Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowni, 

Ostatnio zauważyłem plamę oleju pod autem, po zajrzeniu pod auto zauważyłem uwalone osłony 😞

Po podniesieniu auta i obejrzeniu okazało się, że podejrzenie wycieku padło na uszczelnienie podstawy filtra oleju a może i nawet samej podstawki która jest podobno z tworzywa (???)... Pytanie - czy takie coś da się jakoś prosto wymienić - macie może jakiś schemacik/instrukcje? A może lepiej jednak dać to fachowcom... tylko pytanie ile taka wymiana mogłaby kosztować ? 

swoja drogą ciekawe skąd to się mogło rozszczelnić? czy od zwykłego użytkowania, czy może ktoś "walczył" z filtrem oleju i coś uszkodził - bo tak jakoś dziwnie plamy oleju pod autem pojawiły się po wymianie oleju w tym samochodzie jakieś 1,5 miesiąca temu... tylko początkowo były nieznaczne..

 

z góry dzięki!

Opublikowano

Przecieki podstawy filtra oleju to częsta usterka. Sprawa nie jest trudna ale troche rozbierania jest. Pogoogluj troche to zobaczysz jak to wygląda. 

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te plastikowe podstawy filtra oleju to jest najgorsze co można tam założyć,  plastik potrafi pęknąć z powodu temperatur jakie na niego działają i albo cieknie olej, albo chłodziwo, albo (mój przypadek) wcisnęło mi sały olej z silnika do układu chłodzenia.

Opublikowano

no właśnie - wiele jednostek ma filtr dokręcany do bloku i tam nie ma za bardzo miejsca na problem... no chyba że ktoś źle przykręci filtr, a tu jakieś księgowe szaleństwo a nie myśl inżynierska - no ale takie czasy 😞 

Opublikowano

uszczelki wymienione - faktycznie były sztywne i mogło przez nie ciec... mogło, ale to nie było jedyne miejsce wycieku...

i teraz pytanie do Szanownego Grona - czy ktoś się spotkał z tym że czujnik oleju sam się odkręcił? okazało się, że czujnik był poluzowany i trzeba było go po prostu dokręcić (nie żeby jakiegoś przebicia dostał i przez czujnik leciało... on się poluzował na tyle że lało się bo był luźny...). Rzecz wydaje się mało prawdopodobna, ale w sumie też na tyle podobno ciężko się tam dostać, że raczej specjalnie chyba nikt (???serwis tylko sie do tego dotykał???) by tam nie grzebał, ale same czujniki w BMW chyba się nie odkręcają... spotkaliście się z czymś takim?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.