Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jak dostać się do czujnika położenia przepustnicy w M30? Czy trzeba zdejmować filtr powietrza?

 

Czy jeśli ten czujnik mi nie domaga (auto nie ma odcięcia przy puszczonym gazie i obrotach nawet 3000 obr/min, nierówne obroty itp.) to liczyć na to że pomoże jego czyszczenie? Jeśli tak to w czym czyścić?

Czy od razu lepiej szukać czujnika nowego?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witaj. Jeśli się nie mylę to masz przepustnicę elektroniczną każda usterka w jej pracy objawiać się będzie świecącą kontrolką EML na tablicy. Sam jej nie sprawdzisz.
Opublikowano
Witaj. Jeśli się nie mylę to masz przepustnicę elektroniczną każda usterka w jej pracy objawiać się będzie świecącą kontrolką EML na tablicy. Sam jej nie sprawdzisz.

 

E chyba to nie są aż takie cuda. Choć mam ASC, który działa bardzo poprawnie. Ale sam czujnik w M30 i innych nawet nowszych BMW to przecież potencjometr i dwa styki (całkowite zamknięcie i całkowite otwarcie), mam racje?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Dokładnie tak jak piszesz, jeśli chcesz sobie obejżeć ten potencjometr to jest on pod plastykową osłoną w przepływomierzu od spodu

 

Sorry... ale po kolei co muszę zdjąć? :(

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Czujnik położenia przepustnicy nie znajduje się w przepływomierzu.Przepustnica to element do którego idzie linka od gazu i jest on za przepływomierzem idąć w stronę kolektorów dolotowych.Nie pamiętam jak dokładnie wygląda dostęp do tego ale napewno nie trzeba ściągać filtra powietrza.Wydaje mi się że po odłączeniu wtyczki powinno go dać się wykrecić z boku ale nie jestem na 100% pewien bo nie mam tego przed oczami.

Ten czujnik da się sprawdzić miernikiem.Zwróć uwagę czy podczas lekkiego wychylenia przepustnicy słychać kliknięcie przy tym czujniku.Silnik oczywiscie wyłączon i podciągacz ręcznie przepustnicę.

Opublikowano

http://Czujnik położenia przepustnicy nie znajduje się w przepływomierzu.Przepustnica to element do którego idzie linka od gazu i jest on za przepływomierzem idąc w stronę kolektorów dolotowych.

Jak znajdziesz linkę to będzie on na jej końcu po prawej stronie patrząc w kierunku jazdy :mrgreen: :mrgreen:

 

Tak na serio to musisz rozbebeszyć to ustrojstwo przykręcone na pokrywie zaworów między filtrem powietrza a kolektorem dolotowym

http://ten potencjometr to jest on pod plastykową osłoną

 

Tak na marginesie to ja bym w nim nie grzebał chyba że ci gaz pie......ł to można po chamsku wyprostować blachę kombinerkami ale jak auto normalnie odpala to zostaw.

Opublikowano

Czujnik położenia przepustnicy znajduje się tak jak przedmówcy opisali, po przeciwnej stronie mechanizmu otwierania przepustnicy na korpusie przepustnicy. Usadowiony jest on na ośce przepustnicy tak aby wewnętrzny bębenek czujnika mógł przestawiać się wraz z pracą przesłony przepustnicy.

 

Co do sprawdzenia to nie ma potrzeby demontować czujnik. W silnikach M30 pracuje on na zasadzie dwóch styków : zwartego pierwszego przy zamkniętej przepustnicy podczas której drugi jest rozwarty i na odwrót przy maksymalnym otawrciu przepustnicy. Wystarczy sprawdzić to miernikiem i po krzyku. rozbieranie staje się zbędnym rozwiązaniem.

Opublikowano
Patrząc po schematach to jeszcze jest tam jakiś mikro wyłącznik który jak mi się wydaje odpowiada za odcięcie paliwa podczas hamowania silnikiem nie jestem jednak pewien czy jest też w autach z automatem
Opublikowano
Czujnik położenia przepustnicy znajduje się tak jak przedmówcy opisali, po przeciwnej stronie mechanizmu otwierania przepustnicy na korpusie przepustnicy. Usadowiony jest on na ośce przepustnicy tak aby wewnętrzny bębenek czujnika mógł przestawiać się wraz z pracą przesłony przepustnicy.

 

Co do sprawdzenia to nie ma potrzeby demontować czujnik. W silnikach M30 pracuje on na zasadzie dwóch styków : zwartego pierwszego przy zamkniętej przepustnicy podczas której drugi jest rozwarty i na odwrót przy maksymalnym otawrciu przepustnicy. Wystarczy sprawdzić to miernikiem i po krzyku. rozbieranie staje się zbędnym rozwiązaniem.

 

Właśnie znajomy pokazał mi "gdzie to mniej więcej jest" :)

 

Więc ten czujnik w M30 nie ma potencjometru? Jest to tylko jakby czujnik otwartej i zamkniętej przepustnicy?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Dokładnie tak.

Z wyjątkiem modeli z opcją EML.

 

A więc ustaliłem że mam EML. Czy powinienem mieć wobec tego odcięcie przy hamowaniu silnikiem? Auto z automatem.

 

 

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.