Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z cisnieniem wtecznym dpf. Dpf był wyprany, zresetowany w sterowniku.  Czujnik cisnienia wymieniony ale nadal wskazuje wartosci 8192 hpa. Gdy sie przyspiesza tak na 3/4 gazu to wtedy pokazuje wartosci. Mialem nie sprawna przepustnice przez co procedura wypalania nie była uruchamiana. Po wymianie przepustnicy cały czas chce wypalać dpf pomimo małej ilosci sadzy. Ostatnie wypalanie dpf pokazuje 20 km temu i sadzy  około 0.5 a on nadal chce wypalac dpf. Czujnik sprawny gdy dmucham w niego na odpalonym aucie wartosci sie zmieniaja.... Czy wskazanie 8192 hpa powoduje to ze sterownik mysli ze dpf jest zapchany i caly czas probuje przeprowadzic procedure wypalania ?.

Opublikowano (edytowane)

Ta wartości 8192   oznacza  brak    cisniena wstecznego    albo czujnik nowy  jest   uszkodzony w taki sposób   że  na postoju  wchodzi na minusowe  cisnienie wsteczne ( zdaza sie to często w zamienikach )   i sterownik silnika głupieje   jak jest  opcja   zrobienia     adaptacji czujnika  różnicy ciśnień  to proponuję  wykonać .

Edytowane przez aramiel123
Opublikowano

Miałem jesze stary czujnik, ktory zamontowałem i ten odziwo juz nie pokazuje 8 barow tylko oscyluje w przedziale 20 - 35 hpa. Pojechalem na autostrade wypaliłem dpf i wszystko pieknie ladnie ale po wypalenie znowu ecu postanawia go wypalic..... W back pressure test w bimmer toolu przy biegu jalowym 29 hpa, przy 4000 obrotow 34hpa  wiec cos za malo. PodcAs jazdy jeszcze wyskoczyl blad wlasnie czujnika cisnienia...

Zastanawia mnie wartos cisniienia "exhaust pressure before dpf" z tego co wiem to powinno one byc rowne cisnieniu atmosferycznemu i czujnik w dpf oblicza roznice pomiedzy atmosferycznym a tym w dpf. U mnie to atmosferyczne jest troche za wysokie okoloce 1075-1090 hpa i to moze dlatego czujnik w dpf wykrywa za duza roznice ?

Gdzie jest ten czujnik "exhaust pressure before dpf" ? bo jakos. Nie moge nigdzie go zlokalizowac przy wydechu.

Screenshot_2025-02-14-11-05-46-49_3f0de1cd7ec17a41d4dc4c60cf157b75.jpg

Screenshot_2025-02-14-10-55-52-33_3f0de1cd7ec17a41d4dc4c60cf157b75.jpg

Opublikowano

Na dobry początek porównaj na zapłonie po nocy.

 

1. ciśnienie atmosferyczne 

2. ciśnienie doladowania

3. ciśnienie przed dpf 

po tym będziemy myśleć 

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.