Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jako, że sezon wakacyjny w pełni - zakupiłem box dachowy do mojego auta.

Wybór padł na Thule model Motion 3 w wykończeniu Black Glossy (plus belki WingBar Edge Black).

Najpierw kupiłem wielkość XL, czyli o pojemności 500l. Umówmy się, to nie jest mały box, ale na dachu iX wydawał się jakiś taki… hmm… krótki 😄 to jest jednak kawał dużego auta.

Tak czy siak, po jednym dłuższym wyjeździe z kompletem sprzętu zapadła decyzja (z uwagi na dokupienie sprzętu) 😉 o wymianie na wielkość XXL, czyli o pojemności 600l - to największy box wśród modeli Motion 3 i chyba w całej obecnej ofercie Thule.

Poniżej wklejam zdjęcia jak iX wygląda z tym modelem (Thule Motion 3 XXL), może osobom zainteresowanym zakupem box’a ułatwi to ewentualny dobór modelu.

Moim zdaniem - jeśli chodzi o wygląd auta z box’em - wielkość 600l ma zdecydowanie bardziej adekwatną długość w stosunku do nadwozia iX niż wersja 500l. Natomiast na minus jest to, że XXL jest o 3 cm wyższy niż XL co przy belkach - które same w sobie są dość wysoko nad dachem - powoduje że całość konstrukcji jest dość wysoka. W iX jest to moim zdaniem do przyjęcia, ale w kombi byłoby to chyba już zbyt nieproporcjonalne.

W ofercie modeli Motion 3 są jeszcze wersje “Low”. I według mnie iX z box’em XXL Low wyglądałby całkiem dobrze (Low jest niższy aż o 9cm - XXL, taki jak na zdjęciach ma wysokość 46cm, zaś XXL Low tylko 37cm). Taki niski a jednocześnie długi box pasowałby do bryły iX. Niestety ta wielkość ma tylko 450l (i dodatkowo niewielką wysokość wewnątrz) - jak zwykle coś za coś 😁

Ale jak ktoś nie potrzebuje dużej pojemności, a zastanawia się nad Thule, to warto rozważyć XXL Low bo moim zdaniem najlepiej pasuje do iX.

IMG_1230.thumb.jpeg.1fb08afa5f4060b8cb889de0b8e44c9d.jpeg

IMG_1234.thumb.jpeg.896977d902c17d2df6b93199d5f85428.jpeg

IMG_1228.thumb.jpeg.e4dbb9fbfc70cb7fbbfb1fe56e533d48.jpeg

IMG_1229.thumb.jpeg.9bc82af0ff4b9536787adbd25d725bf7.jpeg

Na zdjęciach box jest cofnięty maksymalnie do tyłu.

Wersja XL (500l) była krótsza głównie “od tyłu” (i nie da się jej przesunąć bardziej w tył), przez co box jest umiejscowiony bardziej w przedniej części dachu, co wygląda trochę mniej proporcjonalnie.

Edytowane przez Pe.te
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kawal boxa, dzieki za zdjecia

Daj znac o ile wzroslo zuzycie energii przy 120-140 km/h

No i czy akustycznie jest duzo gorzej, podejrzewam ze przy tej bryle wiatr daje juz o sobie znac?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z XXL jeszcze nie jeździłem, ale z XL (500l) zużycie wzrosło zaledwie o ok. 5% 😲 w stosunku do tej samej trasy bez box’a.

Wydaje mi się, że ma to związek po prostu ze spokojniejszą i wolniejszą jazdą z box’em - na tempomacie miałem 130km/h, przy wyprzedzaniu starałem się nie przekraczać 140km/h, po czym wracałem do 130km/h. I chyba ten model box’a jest całkiem nieźle dopracowany aerodynamicznie.

Słychać nieco większy szum, ale generalnie w trasie nie zwracałem na niego większej uwagi. To chyba za sprawą grubego szkła na dachu, które dobrze izoluje.

Dodam jeszcze, że przy takim ustawieniu jak na zdjęciach - box’a w ogóle nie widać zza kierownicy. Aby go dojrzeć trzeba praktycznie położyć brodę na wieńcu kierownicy, więc pod tym względem jest OK.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki za wszystkie informacje i opinie, na pewno przydadza sie uzytkownikom forum!

.

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ostatnio zrobiłem trasę 650km ciągiem (z przerwą na jedno ładowanie), połowa autostrada, połowa ekspresówka - cały czas tempomat 125 km/h (z uwagi na box dociążony na max), raz na jakiś czas 130-135km/h przy wyprzedzaniu - średnie zużycie z tej trasy wyszło 25.5 kWh/100km

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ta sama trasa w drugą stronę, tempomat tym razem na 130km/h, raz na jakiś czas 135-145km/h przy wyprzedzaniu (wyprzedzanie nieco częściej niż poprzednio) - i tym razem zużycie sporo wyższe, bo wyszło prawie 28 kWh/100km.

Wychodzi na to, że przy prędkościach autostradowych wzrost zużycia rośnie dużo szybciej w funkcji prędkości w aucie z boxem - czyli w sumie żadne odkrycie, że im wyższa prędkość tym aerodynamika odgrywa coraz bardziej kluczową rolę...

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.