Skocz do zawartości

E92 N43 320i, 2007, prawdopodobne zwarcie po uszkodzeniu masy


Luke_g

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Kilka dni, tocząc się po prowizorycznym „parkingu”, wjechałem w jedną z dziur. Zaparkowałem, zrobiłem zakupy, a gdy odpaliłem samochód ponownie, a obroty sięgnęły 2k, zobaczyłem coś zupełnie nowego - pojazd opanowy przez Obcych:

- same uruchomiły się wycieraczki, nie reagując na dźwignię

- straciłem wspomaganie

- na desce zaczęły wyświetlać się następujące błędy: CCID 24, 42, 50, 97, 167, 385,  420, a po naciścięciu gazu do rzeczonych dwóch tysięcy, samochód krztusił się i gasł, gdy obroty wracały do poziomu biegu jałowego.

Trochę mi się miękko w nogach zrobiło, jakoś zaparkowałem, za pomocą lawety dotelepałem się do domu i już tylko o tym myślałem. 
Wpadłem w końcu na pomysł, że to może być masa. Zajrzałem, no i oczywiście. 
Przewód był dokładnie w takim stanie:

Zielony, chrupiący i trzymający się na kilku lichych żyłkach… Rozpadł się podczas wymiany. Wymieniłem również drugi, cieńszy przewód masy, odchodzący od silnika w okolicy zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego. Był w lepszym stanie - miękki i w całości, ale zaśniedziały. 
 

Zachwycony, że tak bohatersko sobie poradziłem, przystąpiłem do testu. Podpiąłem akumulator i… okazało się, że po nocy był całkowicie rozładowany (Varta AGM 70ah, wymieniony w styczniu 2023). Naładowałem go do 12,4V i po kilkunastu godzinach udało mi się zrobić test. 
 

Samochód odpalił jak zwykle bez problemu, ale wszystkie błędy i zachowania wróciły. 
 

Teraz moje naiwne pytanie:

czy istnieje jakaś szansa, że nie doszło do polalenia i zwarcia przewodów tych siedmiu obwodów? A jeśli (co raczej oczywiste) tak się stało, ale uda się jakoś je wymienić, to czy możliwe jest, że nie doszło do uszkodzeń systemów, które obecnie wyrzucają błędy?
 


Z góry dziękuję za podjęcie tego rozrywkowego tematu. 

Edytowane przez Luke_g
Literówki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Brak masy o ile powoduje problemy to nie powoduje żadnego zwarcia, nic z tych rzeczy. Trzeba zrobić diagnostykę błędów i sprawdzić również pozostałe przewody prądowe  - idąc od akumulatora.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.