Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Potrzebuje porady. Tu jest filmik z pracu silnika BMW 116i 2009 rok, 135000 przebiegu. Ostatnio wymieniono chyba wszystko - wtryski, swiece, oba czujniki/ solenoidy etc. Objawy to nierowna praca silnika zwlaszcza na postoju, czuc wibracje silnika, obroty plywja i kontrolka zolta "engine check" zapala sie czasem raz na miesiac. Wydaje sie ze obroty stabilizuja sie kiedy wlaczona jest klima ale wczesniej kontrolka "check engine " pojawiala sie kiedy wlaczona byla klima a nie pojawiala sie jak nie bylo klimy wlaczonej. Moze to tylko moje wrazenie.  Service ( w Holandii - Haga ) twierdzi ze problem jest uszkodzony/ wyciagniety lancuch rozrzadu i  koszt naprawy od 1.5 tys Euro do 4 tys Euro. Moglby ktos pomoc tzn. czy zna ktos jakis warsztat ktory moze polecic w tej czesci Europy i czy jest sens grzebac / inwestowac . NIe wiem czy ten samochod dojedzie do Polski wiec nie chce ryzykowac. Ta cala historia trwa juz jakies 2-3 lata tzn kontrolka sie zapala serwice cos wymienia ale kontrolka "check engine" wraca. Doslownie serwis BMW poradzil ze lepiej jest zezlomowac niz naprawiac. Samochod jest bez podatku w NLD wiec zeby go tu sprzedac musialbym oplacic dodatkowo VAT i "BPM TAX" razem ok 1.5-1.8 Tys Euro. Nie wiem czemu, ale kupilem kolejne BMW i czekam na dostarczenie ( X1) . Te 116i nie wiem kiedy padnie ale co zrobic z tym 116i? Serdeczne dzieki za jakiekolwiek porady.

Opublikowano

Bede wdzieczny za jakieś porady, moze jakas podpowiedz o co pytac service¿ nie wiem czy jest sens pytac serwis ale mam termin umowiony. Jesli jest sens żeby cos jeszcze sprawdzic to mogę wykorzystac te wizyte dlatego też proszę o porade.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nikt nie ma pomyslu co robic dalej? Check Engine lampka nie pojawia sie od ponad miesiaca, ale silnik potrzebuje wiecej gazu przy ruszaniu bo obroty spadaja i pracuje jakby nierowno, prawie jakby mial zgasnac. subiektywnie obroty troche plywala kiedy stoi i jakby bardziej stabilne byly jak jest wlaczona klimatyzacja. Serio potrzebuje porady i bede wdzieczny za jakikolwiek trop - czy to moze byc NOX czujnik a nie lancuch rozrzadu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Benzyniaki to nie moja bajka więc strzelam "ślepakami". Była jakaś diagnostyka komputerm robiona? Sprawdzenie czy sygnał z czujnika wału i wałka rozrządu się pokrywają. Jak pojawił się check engine to i błędami powinno sypnąć. Części były wymieniane na oślep czy na podstawiejakiejś diagnozy która potwierdziła zasadność wymiany?

Opublikowano

Dzieki za odpowiedz. Caly servis byl zawsze w BMW, wiec rozumiem diagnostyka byla robiona. Na moja prosbe o dokladna diagnistyke, serwis stwierdzil ze teraz tylko moga zaczac rozbierac silnik i rachunek za sama diagnostyke bedzie min ok 800 Eur w gore. To jest NL BMW wiec niestety nie mam wielkiego zaufania. Wczoraj zona stwierdzila ze silnik pracuje lepiej jak jest pelen bak, moze to pompa paliwowa?

Naprawa Przebieg
NOX czujnik wymiana+ swiece zaplonowe 111117
120k km przeglad 116646
Czujnik 1 wymiana ( takie objawy mialy dawac dwa czyjniki wg serwisu - ten I czujnik walu ) 124805
Wszystkie swiece, cewki wtryski I kopulka ( poprzednia wymiana przy 88 tys ten sam zestaw) 125140
Engine check light diagnostyka 134130
Czujnik polozenia walu - wymiana 134687
  135300 obecnie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.