Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zamierzam zrobić engine swap w swoim e30 320. Wybór padł na m52 ponieważ ma już podwójny vanos noi jest lżejszy o paredziesiąt kilo od silnika m20 przez zastosowanie aluminiowego bloku, głowicy i paru innych elementów. Zamierzam kupić ze silnik M52 z 323i (kompromis miedzy osiagami a spalaniem) wraz sprzęgłem i skrzynią, jednak bez reszty pierdół, bez większości okablowania, bez sterownika itp.

 

Tu rodzi się pytanie...które częsci bedzie mozna zostawić z silnika m20 (np. czy chłodnica może zostać - w co wątpie bo pojemność bedzie wieksza o pół litra), czy zegary mogą zostac z e30 czy lepiej kupić nowsze, na co zwrócić uwage przy tym silniku. Pytanie kieruję głównie do ludzi którzy posiadaja auta z silnikami M52 albo robili kiedyś podobnego engine swapa ale każda wnosząca coś do sprawy odpowiedź jest bardzo mile widziana :)

 

Pozdro i z góry dzieki za odpowiedzi :)

Opublikowano
M52 to pojedynczy vanos, podwojny jest w M52TU najwczesniej byl ten silnik w e46 i pewnie szukasz M52TUB25 ma ta sama moc i moment co M52B25 ale lepszy rozklad momentu, moze lepszym rozwiazaniem bedzie M52TUB28 masa ta sama spalanie podobne osiagi sporo lepsze albo M54 2,5l , jesli chodzi o masy silnika M20 i M52 to sa podobne ok 118kg jak sie nie myle

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.