Skocz do zawartości

X3 3.0D automat wibracje przy 30-40 km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Już dłuższy czas staram się rozwiązać problem przy wibracjach w przedziale 30-40 km/h przy przyśpieszaniu. Im mocniej depnę tym są większe. po przekroczeniu tej prędkości problem ustaje. Wymieniłem przednie półosie, bo i tak przeguby były rozwalone. Nowe oryginalne poduszki pod silnikiem i skrzynią. Wymieniłem podporę walu plus tłumik drgać na wale. Ogólnie wał poza tym wygląda ok. Tylne półosie sprawdzone. Na próbę odłączyłem Xdrive, nic się nie zmienia.

Nauczyłem się z tym jeździć ale problem mocno mnie irytuje. Może macie jakieś pomysły?

Pozdrawiam.

Opublikowano
16 minut temu, Detyll napisał(a):

Witam.

Już dłuższy czas staram się rozwiązać problem przy wibracjach w przedziale 30-40 km/h przy przyśpieszaniu. Im mocniej depnę tym są większe. po przekroczeniu tej prędkości problem ustaje. Wymieniłem przednie półosie, bo i tak przeguby były rozwalone. Nowe oryginalne poduszki pod silnikiem i skrzynią. Wymieniłem podporę walu plus tłumik drgać na wale. Ogólnie wał poza tym wygląda ok. Tylne półosie sprawdzone. Na próbę odłączyłem Xdrive, nic się nie zmienia.

Nauczyłem się z tym jeździć ale problem mocno mnie irytuje. Może macie jakieś pomysły?

Pozdrawiam.

Oba przeguby kardana na tylnym wale OK? U mnie też na początku były wibracje w podanym przez Ciebie przedziale prędkości, potem hałas zaczął się pojawiać także przy większych prędkościach. Powodem był zablokowany (w jednej płaszczyxnie) przegub kardana na wale przy dyferencjale. Wymiana wału i wibracje zniknęły.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
9 minut temu, Detyll napisał(a):

image.png.faa80d21a8b341eed7ecbd9e813f8ce7.png

O ten przegub ci chodzi?

U Ciebie w 3.0D wał wygląda nieco inaczej, niż u mnie w 2.0D. Ten przegub ze zdjecia też bym sprawdził, natomiast przyjrzałbym się dokładnie przegubowi kardana, który u Ciebie jest zqaraz za podporą wału (element przykręcony śrubami nr 10 z poniższego linku):

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PD71-EUR-01-2007-E83N-BMW-X3_30sd&diagId=26_0213

Przegub powinien pracowac swobodnie w obu płaszczyznach. U mnie kardan był zablokowany w jednej płaszczyźnie, co powodowało w przedziale 30-40 km/h (1500-2000 rpm na 3 biegu) wibracje przeoszące się na cała karoserię.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano

Nie dam ręki obciąć ale przy wymianie podpory mieli sprawdzić krzyżaki, więc myślę że są w porządku. Pozostał do sprawdzenia przegub przy dyfrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.