Skocz do zawartości

BMW f11 2.0 n47 184km - Błąd 2a8b00


DamianRo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Około miesiąca temu zakupiłem f11 n47 184km. Po zakupie okazało się że auto ma zmienioną mapę i wypluwa 450 niuta czyli około 220 koni (według bimmer tool) i problem w tym że kilka dni temu w bimmer tool zaczął wyskakiwać błąd 2A8B00 dodam że po podłączeniu isty w DDE błąd nie wyskakuje, czy przez błąd auto może wchodzić w tryb awaryjny i zmniejszać mu moc? Czy w tym przypadku pomoże aktualizacja sterownika DDE tak aby wrócił do oryginalnych wartości? Czy błąd ma negatywny wpływ na pozostałe podzespoły silnika czy pokazuje go na zasadzie "jest bo jest"
Dodam że z zdjęcia niżej uporałem się z DPF w którym był problem z czujnikiem różnicowym spalin oraz pozostałymi błędami lecz 2a8b00 w iście nie wyskakuje.20240306_211859.thumb.jpg.cd94c8f3eb4f67279911c3b505d91dbd.jpg20240304_174425.thumb.jpg.1cf3032afa9957008e734770187b8683.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od upewnienia się że DPF jest drożny, bo tu pokazuje że nie jest. Trzeba go przepalić parę razy i zresetować/zarejestrować na nowo. Jeśli nie jest zawalony na amen to powinno się udać 

Btw w twojej były kierunkowskazy? 😁

Edytowane przez Użytkownik525xd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2024 o 16:19, Użytkownik525xd napisał(a):

Ja bym zaczął od upewnienia się że DPF jest drożny, bo tu pokazuje że nie jest. Trzeba go przepalić parę razy i zresetować/zarejestrować na nowo. Jeśli nie jest zawalony na amen to powinno się udać 

Btw w twojej były kierunkowskazy? 😁

Dpf jest na 100% sprawny, dodam że był już prany, popiół w dpf to 1,9g i wypala się tak jak trzeba. Tak kierunki są 🤣😅 błąd jest przez to że mam led 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Screenshot_20240320_172356_Chrome.jpg

Screenshot_20240320_172256_Chrome.jpg

I

 

Screenshot_20240320_172209_Chrome.jpg

 

 

Na początek sprawdź ciśnienie wsteczne na czujniku DPF. Rano na włączonym zapłonie powinno wskazywać.... -1  lub 0 lub +1.

Zrób pomiar test ciśnienia wstecznego gdy rozgrzejesz auto do temperatury roboczej. Test wykonuje się w aplikacji BTool .

_________________________________________

 

Ostatnio czytałem o innym sposobie sprawdzania filtra DPF...

- rozgrzany silnik

- wbity 7 bieg

- obroty 2000 i pedał w podłogę do uzyskania 4000 obr/min.

Ciśnienie wsteczne nie powinno przekroczyć 400mbar.

 

_________________________________________

 

Jak rozgrzejesz auto porównaj ciśnienia - ciśnienie atmosferyczne do ciśnienia atmosferycznego przy czujniku DPF. W opisie błędu masz zbyt dużą różnicę,  powyżej 60 hPa.

 

_________________________________________

 

Sprawdź ile masz oleju silnikowego,  ile płynu chłodzącego?

Zobacz jakie masz temperatury po dłuższej jeździe, płynu chłodzącego,  oleju silnikowego i oleju w automatycznej skrzynki biegów?

 

_________________________________________

 

Jeśli nie działa ci klimatyzacja to również nie działa ci wiatrak na chłodnicy. Najprawdopodobniej wiatrak włącza ci się gdy przekroczysz temperaturę płynu chłodzącego 98°C? Oleju silnikowego nie pamiętam jak i w  automatycznej skrzyni biegów. Ja jak jeżdżę po mieście w korkach beż klimatyzacji to po ok. 15 - 25 km jazdy tempera oleju w automatycznej skrzynki biegów dochodzi do 100°C. Oczywiście może pójść wyżej ale od jakiegoś czasu , gdy ASB uzyskuje 90°C to włączam klimatyzację aby wiatrak chłodnicy obniżył temperaturę oleju. Temoeratura pracy oleju w ASB to 80°C. Wszystko powyżej tej granicy wpływa na szybsze starzenie się oleju.

