Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, 

mam przypadłość, której nie moge zlokalizować - może ktoś miał podobny problem.

Podczas jazdy przy prędkości powyżej 65-70km/h do 100km/h słyszę dzwiek jakby bica, buczenia. (podobny do opon uszkodzonych) Podczas niższych obrotów kiedy dodam gazu jakby się nasila, kiedy obroty sa wyższe zanika. 

Dzwiek jest tylko wtedy kiedy skrzynia jest w pozycji D, na pozycji N ustępuje. 

Opony wymienione, serwis olejowy skrzyni zrobiony. 

 

Opublikowano

Wróżenie z fusów, podaj więcej danych takich jak rocznik i przebieg, od kiedy to zauważyłeś, nagraj filmik jeśli uda się na nim to uchwycić albo podjedź do specjalistów, szczególnie jeśli auto na gwarancji.

Opublikowano

Rocznik 2020, 2.0 184km, przebieg 190tys.

Zauważyłem to od kilku tygodni, ciężko uchwycić na nagraniu. Dzwiek jest słyszalny tylko w wymienionym przedziale prędkości i podczas mniejszego zakresu obrotów. 

Jest intensywniejszy kiedy wcisnę lekko gaz do momentu redukcji i wyższych obrotów. Takie jakby bicie kola, uderzania  natomiast nie są to opony. 

 

Opublikowano
1 godzinę temu, Loooki napisał(a):

Rocznik 2020, 2.0 184km, przebieg 190tys.

Zauważyłem to od kilku tygodni, ciężko uchwycić na nagraniu. Dzwiek jest słyszalny tylko w wymienionym przedziale prędkości i podczas mniejszego zakresu obrotów. 

Jest intensywniejszy kiedy wcisnę lekko gaz do momentu redukcji i wyższych obrotów. Takie jakby bicie kola, uderzania  natomiast nie są to opony. 

 

Nie rozumiem co masz na myśli z tymi obrotami ale jeśli problem objawia się przy takich prędkościach jak napisałeś to ja obstawiałbym łożysko w kole. 

Opublikowano

Czy możliwe żeby to było łożysko jeśli dzwiek zanika po wrzuceniu skrzyni na luz? Jak przełączę na N nie ma tego dźwięku. 

Opublikowano
19 godzin temu, proarnes napisał(a):

Nie rozumiem co masz na myśli z tymi obrotami ale jeśli problem objawia się przy takich prędkościach jak napisałeś to ja obstawiałbym łożysko w kole. 

Jadę 70km/h po prostym czy np z góry, kiedy silnik ma niskie obciążenie i niskie obroty. Jeżeli dodaje wtedy lekko gazu bicie sie nasila i jest intensywniejsze, jeżeli dodam dużo gazu, skrzynia zredukuje obroty będą wyższe bicie zanika. 

Opublikowano

Ah, teraz dopiero widzę że napisałeś o serwisie olejowym na koniec pierwszego postu. Okej ale czy był wymieniony kiedyś wcześniej, bo jeśli np. teraz to była pierwsza wymiana no to trochę dużo za późno. Ogólnie jeśli to skrzynia to chyba temat jedynie dla jakiegoś serwisu skrzyń automatycznych, chodzi mi po głowie też tłumik drgań wału napędowego, którego jednak trochę wyklucza brak bicia na luzie (może przez mniejsze naprężenia wału na luzie) i tylko w zakresie 70-100km/h, może warto byłoby go zobaczyć pod autem czy nie jest spękany, przy 190kkm chyba ma prawo się wyeksploatować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.