Skocz do zawartości

E39[520i], 2001r, problem z uruchomieniem silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

cześć,. 

samochod jak w tytule E39, M54b22 z 2001 r. PB/LPG,. Po wstawieniu do garazu na 4dni nie odpala. Rozrusznik kręci i nic, benzyna pół baku, pompę paliwa słychać, cisnienie paliwa przed listwą wtryskową (sprawdzałem na rurce sztywnej) 3 do 3.5 Bara podczas kręcenia. Cisnienie paliwa pozostaje 3 Bary po wyłączeniu zapłonu itp. w trybie awaryjnym przy LPG słychać zawor na butli ale też brak reakcji podczas uruchomienia silnika. Na zew. tzn w garażu po takim kręcenia czuć benzynę. Świece są nowe (około mc), po wykreceniu świecy z pierwszego cylindra - świeca mokra i pachnie benzyną.  Profilaktycznie wymieniłem czujnik polozenia walu korbowego ale to bez zmian ( czujnik założyłem firmy delphi),. po podpięciu Inpy brak błędów w DME i EWS. ale zrobiłem synchronizację ews (były podobne przypadki więc się ratowałem) ale bez zmian nadal.

Bezpieczniki w bagażniku, w schowku i przy sterowniku silnika sprawdzone, wszytskie ok.

Silnik nadal kręci, podaję paliwo, a nie chce odpalić.

Dodam, że posiadam tylko jeden kluczyk, a samochód jest już u mnie 8 lat.

 

Gdzie można jeszcze szukać problemu ?

Edytowane przez spovn83
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akumulator się rozładował ? Coś było robione wcześniej ?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

akumulator się nie rozładował, po tych 4 dniach za nim uruchomił wgl. samochód to podłączyłem prostownik na jakieś 6godz, chciałem doladowac aku. bo miał 12.2V. i po tym próbowałem uruchomić samochod.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A inpa widzi kluczyk ?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zobacz czy jest iskra. Jak jest to możliwe że rozrząd przeskoczył.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
48 minut temu, piotr520 napisał(a):

A inpa widzi kluczyk ?

w module EWS to sprawdzę w statusie ?

Opublikowano
13 godzin temu, spovn83 napisał(a):

w module EWS to sprawdzę w statusie ?

p.s. Czy chodzi o główne okno gdzie jest informacja, bateria i zapłon ? Jeśli tak to opcje są zaznaczone jak kluczyk przekręcę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Albo w ews albo w sterowniku, ale raczej w ews. Bateria i zapłon to nie to. Nie dolewaleś jakiegoś specyfiku do benzyny? Sprawdź czy w ogóle pojawia się iskra.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wskazówka temp nie leci na max po włączeniu zapłonu?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Dziękuję wszystkim za poradę i poświęcony czas, problem leżał w świecach tzn. były bardzo mocno zabrudzone/zanieczyszczone nawet oklejone, dla mnie czuć było benzynę na nich. Umyłem je zmywaczem i oczyściłem, rozrusznik kręcił trochę dłużej, silnik po uruchomieniu dłuższą chwilę sie dławił, trzy cylindry były z błędem wypadania zapłonu, po skasowaniu ok, po nagrzaniu ok, samochód odpala po nocy, jeździ. Dzięki jeszcze raz.

 

p.s. do benzyny nic nie lałem, wskazówka temp nie idzie na max w prawo jest ok.

Opublikowano

ta akurat mniej miała ma sobie brudu. reszta była bardziej zanieczyszczona nawet ten brud "łączył" masę z elektrodą.

20250228_173125.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.