wąż i miałem odkręcony zbiornik wyrównawczy,to miałem wrażenie jakby jeszcze było powietrze w układzie..Odpowietrzałem metodą tak jak jest napisane w książce sam naprawiam bmw e39.. Może coś zle robie? Czy jest jakaś inna metoda na odpowietrzenie tego układu?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Widzisz, ja przerobiłem układ na wersję bez chłodnicy EGR tak jak było we wcześniejszych M57 i nie mam problemów z odpowietrzaniem. Zalewam do pełna, aż zacznie wypływać z odpowietrznika na magistrali, odpalam silnik i znowu luzuję odpowietrznik, potem jazda, a na drugi dzień dolewam jeśli brakuje. Dlaczego M47 od początku miały tę chłodniczkę to nie wiem, ale komplikowało to proces odpowietrzania.

Opublikowano

Jutro zdemontuje ten termostat i zagotuje go tak jak wcześniej wspomniałeś o garnku z wrzątkiem..Bo niemożliwe jest, że przy temp. cieczy 90stopni dolny wąż jest zimny, a chłodnica tylko w połowie gorąca..Ewidentnie termostat nie puszcza..lub układ nadal jest zapowietrzony..Ehh to mój pierwszy diesel i już mam go dosyć😅

  • Moderatorzy
Opublikowano
2 godziny temu, tomo204 napisał(a):

Ehh to mój pierwszy diesel i już mam go dosyć

Trochę źle wybrałeś. E39 z tak słabym silnikiem to chyba tylko na taksówkę się nadawał. 

Opublikowano
38 minut temu, Fuser napisał(a):

Trochę źle wybrałeś. E39 z tak słabym silnikiem to chyba tylko na taksówkę się nadawał. 

Fakt,demon predkosci to nie jest,ale ogólnie to nie był wybór tylko że tak powiem:okazjonalny zakup 😅

Ma kilka bolączek które chce porobić i będzie mi służyć jako daily😅 A e46 które stoi w garażu będzie na lepsze dni 😆

 

  • Moderatorzy
Opublikowano

W sumie jakby zrobić chip'a to będzie moc jak M57D25 w serii, a spalanie mniejsze. Do jazdy po mieście i zakupy w Lidlu w sam raz 😉 

Opublikowano (edytowane)

Tak,myślałem już o tym,ale najpierw muszę tej buni przywrócić fabryczną moc 😁Bo narazie trochę kuleje😒 Turbo raz podaje,a raz nie..Jest to moje pierwsze bmw z silnikiem diesla więc dopiero się z tym tematem powoli oswajam😅

Narazie priorytet to ogarnąć te chłodzenie, termostat,bo jak wiadomo to podstawa w bmkach😅

 

Takie jeszcze głupie pytanie mam😅 Czy jak zdemontuje ten termostat to da radę go sprawdzic podgrzewając oplarką z temp.regulowaną? 

Edytowane przez tomo204
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jeśli wyciągniesz wkład termostatu z obudowy to może i przejdzie taki numer pod warunkiem, że nie zrobisz z niego grzanki. Patent z gotowaniem pochodzi z lat gdy królowały na drogach polonezy i wcześniej. Wtedy opalarek nie było. Jeśli się nie otwiera to raczej jest uszkodzony, a nie dlatego, że układ zapowietrzony. Kiedyś termostaty miały mały otworek, żeby wyeliminować korki powietrzne. Nie wiem jak jest teraz.

Opublikowano

Mam opalarkę z regulacją temperatury,więc jak ustawie 90 stopni to chyba nie powinienem zrobic z niego grzanki 😅

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten termostat behr to jest produkcji włoskiej? Jak tak to nie przywiązywałbym się do niego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.