Skocz do zawartości

[N46,320I,GAZ] Problem na zimnym z odpaleniem, wina gazu?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć. Autko pojechało do gaziarza na regulacje, ponieważ trochę zamulało na gazie, ale nie było żadnych innych problemów. Na benzynie jeździło bez zastrzeżeń, na gazie tylko zamuła lekka.

Po wizycie u gaziarza, który wymienił filterki i dysze na mniejszą (Podobno była za duża wsadzona), ustawił mapkę, bo to valvetronik (podobno jeździł chwile), dostałem informacje,że gdy chciał samochód przestawić na następny dzień to mu zgasło gdy ruszył, i pytał, czy miałem wcześniej problemy (powiedziałem, że nie, on: że sprawdzi co jest nie tak). Zaczął wskazywać na silniczek valvetronika, samochód się niby nie wkręca na zimnym na obroty od razu i generalnie coś jest nie tak, ale nie wiadomo co. Wziąłem samochodzik (ciepły silnik był, to od razu gaz się przełączył i pojechałem).

 

Później odpalając na zimnym, nie mogłem go odpalić, dopiero po 4 próbach załapał i nie gasł.

Co zauważyłem:

-Faktycznie więcej mocy na gazie

-Samochód dosyć szybko przełącza się na gaz 

-Po wbiciu wstecznego i puszczeniu hamulca szarpie (skrzynia automatyczna), albo muszę go wyhamować, albo dodać gazu, bo zgaśnie. To samo jest jak puszcze hamulec i chce ruszyć spokojnie.

-Jeżeli zakończę jazdę na benzynie (wyłączę gaz jakieś 30 sekund-1 minuta przed zgaszeniem samochodu) to z odpaleniem go na zimnym nie ma żadnego problemu.

-Jeżdżąc na benzynie jest wszystko ok.

Tutaj filmik z odpalenia na zimnym gdy normalnie wyłączyłem po skończonej jeździe ( na gazie) 

-Przy drugiej próbie już zacząłem mu pomagać dodając gazu

-Od 1:00 otworzyłem okno, żeby było słychać prace silnika i wydech

-Od 1:40 zaczął reagować w 90% normalnie na pedał gazu

 

 

 

 

Miał ktoś podobny problem? Czy to wina gaziarza (juz jestem umówiony do innego) czy temat silnikowy zaczyna się pojawiać?

Komputer 0 błędów 

Świecę nowe

Cewki nowe

 

Edytowane przez EleXxX214
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na zimnym silniku za "gaz" służy zwykła przepustnica. Po rozgrzaniu (nie wiem dokładnie kiedy) tę rolę przejmuje Valvetronic.

Być może to przepustnica.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.