Skocz do zawartości

N43 320i parę drobiazgów - Listwa od terminala plus, pod maską, przy uszczelce - mocowanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Uszanowanie,

Pacjent e91 320i 2008 pre LCI. N43 175KM

Pytanie dotyczące listwy,  w której mieści się przewód dodatni idący pod maską od terminala dodatniego do bloku silnika. Przewód idzie blisko uszczelki maski - jak się to mocuje? Odebrałem samochód od mechanika i zobaczyłem, że leży luźno. Natomiast nie znalazłem sposobu mocowania. Tam gdzie mi się wydaje - nie wchodzi. Będę wdzięczny za pomoc. 
 

Pytanie nr 2 - również po odbiorze od mechanika. Zalany olejem Shell. Normalnie leje Liqui Moly Top Tec 4200 5W30. Przed wizytą brał 200-250 ml oleju na 1000. Teraz to jest litr. Przyczyna? Uszczelniacze? Pokrywa zaworów z odmą? Kotek się dosyć łatwo odkręca na pracującym silniku. 
 

Pytanie nr 3 do znających n43: 

Mam zamontowany NOXEM. Po odbiorze od mechanika spalanie 15 litrów. Sypie błędami wskazującymi na problem z NOx. Zmieniłem lambdę za katalizatorem, która idzie do NOXEMA. Spalanie z trasy 9 litrów. Brak błędów. Ale jednak po zjechaniu z trasy i powolnej jeździe, wyświetlił mi check engine. Nie mam kompa ze sobą (jadę do Stambułu) z  softem. Mam jedynie wtyczkę Carly. Carly podaje wtedy następujące błędy:  

2C7F

2C6C 

30E4

Niepokój mój wzbudza napięcie lambdy za katalizatorem - 0.02V. Screeny w załączniku

 

i jeszcze jedna rzecz - nie wiem, czy tak było zawsze, na włączonym silniku, pod maską słychać szybkie, miarowe cykanie. 

🙂 

 

piona! 

IMG_9064.jpeg

IMG_9071.png

IMG_9070.png

IMG_9067.png

IMG_9068.png

IMG_9069.png

Edytowane przez MatKubik
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak będziesz miał kdcan i inpa dostępny już to podbij na priv

  • Dziękuję 1

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez inpy nie rozwiążesz..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy sonda noxem została zarejestrowana w ista? Czy zrobiłeś rejestrację nowego kata nox? Czy wykonałeś procedurę reqdaptacji zgodnie ze stroną producenta?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
13 godzin temu, lukaszewski napisał(a):

Jak będziesz miał kdcan i inpa dostępny już to podbij na priv

 

12 godzin temu, lukaszewski napisał(a):

Czy sonda noxem została zarejestrowana w ista? Czy zrobiłeś rejestrację nowego kata nox? Czy wykonałeś procedurę reqdaptacji zgodnie ze stroną producenta?

Tak. Wszystkie te rzeczy. Jak instalowałem NOXEM zrobiłem rejestrację m, Kaspars sprawdzał potem logi i było ok. Przy wymianie lambdy zrobiłem readaptacje. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Będziesz miał dostęp do inpa I kabla daj znać, sam jestem ciekaw co tam się dzieje 

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ps: przy tym zużyciu oleju obstawiam, że ubiłeś sonde/sondy

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
23 godziny temu, lukaszewski napisał(a):

Ps: przy tym zużyciu oleju obstawiam, że ubiłeś sonde/sondy

No właśnie z tym zużyciem ciekawe. Uzupełniłem w trasie olej Top Teciem LMoly. I jak poprzednio wziął litr na 1000, to teraz wziął 500ml na 1000. Ciekaw jestem czy spadnie do swoich normalnych 250/1000 po zalaniu olejem na którym jeździ na co dzień. No a reszta będzie musiała i tak poczekać na powrót. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W sprawnym n43 spalanie oleju to 0-250ml na 10tys km, wiec... 

 

Opublikowano
8 godzin temu, kkx5 napisał(a):

W sprawnym n43 spalanie oleju to 0-250ml na 10tys km, wiec... 

 

Moje sprawne n43 spalało w jeździe 140-160 150-250/1000. W cyklu mieszanym spalanie było niższe. To i tak wielokrotnie mniej, niż przewiduje norma producenta. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

250ml na 1000km to 2.5L na 10000, daj linka do danych bmw mowiacych ze jest to poprawne. Uaktualnie swoje dane. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@kkx5 niestety mówi o tym książka serwisowa, a jest to swego rodzaju dupochron dla producenta.

 

Na podstawie moich doświadczeń n43 nie powinien brać wiecej jak litr od wymiany do wymiany. N53 dopuszczalny jest litr na 4500-6000km

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.