Jeśli, powtórzę,  jeśli przekroczyłeś temperaturu oleju w ASB , tak jak to pokazuje opis błędu to ja na twoim miejscu wymienił bym olej w ASB I pomyślał o oleju silnikowym? Płyn chłodniczy też bym wymienił w szczególności, że masz podniesioną moc a chłodzenie to podstawa.

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.03.2024 o 17:25, Burza1234 napisał(a):

Screenshot_20240320_172356_Chrome.jpg

Screenshot_20240320_172256_Chrome.jpg

I

 

Screenshot_20240320_172209_Chrome.jpg

 

 

Na początek sprawdź ciśnienie wsteczne na czujniku DPF. Rano na włączonym zapłonie powinno wskazywać.... -1  lub 0 lub +1.

Zrób pomiar test ciśnienia wstecznego gdy rozgrzejesz auto do temperatury roboczej. Test wykonuje się w aplikacji BTool .

_________________________________________

 

Ostatnio czytałem o innym sposobie sprawdzania filtra DPF...

- rozgrzany silnik

- wbity 7 bieg

- obroty 2000 i pedał w podłogę do uzyskania 4000 obr/min.

Ciśnienie wsteczne nie powinno przekroczyć 400mbar.

 

_________________________________________

 

Jak rozgrzejesz auto porównaj ciśnienia - ciśnienie atmosferyczne do ciśnienia atmosferycznego przy czujniku DPF. W opisie błędu masz zbyt dużą różnicę,  powyżej 60 hPa.

 

_________________________________________

 

Sprawdź ile masz oleju silnikowego,  ile płynu chłodzącego?

Zobacz jakie masz temperatury po dłuższej jeździe, płynu chłodzącego,  oleju silnikowego i oleju w automatycznej skrzynki biegów?

 

_________________________________________

 

Jeśli nie działa ci klimatyzacja to również nie działa ci wiatrak na chłodnicy. Najprawdopodobniej wiatrak włącza ci się gdy przekroczysz temperaturę płynu chłodzącego 98°C? Oleju silnikowego nie pamiętam jak i w  automatycznej skrzyni biegów. Ja jak jeżdżę po mieście w korkach beż klimatyzacji to po ok. 15 - 25 km jazdy tempera oleju w automatycznej skrzynki biegów dochodzi do 100°C. Oczywiście może pójść wyżej ale od jakiegoś czasu , gdy ASB uzyskuje 90°C to włączam klimatyzację aby wiatrak chłodnicy obniżył temperaturę oleju. Temoeratura pracy oleju w ASB to 80°C. Wszystko powyżej tej granicy wpływa na szybsze starzenie się oleju.

Jeśli, powtórzę,  jeśli przekroczyłeś temperaturu oleju w ASB , tak jak to pokazuje opis błędu to ja na twoim miejscu wymienił bym olej w ASB I pomyślał o oleju silnikowym? Płyn chłodniczy też bym wymienił w szczególności, że masz podniesioną moc a chłodzenie to podstawa.

Witam cię, problem z dpf jak na razie rozwiązany, bardziej chodzi mi o błąd związany z za wysokim momentem obrotowym, czy ma on jakiś wpływ ogólny na auto, za jakiś czas pojadę na poprawę mapy, ale jeszcze mam do roboty turbinę, koło pasowe itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Chciałem dać znać że jak na razie problem błędów ustąpił. Błędu 2A8B00 pozbyłem się wgrywając serię mapę, ale błąd z ciśnieniem pozostał - dopiero po wymianie turbiny, wyciągnięciu kolektora z powodu zerwanej śruby z czujnika cisnienia w kolektorze, wymianie wszystkich podkładek, uszczelek itp. Błąd zniknął i jak na razie nie powraca. Pozdrawiam.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.