Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z moim x1 e84 2.0d xdrive.

po przejechaniu około 3km auto dostaje dużych wibracji i tylną prawą tarcza gorącą . Sprawdzony czujnik abs (sprawny) , łożysko też w porządku . Na desce nie wyświetlały się żadne błędy . Po podłączeniu komputera pokazał błąd 005DCF. Mechanik stwierdził uszkodzenie sterownika ABS . Po sprawdzeniu okazało się że sterownik nie jest uszkodzony . Może miał ktoś podobny przypadek ? Zauważyłem też że klocki na tym kole są dużo bardziej zużyte więc problem moze w mniejszym stopniu występował już wcześniej i tak jakby cały czas lekko hamował tym kołem . Auto mam od 2 miesięcy i nic wcześniej nie zauważyłem . 

Opublikowano

Może po prostu zapiekły się zaciski ?Miałem kiedyś podobnie. Regenerowałem je ale problem wracał. Wymieniłem na zaciski TRW i od tamtej pory spokój. Koszt stosunkowo niewielki. Komplet na dwa kółka około 600zl

Opublikowano

Drugie pytanie czy masz wszystkie opony takie same? Ten sam rozmiar i stopień zużycia?

Przy x-drive jest to dosyć istotne ponieważ system działa na prędkości obrotowej kola. Jeżeli jedno, bądź baranina osi są zużyte, bądź mają nawet inne ciśnienie niż zalecane to tak się może dziać. Co gorsze dostają sprzęgła w skrzynce vtg, a tutaj regeneracja to około 3500zl więc warto o to zadbać 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie moze. System xdrive nie ma mozliwosci blokowania kola, od tego jest DSC. 

Do autora, jak kolega wyzej pisal, 90% takich przypadkow to sa zaciski lub skorodowane jarzma i klocek nie chodzi plynnie. 

Edytowane przez kkx5
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Znawcą nie jestem ale podczas hamowania tylko jedna strona reaguje to jak bardzo ładnie kolega już napisał jest coś nie tak z hamulcami w pierwszej chwili zobaczyłbym tarcze i widząc na samo oko  zużycie tarcz resztę zostawię bez komentarza 

Opublikowano
W dniu 6.02.2025 o 08:05, kkx5 napisał(a):

Nie moze. System xdrive nie ma mozliwosci blokowania kola, od tego jest DSC. 

Do autora, jak kolega wyzej pisal, 90% takich przypadkow to sa zaciski lub skorodowane jarzma i klocek nie chodzi plynnie. 

A co do DSC czy dobrze myślę że niema to nic wspólnego z hamowaniem przez pedał ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokladnie. Nie ma nic wspolnego, od tego jest ABS. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.